Bad Meets Evil - Hell: The Sequel (2011)

Label: Shady

1. Welcome 2 Hell (2:57)
  2. Fast Lane (4:09)

met Sly Jordan

3. The Reunion (4:50)
  4. Above the Law (3:29)

met Claret Jai

5. I'm on Everything (4:31)

met Mike Epps

6. A Kiss (4:34)
  7. Lighters (5:03)

met Bruno Mars

8. Take from Me (3:25)

met Claret Jai

9. Loud Noises (4:20)

met Slaughterhouse

10. Living Proof * (3:55)
  11. Echo * (4:55)

met Liz Rodrigues

avatar van UmindC
Nee, ik ben zeer te spreken over dit album.

avatar van gil335
De echte fans van eminem moeten zijn nieuwste mixtape eens beluisteren; straight from the vault, nummers die de laatste 3-4 jaar zijn opgenomen maar niet uitgebracht. Meestal was dit omdat die nummers niet mainstream genoeg zijn, de echte slim shady komt hierin naar boven. De disses en goeie punchline met een goeie beat erbij. Shady's back people

avatar van Game
Sinds de oprichting van Slaughterhouse lijkt het wel alsof Royce Da 5'9" herboren is. Op deze EP laat hij eindelijk zien dat hij boven het niveau van Eminem zit. Niets ten nadele van Em; het blijft een van de beste rappers van dit moment naar mijn mening. Ook al irriteert hij mij bij vlagen met zijn stem, hij flowt als een gek en blijft maar komen met keiharde punchlines. Royce doet dit echter beter, en zijn stemgeluid spreekt me nu eenmaal meer aan.

De EP zit goed in elkaar, Bad en Evil vullen elkaar naadloos aan, duidelijk te horen in het openingsnummer. De sfeer in dat nummer komt helaas niet overal voor, Lighters is bijvoorbeeld een rare zet, maar ik vind de verses wel mooi. A Kiss is ook een buitenbeentje, maar toch vind ik het vermakelijk door de grappige teksten en het aparte stemgebruik van Em. De beats zitten goed in elkaar, Mr. Porter stelt opnieuw niet teleur, vooral de beat van Above The Law vind ik erg vet. alleen jammer dat hij geen refrein heeft ingezongen. Take From Me en de track met Slaughterhouse zijn verder ook mijn favorieten. Zo heb ik Joe Budden nog nooit horen flowen, Joell Ortiz levert ook een knap staaltje speed rap. De bonustracks zijn goed, vooral Living Proof.

3,5*, na 10 jaar dus eindelijk de samenwerking tussen Nickel Nine en Shady. Het stelt niet teleur, maar een paar nummers verpesten de sfeer een beetje. Ik ben in ieder geval blij dat dit project is uitgekomen.

avatar van Tyn
Tyn
Ik heb een paar tracks geluisterd van deze EP. Ik vind Em en Royce een goede combinatie, en flows van beide MC's erg goed. Helaas erger ik me wel aan het poppy crossover geluid op Above the Law en vooral Lighters. Van mij had Havoc alle tracks mogen produceren.

avatar van flow natural
gil335 schreef:

Eens beluisteren want ben meer voor die dingen te vinden.
Wel crap eigenlijk dat ze alleen focussen op de mainstreamstroom en het ander materiaal niet uitbrengen.
Straight from the vault is toch zo een download mixtape he?

avatar van Game
Straight From The Vault zijn nummers die gejat zijn, Eminem was nooit van plan om ze uit te brengen... De mixtape is niet officieel.

avatar van gil335
Game schreef:
Straight From The Vault zijn nummers die gejat zijn, Eminem was nooit van plan
om ze uit te brengen... De mixtape is niet officieel.

dat wist ik niet ik heb ze dan ook enkel via youtube beluistert, toch is het goeie muziek

Game schreef:

Neppe shit, luister naar echte hip hop
Hip hop is dead in 2011
Boot camp rules

avatar van MJ_DA_MAN
En zo is het.

Vertel het ze!

avatar van 'State Of Mind'
Best wel jammer dat Echo deze hele plaat outshined.

Dj Khalil bless U.

avatar van He$$el_01
True Hip-Hop??? schreef:

Neppe shit, luister naar echte hip hop
Hip hop is dead in 2011
Boot camp rules

Eindelijk iemand die het snapt.

avatar van ThingMan
Dat is te makkelijk gezegd. Ik vind Eminem en Royce zeker wel goede rappers. Eminem heeft in mijn ogen wel wel wat mindere jaren achter de rug, maar rappen is hij nog niet verleerd. En dit geldt ook voor Royce. Maar het klinkt zeker niet verkeerd. Het lijkt ook zeker wel relaxt als zij samen een hele cd maken.

@ True Hip-Hop???

Rap muziek is gewoon heel breed geworden.
Van Madlib naar Jedi Mind Tricks van Celph Titled tot aan Ice Cube en van Mobb Deep tot aan Blu. Het zijn gewoon veel verschillende soorten rap. Maar zeker goed. Het moet gewoon je smaak zijn. Maar de wereld is groter dan Boot Camp. Kijk alleen al maar naar Duck Down !

off topic berichten verwijderd.

avatar van TheLegacy
@ Thingman

Dat je de tijd neemt om op zo'n reactie te reageren geeft jouw toch wel enig respect

avatar van ThingMan
Dank U.

We houden het altijd netjes en respectvol

Ulfat-e-Zulmat
Fast Lane en The Reunion net even opgezet, maar ik heb beide nummers na een minuutje moeten afzetten. Op Fast Lane is de Eminem van Recovery te horen en die vind ik misselijkmakend. Op The Reunion is Eminem nog wel te verdragen, maar het klinkt zo vlak allemaal. Het been-there-done-that gevoel bekruipt mij vrijwel direct en ik ben bang dat de rest van dit album niet veel anders te bieden heeft. Dit project ervaar ik derhalve als overbodig.

avatar van UmindC
Ik vind het een zeer geslaagd project geworden. Met een Eminem die beter rapt dan op Relapse en Recovery bij elkaar en een Royce die helemaal in bloedvorm verkeerd sinds Slaughterhouse ontstaan is. De EP begint geweldig met Welcome to Hell en Fastlane, Royce is vooral op die laatste enorm goed. Over The Reunion ben ik ook wel te spreken, alleen mag Eminem van mij nooit meer een refrein zingen.
Vervolgens komen er een hele rits redelijke tracks voordat Lighters komt, Lighters bevat een zoetsappig refreintje van Bruno Mars. Niks mis met die track denk ik zo, alleen past het totaal niet tussen de rest van de nummers. Maar op bijvoorbeeld Recovery had het het niveau van het album een stuk opgekrikt. Veder blijft het niveau redelijk gelijk, met Loud Noises (Slaughterhouse!) als laatste hoogtepunt van het album.

Ik hoop dat Eminem op zijn volgende solo-album deze lijn doortrekt.

avatar van Septua
Een sterk EP, wat dankzij de bonus tracks in principe gezien kan worden als een debuut van hun.
Royce is echt in topvorm, zijn flows teksten en woordgebruik zijn zo geweldig dat hij met gemak boven Eminem uitstijgt.
Eminem klinkt ook weer wat hongerig maar dankzij zijn schreeuwerige stem komt dat niet altijd ten goede.

avatar van flow natural
Royce Da 5'9 - Fast Lane
2.- Eminem, Royce Da 5'9 - Living Proof
3.- Eminem, Royce Da 5'9 - Tim Westwood Freestyle (feat. Mr. Porter)
4.- Eminem, Royce Da 5'9 - 2.0 Boys (feat. Joell Ortiz, Joe Budden, Crooked I, Yelawolf)
5.- Eminem, Royce Da 5'9 - Writers Block
6.- Eminem, Royce Da 5'9 - Echo (feat. Liv Rodrigues)

Dit is de tracklist van die mixtape.
Bijvoorbeeld 2.0 boys zou toch beter gestaan hebben op dat album dan die track lighter met Bruno Mars :s.

avatar van GijsV
gil335 schreef:

Ik noem mijzelf toch een echte fan van Eminem maar ik vind straight from the vault echt crap..

avatar van InnerFreedomInt
Eminem moet niet telkens gaan schreeuwen ik vind zijn lyrics wel vet! alleen verpest hij dat met die heavy metal sound....
Met als voorbeeld de track Take from me echt een dope track tot dat eminem met zijn schreeuw stem in beeld komt...
Ik ben toch licht teleurgesteld in dit album.

Mijn persoonlijke top 3

1.Fast lane
2.Take from me
3.Lighters

InnerFreedomInt schreef:
heavy metal sound

avatar van Metalhead99
Best een sterke EP. Ik ben nooit een echte hip-hopliefhebber geweest, maar in zijn hoogtijdagen luisterde ik weleens naar Eminem, daarom leek deze EP me wel interessant. Helaas is hier wel duidelijk te horen dat zijn collega Royce op dit moment gewoon beter is. Zelfs ik, niet bepaald een hip-hopkenner, kan dat horen. Niet dat Eminem het er verschrikkelijk slecht vanaf brengt hoor, al weet ik nog niet goed of ik dat nou wil denken of dat het echt zo is, daarvoor heb ik hem nog te weinig beluisterd, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon best een leuke EP is met strakke hip-hop songs.

avatar van Kos
Kos
Grappig dit. eerst elkaar nog net niet het ziekenhuis in werken en vervolgens weer samen een cd'tje maken.
Schattig.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja, want als je ruzie met iemand hebt dan kan het natuurlijk nooit meer goedgemaakt worden. Zo zijn mannen. Bierdrinkende jagers met principes.

avatar van Game
Inderdaad, zulke erge ruzie hadden Royce en Em niet. Het was meer D12 vs Royce.

avatar van Kos
Kos
Daarom was Em er ook bij toen ze Royce eventjes met zn allen wilden aanpakken tijdens een concert van hem. En in plaats daarvan zn homeboy maar het ziekenhuis in werkten.

Ulfat-e-Zulmat
Kos weet shit.

avatar van BB King
flinke lengte voor een EP.
erg goed, met uitzondering van dat nummer met Bruno Mars.