Anouk - To Get Her Together (2011)

Pop / Funk
Label: EMI

1. To Get Her Together (2:32)
  2. Killer Bee (3:00)
  3. Ms. Crazy (4:07)
  4. What Have You Done (3:40)
  5. Save Me (3:56)
  6. Any Younger (3:23)
  7. I'm a Cliché (4:23)
  8. Down & Dirty (4:07)
  9. Little Did I Know (3:28)
  10. Better Off Alone (3:36)
  11. Been Here Before (4:25)
avatar van blackrider
Mischien hoor ik wel hele rare dingen hoor, maar het nummer "what have you done" klinkt
qua melodie wel heel erg naar het hitje van Abel met hun nummer "Onderweg"....

Klopt, en daar heeft ze ook nadrukkelijk naar verwezen, als soort van eerbetoon

avatar van Hans Brouwer
harm1985 schreef:
.....vind ik haar een ongelooflijk arrogant kapsoneswijf, die pretendeert rock 'n' roll te zijn (a la Barry Hay).....
Een zangeres, die rock 'n' roll 10 keer beter tot uitdrukking brengt dat heer Hay, mag van mij ongelooflijk veel kapsones hebben. Een wijf om van te smullen met veel praatjes: wat wil een man nog meer .

Rebelski2103 schreef:
Nieuwe van Anouk kan me toch niet echt bekoren.

Any younger kon wel wel van good old Grace Jones zijn (en die was toch echt een paar maten groter) Doet me overigens ook aan Ian Dury denken.
Down and dirty is ook a la Grace jones
Better off alone lijkt op Eurythmics
Ik vind het weinig origineel en dan vindt ik Beth Hart echt wel een betere rock ‘chick’
Het is jammer maar ook begrijpelijk dat ze niet internationaal doorbreekt en over 10 jaar, net als de Golden Earing als publiekstrekker en vleesgeworden natte droom voor de 40-ers en 50-ers in de feesttent van de plaatselijke voetbalclub moet optreden.

avatar van VanDeGriend
1,0
Tja, gelukkig begint zelfs mijn echtgenote te balen van de attitude van onze nationale versie van "white trash" (ze heeft Anouk als FB vriend, dus dan leer je snel bij) anders had ik deze dertien in een dozijn standaard rockplaat echt veel en veels te vaak voorbij horen komen. Nu houdt het met een keer per dag gelukkig wel op. Mevrouw pleziert fans door Jim Bakkum en Ilse De Lange door het slijk te halen. Nu ga je mij niet horen prediken dat die artiesten God's Gift to Mankind zijn, maar als je er zelf op je nieuwe plaat ook niet al te veel van bakt, dan worden dat soort twitter statements wel een beetje treurig.
Wederom fraai gezongen, songwritersschap wederom niveau Kelvin (google maar).

Anouk is inmiddels ruimschoots vermakelijker en geiler op twitter, dan op haar laatste platen.

avatar van dix
dix
Hans Brouwer schreef:
wat wil een man nog meer .

Een paar memorabele liedjes, als dat niet teveel gevraagd is.

blackrider schreef:
qua melodie wel heel erg naar het hitje van Abel met hun nummer "Onderweg"....

Hoorde ik ook meteen...
Maar het klopt niet is ook letterlijk vertaald in het engels.

Toch vind ik het nummer van abel zelfs nog beter.

LoveStoned
"To Get Her Together". De titel is erg leuk bedacht. Maar dat moet voor mij niet de doorslaggevende reden zijn om het album te gaan luisteren. Of toch maar wel?

avatar van IntoMusic
Ondanks het feit dat ik op Anouk ben uitgekeken, moet ik wel bekennen dat I'm a cliché wel erg lekker catchy klinkt met een niet alledaagse sound van Anouk. Helaas is die als single uitgebracht, dus wordt ie helemaal ziekgedraaid.

Anouk maakt geweldige platen!!
En maakt beter muziek dan alle top 40 sh*t en Amerikaanse zangers & zangeresjes!
En haar live optredens zijn ook nog eens steengoed!!
Anouk is het beste wat we hebben in Nederland!

Iedereen hier praat meer over haar prive en album hoezen dan over haar geweldige platen!
En daarom krijgt ze zelfs minder sterren dan een Britney Spears!!

Kortom vind ik Anouk hier ondergewaardeerd!
Ik geef 4 sterren op To Get Her Together!!

bossie20 schreef:
En daarom krijgt ze zelfs minder sterren dan een Britney

...en dan nu jouw onderbouwing...?

rodneyVL
Hans Brouwer schreef:

Een harem met al die andere leuke zangeresjes die niet zo achterlijk een aandachtsgeil doen omdat ze zwaar aan de coke zijn.

Afgelopen week heeft ze op Facebook laten weten dat de demo's voor het nieuwe album al af zijn!!
En voor de rockliefhebbers het wordt beslist GEEN rock vertelde ze!

Wordt het dan eindelijk een pure blues/soul album?

Dat zou toch echt te gek zijn!!!

avatar van IntoMusic
Zit er niet op te wachten en dit album bewijst dit voor mij maar als te meer. Haar hitje is een uitschieter op dit album, maar verder kan het mij niet meer boeien.

avatar van Booyo
1,0
Kan ook mij totaal niet boeien, ene oor in andere oor uit. Anouk wil veel te graag, wordt een beetje moe van haar oh zo stoere attitude.

avatar van Lexicon Devil
1,0
Zo, 7 albums met alleen maar liedjes over het wel en wee van de liefde.
Ik ben benieuwt waar album nummer 8 over zal gaan.

@ lexicon Devil

Geef je nou serieus een 1.0 omdat de plaat over liefde gaat? Of puur omdat je het niet mooi vind?
Anouk maakt muziek over wat er op dat moment in haar leven speelt en ach dan gaat het weer eens over de liefde..
Op elke plaat heeft deze dame een totaal andere sound, dus als je hem daar dan op zou afkraken oke (smaken verschillen) zou ik zeggen.

Maar iets meer toelichting??

bossie20 schreef:
Maar iets meer toelichting??

Wanneer gaat het bij haar nou niet over liefde. Wordt tijd dat ze eens een ander deuntje opzet, want ook ik ben totaal op deze Tattoo-girl uitgekeken. En vanwaar steeds maar weer die toelichting? Je moet eens weten hoeveel minimale woorden worden geplaatst bij een goede beoordeling: ga je daar ook om toelichting vragen

De opener heeft dat leuke Prince geluidje van de jaren 80.

avatar van T8T
T8T
Nou nu je het zegt hoor ik het ook. Wendy Melvoine en Lisa lijken geïmporteerd.
Altijd een kritikaster geweest maar get her together heeft me doen bewonderen.
Krijg ik altijd als een track word opgehemeld als ik er niets aan vind en de echte pareltjes stil blijven liggen op de albums. Gelukkig is er een radiostation die wel de tracks weet te draaien waar de classic rock fan van smult en zo ook het andere geluid laat horen waardoor de stratocaster uit de koffer kan en de versterker op 10.

avatar van ricardo
Mooi album deze, het klinkt wat minder ruig dan voorheen en wat meer poppy, maar het blijft lekker wegluisteren.

Ook leuk om de nummers van deze naast het acoustische Toomler te leggen, kun je mooi vergelijken.

1,5
ATZ
Zit er in "Down and dirty" nu een sample van "Big bubbles, no troubles" van Ellis, Begs and Howard?

avatar van Style.Girl
0,5
Dit is toch wel het slechtste album van haar. Geen één nummer die ik echt te gek vind. To Get Her Together, Little Did I Know en Down & Dirty zijn opzich wel leuk, maar behoren ook niet tot haar sterkste nummers.

avatar van habada
Eerst luisteren dan oordelen
Album is anders maar echt niks mis mee

avatar van Darkzone
Dankzij de kringloop afgelopen maanden cd's nummer 4, 5, 6 en 7 aangeschaft. Het gapende gat tussen Graduated Fool (mijn afknapplaat destijds) en revelatie Sad Singalong Songs.

Ik was eigenlijk wel uitgekeken op Anouk, maar gaf haar een nieuwe kans met deze aankopen. En sinds afgelopen vrijdag ook dit album in bezit. En eigenlijk snap ik weinig van de lage waardering hier. Dit album heeft zelfs de laagste waardering van alle Anouk-albums. En waarom?

Het is een zeer eigenwijs album, maar dat is de dame in kwestie ook. Maar ook een erg lekker album, waarbij voor mij de track What Have You Done erg opvalt. Een voorproefje van het volgende album Sad Singalong Songs.

Ik hoor geen echte radiohits op dit album, en dat is wat de meeste stemmers misschien missen. Maar dat heeft Anouk ook niet echt meer nodig toch, door iedere keer dezelfde hitsong af te leveren om een album te verkopen?