Beastie Boys - Ill Communication (1994)

Label: Grand Royal

1. Sure Shot (3:19)
  2. Tough Guy (0:57)
  3. B-Boys Makin' with the Freak Freak (3:36)
  4. Bobo on the Corner (1:13)
  5. Root Down (3:32)
  6. Sabotage (2:58)
  7. Get It Together (4:05)

met Q-Tip

8. Sabrosa (3:29)
  9. The Update (3:15)
  10. Futterman's Rule (3:42)
  11. Alright Hear This (3:06)
  12. Eugene's Lament (2:12)
  13. Flute Loop (1:54)
  14. Do It (3:16)
  15. Ricky's Theme (3:43)
  16. Heart Attack Man (2:14)
  17. The Scoop (3:36)
  18. Shambala (3:40)
  19. Bodhisattva Vow (3:08)
  20. Transitions (2:31)
avatar van Sammy
Het beste album van de Beastie Boys voor mij. Ieder nummer heeft kracht, pit is lekker fel (of zijn dit drie gelijke dingen?). 5*

avatar van John Doe
Zeker 1 van hun beste albums ben er nog niet helemaal uit, want ik luister al hun werk nu pas met als aanleiding hun fantastische live performance op MTV van de week. Vroeger vond ik hun singles ook altijd goed. 4 en een halve ster voor nu.

DonDijk
goede cd met af en toe overbodige nummers ertussen..heb ze gezien in hmh and they sure kick ass.
3.5

avatar van orbit
Lang niet zo interessant als Paul's Boutique (die pound for pound gewoon de betere nummers bevat), maar evengoed lekkere hiphop-plaat relaxed voor op de achtergrond

Ken maar een nummer, Sabotage.

Geweldig nummer met een geweldige clip.

avatar van Sonic Nurse
Get it together

avatar van MacManus
Lekker.

Het moge duidelijk zijn dat de Beastie Boys pretty cool dudes zijn. Had voorheen altijd het gevoel dat het white boys waren die ook graag wouden rappen. Maar zat ik er even naast!
Ze maken van alles, nummer twee is gewoon een punk nummer als u het mij vraagt en nummer 8 keiharde funk. Maar ze kunnen het en ze doen het.
Maar Eugene's Lament is toch een heerlijk nummer mensen, zou toch eens willen zien dat ze meer van dat maken, kan niet anders dan keiharde 5 sterren album worden.

4.5 sterren hiervoor samen met Hello Nasty hun beste.

avatar van BoordAppel
4.5 sterren hiervoor samen met Hello Nasty hun beste.

Hoera! Een medestander .

orbit schreef:

En dan kickt Tough Guy of Heart Attack Man in

avatar van Mart
Black Adder schreef:
Ken maar een nummer, Sabotage.

Geweldig nummer met een geweldige clip.

DEZE no-budget remake is anders ook niet slecht

avatar van Sjaakspeare
Sonic Nurse schreef:
Get it together

Inderdaad!
Misschien wel de beste Beastie-track!

avatar van FunkyMonk
Sure Shot vind ik ook héél sterk.

'Cause you can't, you won't and ya donnn't stop!!

avatar van Shelter
Samen met check your head het beste album van deze veelzijdige groep. Inderdaad zoals iemand hierboven ook al zei, er staan wat overbodige nummers op (Tough guy, Heart attack man en Sabrosa), maar de nummers die vet zijn, zijn erg vet! Mijn favo nummers: Sure Shot, Root Down, Get it together, Alright here this en om te chillen Ricky's theme.
Veel lekker scratchwerk ook op dit album en tekstueel zijn de BB altijd in orde... 4,5 ster

avatar van Sjaakspeare
Ben ik de enige die Sabotage een walgelijk nummer vind?
De rest, op die punknummers na, die ik wel grappig vind overigens, vind ik weliswaar erg goed...

0,5
sleccccccccccccccchhhhhht. En dan zeggen sommigen dat dit gelijkwaardig is aan Eminem. Maar kom ieder z'n smaak.

avatar van pjh1967
eminem fan schreef:
En dan zeggen sommigen dat dit gelijkwaardig is aan Eminem.

Die vergelijking heb ik nog nooit kunnen trekken!

eminem fan schreef:
En dan zeggen sommigen dat dit gelijkwaardig is aan Eminem.

nee,daar doe je deze mannen -voorbeelden voor Eminem- inderdaad ernstig mee tekort.

avatar van Shelter
In my opinion mag eminem nog niet eens in de schaduw staan van de Beastie Boys. Wat een overschatte kerel is dat zeg, kleuterrijmrap. Groffe teksten puur en alleen om grof te zijn... die beats van hem zijn ook behoorlijk gaar.

avatar van Oldfart
eminem heeft niet de durf, de kunde, de muzikaliteit, de originaliteit of betrokkenheid van dit beestachtig goede, en al 20 jaar bestaande stel, rappers/ muzikanten uit Brooklyn en Manhatten.

avatar van BoordAppel
Jullie hebben beide nog nooit goed naar Eminem geluisterd heb ik het idee. Qua wordplay en rijm is hij echt veel beter dan deze drie heren.

avatar van Oldfart
Zijn voor mij geen graadmeters voor een aangenaam verpozen met muziek. Dan lees ik wel een dichtbundel.

DonDijk
kom op zeg, ga de Beastie Boys toch alsjeblieft niet vergelijken met Eminem..alleen omdat ze beide in de categorie hip-hop vallen?
Beastie Boys zijn muzikaal véél vernieuwder geweest voor het genre en Eminem zal wel degene zijn met de beste eh..flow enzo

avatar van BoordAppel
Eminem heeft ook een enorme impact gehad, maar echt vernieuwd is hij niet geweest inderdaad. De vergelijking wordt vaak getrokken omdat hij ook blank is, dat hij totaal andere hiphop maakt maakt dan blijkbaar niet meer uit. Alsof de Beasties en Eminem ook de enige blanke rappers zijn.

Maar goed, totaal off topic, dus maar weer verder over dit geweldige album.

avatar van Oldfart
Hadden we ook niet ene Ice nog wat; ook blank en ernstig verschrikkelijk?!
In ieder geval zijn de Beasties samen met PE in ieder geval zeer goed bestand gebleken tegen de tand des tijds; dit album is ook alweer 13 jaar oud.

avatar van BoordAppel
Met het verschil dat PE niets fatsoenlijks meer uitbrengt, in tegenstelling tot de Beastie Boys. Dat is ook al vrij apart, een band die zo lang relevant blijft. Zeker binnen de hiphop.

DonDijk schreef:

Als er 1 ding is wat Eminem absoluut niet heeft dan is het flow...
Maar ja smaken verschillen he hehehe

Joy
emenim is wel de best verkopende - toevallig blanke - rapper on de planet

wat betekend dat je blijkbaar niet veel hoeft te kunnen om stinkend rijk te worden

ik kan ok bijzonder weinig, dnekd at ik dat maar eens ga benutten, maar dit terzijde

ik vind dit een goeie plaat ,lekker rommelig maar ook erg creatief

Joy schreef:
emenim is wel de best verkopende - toevallig blanke - rapper on de planet

ik vind dit een goeie plaat ,lekker rommelig maar ook erg creatief

Hoe veel iemand verkoopt zegt niet per se hoe goed hij is, vaak zegt het meer hoe goed hij gepromoot is of hoe goed hij een bepaald imago kan aanmeten die aanslaat bij het grote publiek.
Kijk maar naar female mc's bijvoorbeeld, waarschijnlijk verkoopt Lill Kim de meeste albums, maar eigenlijk is zij een gare rapper die meer toont rijp te zijn voor pornofilms dan lyrisch goed te komen.
Iemand als T-Love heeft én een goede flow én goede teksten, maar verkoopt veel minder....
Maar goed ik ga wel erg offtopic nu hehe

Joy
yer missing my point...

Joy schreef:
yer missing my point...

mm ja klopt... ik zie het nu ook hehe
ok zie het vorige bericht maar als een algemeen statement dan