Anouk - Together Alone (1997)

Label: Dino

1. Nobody's Wife (3:25)
  2. Together Alone (4:05)
  3. It's So Hard (4:27)
  4. The Other Side of Me (3:52)
  5. Pictures on Your Skin (5:19)
  6. Sacrifice (3:58)
  7. Fluid Conduction (4:08)
  8. My Life (2:48)
  9. It's a Shame (3:27)
  10. Time Is a Jailer (4:06)
  11. Mood Indigo (4:36)
avatar van kaztor
Sstttt schreef:
Dan met name jammer voor de Earring jongens? Anouk heeft na Together Alone nog een aantal kwalitatief goede albums afgeleverd.

Tja.. Golden Earring heeft na Together Alone amper nog wat uitgebracht kwa nieuw materiaal...

Ik blijf het zeer jammer vinden dat Anouk na het enigszins floppen van het zeer bevredigende Graduated Fool besloot op 'veilig' te gaan...

Anouk is wereldberoemd in Nederland en is ongetwijfeld een van 's neerlands beste zangeressen, waarschijnlijk de beste. Haar laatste cd 's en live cd's bewijzen dat.

Blijft jammer dat Anouk door brak met Nobody's Wife, en niet met haar schitterende eerste single Mood Indigo.
In die clip danst ze ook niet zo idioot.

avatar van JolkiPalki
Jeugdsentiment voor mij. Het is helemaal geen slecht debut maar het is wel wat vluchtig allemaal. En volgens mij is het er niet echt veel beter op geworden.

Ik vind juist wel dat ze veel "volwassener" is gaan klinken maar ja, smaken verschillen. Er lopen in Nederland echt niet zoveel artiesten rond met toch een internationale potentie, alleen heeft Anouk, zelf, die ambitie niet (meer)!!! Deze cd vond ik ook nou niet zo geweldig maar tegenwoordig, is ze toch echt toppie!!!!

avatar van blonde redhead
Ik vind dat ze alles behalve internationale intentie heeft. We kennen dit soort gejank ondertussen wel om internationaal door te breken moet je wat orgineler zijn of in ieder geval een wat meer eigen geluid hebben.

avatar van Hans Brouwer
blonde redhead schreef:
Ik vind dat ze alles behalve internationale intentie heeft.
Je kunt het je nu niet meer voorstellen. Maar een jaar na het uikomen van "Together Alone (1997)" trad Anouk op in Woerden tijdens de pop-avond van de Woerdense Vakantieweek. Tijdens dat optreden, waar zo 'n beetje alle nummers van "Together Alone (1997)" werden gespeeld, werd ik accuut Anouk fan. Een dag later alsnog "Together Alone (1997)" gekocht.
Dat Anouk internationaal niet wist door te breken: who cares. Laat Anouk maar lekker in Nederland blijven. Dan hoeven wij Anouk tenminste niet zoveel te missen en niet te delen met al die buitenlanders .

avatar van BeatHoven
1,5
Anouk is een van de vele zangeressen die me volledig koud laten. Voor mij is het prefab: voorgekauwd en uitgespuuwd. Ik kan er niets mee: niet met haar stem, haar teksten en zeker niet met die irritante muziek. Ik denk dat ze in het buitenland wel kan scoren aangezien ze veel weg heeft van Amerikaanse zangeressen... die me evenmin iets zeggen. Nee dank u.

avatar van kaztor
BeatHoven schreef:

Dat heeft ze juist niet gedaan, terwijl ik haar boven de meeste Amerikaanse zangeressen plaats. Liever 1 Anouk dan 10 van die anonieme arrenbie-zangeresjes.

avatar van StefanK
Als ik nu naar deze cd luister denk ik: wat klinkt ze als een broekkie! Vooral in de titeltrack zet soms zo'n kinderlijk stemmetje op, ook al is dat waarschijnlijk opzet geweest. Blijft een sterk debuut van miss Teeuwe! En nog steeds na al die jaren denk ik... de eerste deuntjes van Pictures On Your Skin klinken als Bitch van Meredith Brooks.

avatar van Niek
kaztor schreef:

Idd zeg. Als Anouk een ding niet is is het 'your every day popqueen'. Natuurlijk heeft ze dr popdeuntjes ingezongen hier en daar maar voor een popsterretje is ze veel te veel zichzelf mi.

avatar van Roytjuh321
Ik hou van dit album.
Uitschieters zijn Nobody's Wife, It's So Hard & toch wel Fluid Conduction.
Niet alles is even goed, maarja.

4.0

avatar van @wards
Vandaag deze plaat weer eens opgezet. Moet zeggen dat er ook sterke albumtracks op staan naast de singles. Ben benieuwd hoe ze die vandaag de dag live zou brengen. Ik noem bijv. een The other side of me, Pictures on your skin, Fluid Conduction, My Life en Time is a Jailer.

avatar van royals
De Nederlandse Alanis? Inderdaad grappig dat ze nooit over dit niveau is heengegaan. Echt één van de betere vrouwelijke rockplaten (ook internationaal). Nobody's Wife, Fluid Condition & Sacrifice zijn het sterkst. Je kan met deze en haar live album (een soort greatest hits) eigenlijk volstaan.

rodneyVL
BeatHoven schreef:

Ik denk juist dat ze in het Buitenland nooit zal scoren omdat bv. de Amerikanen die vreselijk wanhopige "crave" 4 succes met zo een Amerikaans accentje in die liedjes van mijlenver doorhebben, net als die hete aardappel van ome Dinand. Is ooit ontstaan bij Eddie Vedder. probeerde Scott Stapp van Creed vervolgens na te doen en die werd er al deels mee gestraft, laat staan als er zo een omhooggevallen homo uit Den Haag 10 jaar na dato nog eens mee aan komt zetten..

Anouk kwam zag en overwon . Dat is denk ik wel een stelling die past bij deze dame .

Together Alone is een allerzins knap debuut van een zangeres die al snel koos voor een eigen richting . Hier wordt ze nog enigzins in het zadel geholpen door Barry Hay en George Kooijmans , die zelfs een song afstaan ( Mood Indigo.)
Het is ook nog een beetje zoeken allemaal . Een tikkeltje onevenwichting , maar dat is denk ik normaal in zo'n fase .
Anouk is geen artieste waarvan ik gelijk stijl achterover val , want ik vind niet alle liedjes even sterk , maar je hoort hier wel een zangeres met de juiste passie en het hart op de tong . Een dijk van een stem , die in de loop der tijd alleen maar beter is geworden .
Het begin vind ik hier het sterkst met Nobody's Wife , It's All So Hard en de titeltrack . Ook een klein liedje als Sacrifice kan mij bekoren .
Maar veel van haar volgende albums zijn beter geproduceerd en zijn beter in balans .

Ik blijf stellen dat we blij mogen zijn met Anouk . Een dame die haar eigen plan trekt en oprecht is in de dingen die zij doet . En niet onbelangrijk ; meestal wel met acceptabele albums op de proppen komt .

avatar van yoghidrink
Toch is dit voor mij nog steeds het beste album van Anouk.
Mede door Nobody's Wife wat gewoon een van mijn all time favorites is, maar vooral door The Other Side of Me. Die plaat heeft me destijds door een moeilijke periode weten te slepen (net als de rest van het album trouwens).

Topwijf, die Anouk!!

avatar van Shelter
TerryA schreef:

precies! ... ze heeft geen enkel kans in engels talige landen.

Haar stem is toch wel erg goed en rauw te noemen...sterk!
Haar teksten zijn veel te simpel, daarom zou ze het wellicht niet redden.

avatar van Dibbel
Eerste CD van Neerlands enige (?) rockbitch.
Dit album vrij snel gekocht destijds na een paar keer door de radio omver geblazen te zijn door Nobody's Wife. Een echte rockklassieker (ja echt wel).
Ook de rest mag er zijn, vooral de eerste helft van de CD. Together Alone (van rustig naar keihard), It's So Hard, The Other Side Of Me en Fluid Conduction mogen er ook zijn. Mindere nummers zijn It's A Shame (jammer) en Pictures On Your Skin. Sacrifice een mooie ballad en Mood Indigo als geweldige afsluiter, Time Is A Jailer als groeinummer.
De heer Kaztor heeft het een paar jaar geleden er een paar keer over dat It's So Hard erg lijkt op Go Your Own Way van Fleetwood Mac.
Ik kan daar wel een stukje in meegaan, maar luister voor de gein eens naar het nummer Sacrifice Me (!) van de tamelijk obscure Amerikaanse hardrockgroep Salty Dog (album Every Dog Has It's Day uit 1989) en vraag je dan nog een keer af: wat is plagiaat? Lijkt me sterk dat ze dit nummer kende...
Maarre..., prima plaat en live is deze dame een feestje.
Jammer dat haar priveleven tegenwoordig belangrijker schijnt te zijn dan haar muzikale prestaties. Ik hou mij graag aanbevolen als dertiende echtgenoot.

Dibbel schreef:
Eerste CD van Neerlands enige (?) rockbitch.
Maarre..., prima plaat en live is deze dame een feestje.

In die videoclip van Sacrifice speelt een hondje de hoofdrol. Dit is natuurlijk een verwijzing naar die band Salty Dog.
In bijna alle nummers hoor je verwijzingen naar andere songs. Het openingsnummer heeft een rif die wat op Dust In The Wind lijkt. In het tweede nummer hoor je soms eventjes Smells Like Teen Spirit voorbijkomen en het derde nummer lijkt ook wat op Sultans Of Swing.

TheArtfulDodger
Een zangeres uit duizenden...

avatar van jailhouserocker1
Toch wel een heel goed album hoor! Met Anouk kwam er eindelijk weer eens een echte Nederlandse Rockbitch in beeld. Misschien is het niet allemaal even evenwichtig maar ze laat hier horen een fantastische stem te hebben en zowel de hardere als de rustigere nummers met veel gevoel te kunnen zingen. Nobody's wife blijft een heerlijk nummer, één van de beste rocksongs van vaderlandse bodem van de laatste vele jaren.

avatar van adri1982
Ik vind dit ook een goed album. Heb deze vandaag weer aangezet. 'Nobody's wife', 'It's so hard', 'Pictures on your skin' en 'Mood indigo' springen er voor mij bovenuit.

avatar van Boermetkiespijn
Steengoed. Wat een geweldige stem heeft Anouk, rocker in hart, nieren, maar bovenal in stembanden. Ben haar muziek door de jaren heen pas gaan waarderen. Er mankeert niets aan deze plaat, een schitterend debuut.

Favorieten:
"Nobody's Wife", een ontzettende hit toen ik een jaar of 10 was. De reggae-versie uit 2001 is overigens ook echt een aanrader! Ook "Sacrifice" vind ik erg goed gezongen...

avatar van edje1969
Mooi debuut en gelijk haar plek ingenomen binnen de Nederrock. Er staan echte klassiekers op en ook het titelnummer vind ik erg goed. Maar ik heb niets met Fluid Conduction en Time Is A Jailer. Vind haar stem in de jaren wat voller en warmer geworden.

avatar van viking1
Sterk debuut van anouk!
Rockt lekker. Heb deze en het sterke live album anouk is alive.
Dat live album rockt al de neten, sterke band en anouk goed bij stem.
Maar dit debuut klinkt ook lekker, sterke hitjes.
Ben geen grote fan van haar, vind haar stem hier nog redelijk maar ze zou nooit mijn favoriete rock chic worden ha. Vind Just haar attitude verschrikkelijk en haar een beetje overdreven overkomen vaak in de media. Te overdreven en te gemaakt. Maar dat is uiteraard mijn idee over haar.
Maar goed de muziek is wel oke en daar gaat uiteindelijk om toch.
De latere albums van haar niet meer gevolgd, op wat hitjes na,maar totaal niet meer mijn muziek.
En haar stem staat mij steeds meer tegen en de muziek styl ook niet meer zo mijn ding. Gewoon niet meer mijn muziek misschien.
Maar dit debuut leuk om af en toe nog een eens te draaien.
Hier leek ze nog een geweldige rock carrière te gemoed te gaan.
Op wat live albums naar, wat mij betreft helaas niet gelukt.
Maar goed daar zal anouk zelf verder niet mee zitten haha .
Hopelijk als ze klaar is met het baden van kinderen, dat ze weer eens een lekker rock album maakt!