MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

The Beatles - Let It Be... Naked (2003)

mijn stem
4,02 (245)
245 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Pop / Rock
Label: Apple

  1. Get Back (2:34)
  2. Dig a Pony (3:38)
  3. For You Blue (2:28)
  4. The Long and Winding Road (3:34)
  5. Two of Us (3:21)
  6. I've Got a Feeling (3:31)
  7. One After 909 (2:44)
  8. Don't Let Me Down (3:19)
  9. I Me Mine (2:21)
  10. Across the Universe (3:38)
  11. Let It Be (3:53)
totale tijdsduur: 35:01
zoeken in:
avatar van titan
2,0
titan (crew)
Volgens Paul McCartney is dit de definitieve versie van Let it be, waar ik vind de nummers stuk voor stuk zoutelozer dan het origineel. Paul staat denk ik helemaal alleen met zijn kritiek op de productie van Phil Spector, want zowel George Harrison als John Lennon hebben solowerk door hem laten produceren. 2*

avatar van HiLL
4,5
ik vind deze veeeeeeel beter dan de originele....lekker onbewerkt..gewoon weer lekker wat gitaren en drums en piano.......

avatar van Eddie
Ik snap niet dat iedereen de beatles zo geweldig vond/vindt, oke ze maakte lekkere liedjes, maar zelfs in die tijd niet uniek, er waren duizenden bandjes die van die muziek maakten. Ook hoor ik veel dat ze met een nieuwe songstruktuur kwamen, volgens mij ook niet waar, want in de Bleus en de country werd die struktuur al gebruikt (couplet refrein oftewel A-B-A-B) zelfs in sommige klassieke stukken werd die struktuur al gebruikt. Hun live performance dan? dat was helemaal een lachertje, Live optreden voor duizende fans en dan vervolgens geen fatsoenlike PA meenemen maar gewoon je versterkers neer zetten en spelen maar (dus alleen met podium geluid). De beatles zijn voor mij het ultieme bewijs dat als je de media machine maar laat draaien komt de rest wel goed. Nu wil ik niet zeggen dat de muziek slecht is, helemaal niet maar zo geweldig goed is ze nu ook weer niet.

avatar van gemaster
Dus omdat The Beatles slechte apparatuur hadden zijn ze een slechte band?

avatar van HiLL
4,5
Eddie schreef:

Ik snap niet dat iedereen de beatles zo geweldig vond/vindt, oke ze maakte lekkere liedjes, maar zelfs in die tijd niet uniek, er waren duizenden bandjes die van die muziek maakten. Ook hoor ik veel dat ze met een nieuwe songstruktuur kwamen, volgens mij ook niet waar, want in de Bleus en de country werd die struktuur al gebruikt (couplet refrein oftewel A-B-A-B) zelfs in sommige klassieke stukken werd die struktuur al gebruikt. Hun live performance dan? dat was helemaal een lachertje, Live optreden voor duizende fans en dan vervolgens geen fatsoenlike PA meenemen maar gewoon je versterkers neer zetten en spelen maar (dus alleen met podium geluid). De beatles zijn voor mij het ultieme bewijs dat als je de media machine maar laat draaien komt de rest wel goed. Nu wil ik niet zeggen dat de muziek slecht is, helemaal niet maar zo geweldig goed is ze nu ook weer niet.


Tijdens hun optredens schreeuwden de menigte zooooo hard, ten alle tijden, dat de muziek gewoon niet meer belangrijk was en dan klinkt het idd niet goed meer nee. Dat is de reden dat ze ook gestopt zijn met live optreden, de grootste reden dan. Die apperatuur van die tijd was inderdaad niet zo geweldig als het nu is of 5, 6 jaar later. Hun laatste optreden was in 1965, dus ja wat wil je?

avatar van HiLL
4,5
Mag ik trouwens weten wat die Guus Meeuwis in je rotatielijst doet? Gezien je andere muziek keuze lijkt mij Guus....laten we zeggen, een erg opvallende keuze.....

avatar van lebowski
4,0
Eddie schreef:

De beatles zijn voor mij het ultieme bewijs dat als je de media machine maar laat draaien komt de rest wel goed.

Dat heb ik nou met Kiss

avatar van HiLL
4,5
lebowski schreef:
(quote)

Dat heb ik nou met Kiss


En ik met U2..

avatar van Eddie
HiLL schreef:

Mag ik trouwens weten wat die Guus Meeuwis in je rotatielijst doet? Gezien je andere muziek keuze lijkt mij Guus....laten we zeggen, een erg opvallende keuze.....


Dat mag je wel weten, ik ben stapelgek op rock/Metal in de meest brede zin van het woord, van Offspring t/m Mayhem en van Di-rect t/m Slayer, dit wil echter nog niet zeggen dat ik nooit naar andere platen luister, op sommige momenten vind ik Guus Meeuwis ook best lekker, Maar ook een artiest als tom Waits kan ik er waarderen. Ik ben Muziek liefhebber met een heele sterke voorkeur naar Metal.
Het is een rotatie lijst d.w.z. een moment opname, ik heb de cd pas gekregen en draaide hem vrij regelmatig. Ik was al wel plan de lijst weer aan te passen dus dat doe ik bij deze dan maar.

avatar van Eddie
gemaster schreef:

Dus omdat The Beatles slechte apparatuur hadden zijn ze een slechte band?


Wijs mij aan waar ik zeg of schrijf dat de Beatles een slechte band is. Lees eerst eens goed wat er staat voordat je met zinloos nietszeggend commentaar komt.

avatar van HiLL
4,5
Eddie schreef:
(quote)


Wijs mij aan waar ik zeg of schrijf dat de Beatles een slechte band is. Lees eerst eens goed wat er staat voordat je met zinloos nietszeggend commentaar komt.


Klopt, maar jouw betoog over slechte apparatuur is grote onzin verder..is wel zo, die tijd had je niet veel goeds. Verder in de studio waren de 4 briljant. Even je smaak weggelaten.

avatar
Garagerock werkt ook met lo-fi en iedereen is er zo dol op. Ik zou me hierop niet viseren.

avatar van Ruudf
Eddie schreef:
Ik snap niet dat iedereen de beatles zo geweldig vond/vindt, oke ze maakte lekkere liedjes, maar zelfs in die tijd niet uniek, er waren duizenden bandjes die van die muziek maakten. Ook hoor ik veel dat ze met een nieuwe songstruktuur kwamen, volgens mij ook niet waar ...
De beatles zijn voor mij het ultieme bewijs dat als je de media machine maar laat draaien komt de rest wel goed. Nu wil ik niet zeggen dat de muziek slecht is, helemaal niet maar zo geweldig goed is ze nu ook weer niet.



Eddie schreef:
... van Offspring t/m Mayhem en van Di-rect t/m Slayer, dit wil echter nog niet zeggen dat ik nooit naar andere platen luister, op sommige momenten vind ik Guus Meeuwis ook best lekker, Maar ook een artiest als tom Waits kan ik er waarderen. Ik ben Muziek liefhebber met een heele sterke voorkeur naar Metal.



..oke, bedankt. Dat laatste commentaar verklaard het feit dat je er in het eerste zo gigantisch naast zit.
Met zo'n voorkeur kan ik ook niet verwachten dat je snapt
waarom 'the Beatles' zo ongekend legendarisch zijn.


maar zelfs in die tijd niet uniek, er waren duizenden bandjes die van die muziek maakten


..sorry hoor. mag ik even heel hard lachen!! ..want dit is een grapje, toch???

avatar van Eddie
Als jij wilt lachen mag dat. Ik ben eens gaan pluizen op het net en inderdaad ze waren vrij uniek, alle bands die ik in gedachten had kwamen later. Dus op dat punt had je gelijk (zo eerlijk ben ik dan ook wel om dat toe te geven) Wat er echter mis is met mijn voorkeur van muziek...ieder heeft zijn smaak. Ik blijf erbij dat de Beatles een enorme Media Hype waren (niet dat daar iets mis mee is want zonder media is nog geen enkele band groot geworden. Op een paar songs na echter vind ik de Beatles nog steets niets aan, dat is mijn goed recht dacht ik zo. Dat komt niet doordat ik een te beperkte muziek smaak heb, maar dat is gewoon een kwestie van muziekale voorkeur. Mayhem en Venom deden ook iets vernieuwend alleen wordt het volkomen normaal gevonden wanneer je dat volledig de grond in boord, dat is een verschil van smaak hoor je dan, maar wanneer iemand de beatles niet goed vind dan ben je gelijk een cultuurbarbaar die geen verstand van muziek heeft.

avatar van SilverGun
Ruudf schreef:

Met zo'n voorkeur kan ik ook niet verwachten dat je snapt
waarom 'the Beatles' zo ongekend legendarisch zijn.

Waar slaat dat op?

avatar van HiLL
4,5
De Beatles vonden zelf die mediahype dus o zo vervelend, want het ging -met name voor de dames- niet om de muziek meer. Iets waardvoor zij het natuurlijk wel deden. Vandaar ook de ommekeer in '65. Geen concerten meer, alleen nog studiowerk en wat dat allemaal heeft opgeleverd...

avatar van Ruudf
Eddie schreef:
Als jij wilt lachen mag dat. Ik ben eens gaan pluizen op het net en inderdaad ze waren vrij uniek, alle bands die ik in gedachten had kwamen later. Dus op dat punt had je gelijk (zo eerlijk ben ik dan ook wel om dat toe te geven)


...inderdaad, heel eerlijk. Moet gezegd worden!


Ik blijf erbij dat de Beatles een enorme Media Hype waren (niet dat daar iets mis mee is want zonder media is nog geen enkele band groot geworden)


...klopt ook helemaal.

maar wanneer iemand de beatles niet goed vind dan ben je gelijk een cultuurbarbaar die geen verstand van muziek heeft.


...is natuurlijk niet helemaal waar. Ieder zijn smaak. Maar omdat 'the beatles' zo'n enorme invloed hebben gehad, zo ongelofelijk vernieuwend waren verdienen ze hoe dan ook een bepaalde erkenning, ongeacht je muzikale voorkeur.
Hun muzikale vernieuwing was de basis voor talloze hedendaagse muziekstromingen.
En eigenlijk alleen al het aantal nr. 1 hits die de heren gescoord hebben dwingt respect af.
Ze zijn gewoon legendarisch zoals geen andere band dat ooit is geweest.

avatar van Eddie
Ruudf schreef:

...is natuurlijk niet helemaal waar. Ieder zijn smaak. Maar omdat 'the beatles' zo'n enorme invloed hebben gehad, zo ongelofelijk vernieuwend waren verdienen ze hoe dan ook een bepaalde erkenning, ongeacht je muzikale voorkeur.
Hun muzikale vernieuwing was de basis voor talloze hedendaagse muziekstromingen.
En eigenlijk alleen al het aantal nr. 1 hits die de heren gescoord hebben dwingt respect af.
Ze zijn gewoon legendarisch zoals geen andere band dat ooit is geweest.


Dat ze legendarisch waren zoals nog nooit een andere band is geweest ben ik volledig mee eens, dat was mijn punt ook niet, mijn punt was alleen dat hun muziek niet zo bijzonder was, althans dat dacht ik, zoals ik al zij na wat onderzoek bleek ik het verkeerd te hebben. Respect heb ik er zeker wel voor, de band met de meeste nummer 1 hits was toch ABBA, en de meetse top tien hits is dacht ik Status Quo. (ook geen misselijke namen)

avatar van HiLL
4,5
Eddie schreef:
(quote)


Dat ze legendarisch waren zoals nog nooit een andere band is geweest ben ik volledig mee eens, dat was mijn punt ook niet, mijn punt was alleen dat hun muziek niet zo bijzonder was, althans dat dacht ik, zoals ik al zij na wat onderzoek bleek ik het verkeerd te hebben. Respect heb ik er zeker wel voor, de band met de meeste nummer 1 hits was toch ABBA, en de meetse top tien hits is dacht ik Status Quo. (ook geen misselijke namen)


Welke nummers hebben jou nu doen oordelen dat ze wel bijzondere muziek maakten? Ben ik dan weer benieuwd naar.

avatar van gemaster
Eddie schreef:

Respect heb ik er zeker wel voor, de band met de meeste nummer 1 hits was toch ABBA, en de meetse top tien hits is dacht ik Status Quo. (ook geen misselijke namen)


Echt niet. Beatles hebben 16 nummer 1 hits gehad in Nederland. ABBA heeft er 8. Als het gaat om meeste top 40 hits(heb helaas geen gegevens over top 10 bij de hand), dan staat Cliff Richard op nummer 1 met 60 hits. The Beatles hebben 42 hits gehad en staan op nummer 5, achter The Rolling Stones, BZN(!) en The Golden Earring.


avatar van Eddie
Dit word een beetje een zinloze discussie op deze manier. Ik dacht dat ABBA internationaal de meeste nr. 1 hits heeft gehad en Status Quo de meeste internationale top 10 hits. Las ik onlangs ergens op internet. Maargoed misschien liggen de feiten anders.

avatar van Music4ever
4,5
Wat is deze cd toch goed,gewoon nog beter dan de echte Let It Be. Bijv. in I've Got A Feeling komt de zang van Lennon na ong. 2 min. veel beter tot zijn recht en in The Long And Winding Road hoor je de piano veel beter en mooier. Of wat te denken van Get Back die nu niet zo heavy klinkt als op de normale versie van Let It Be. Echt een verbetering deze cd.

avatar
erwku
Neen Beatles hebben de meeste nr 1 hits in Nederland, GB en USA, enfin ik prefereer de versie van Spector, deze plaat is een beetje geschiedvervalsing,en helemaal niet zo naakt als ie lijkt.

avatar van avdj
4,5
Eddie schreef:
maar wanneer iemand de beatles niet goed vind dan ben je gelijk een cultuurbarbaar die geen verstand van muziek heeft.


Dat is toch wel waar. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Radiohead op MuMe. In de ongeschreven wetten staat dat als je deze bands geen 5 sterren geef je niet serieus genomen wordt. Beetje vreemd, muziek blijft een smaakkwestie. Maar dat terzijde. Zelf kan ik rustig een paar uur naar de Beatles luisteren, maar écht pakken doet het me niet. Mijn favorieten zijn A Day in the Life en She's Leaving Home. Maar ja, wijsheid komt met de jaren

avatar van avdj
4,5
erwku schreef:
deze plaat is een beetje geschiedvervalsing,en helemaal niet zo naakt als ie lijkt.


Het is trouwens alweer TWEE jaar geleden dat de Beatles met de laatste verzamelaar kwamen! Tijd voor een nieuwe. Ter nagedachtenis van Harrison bijvoorbeeld.

avatar van HiLL
4,5
avdj...het schijnt dat wij steeds een wijziging doorvoeren over het feit of dit nu wel of geen live/verzamel album is. Ik zeg nee.....is niet live en het is geen verzamel! Dus laat het nou eens! Wil je!?

avatar van avdj
4,5
Haha, onder reguliere albums vallen albums met op dat moment nieuwe nummers. Naked is anders geproduceerd en er zijn wat nummers geskipt. Ook is het album gepubliceerd als een 'betere' Let it Be en niet als een speciale uitgave. Ik zeg: geen regulier. Het wordt verzamel past er ook niet helemaal bij maar ik kan het moeilijk bij Singles (waarom staat dit erbij crew? singles mogen toch niet op de site?)/EP's gaan indelen.

avatar van HiLL
4,5
hmmm...........

avatar van tomthumb
Spuuglelijke hoes, flauwe titel maar wel ... KASSA! Voor mij hoeft het allemaal niet zo. Ik hoop nu dat ze nu echt stoppen of er moet nog iets worden ontdekt wat echt de moeite is om uit te brengen.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 14:49 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 14:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.