Bad Meets Evil - Hell: The Sequel (2011)

Label: Shady

1. Welcome 2 Hell (2:57)
  2. Fast Lane (4:09)

met Sly Jordan

3. The Reunion (4:50)
  4. Above the Law (3:29)

met Claret Jai

5. I'm on Everything (4:31)

met Mike Epps

6. A Kiss (4:34)
  7. Lighters (5:03)

met Bruno Mars

8. Take from Me (3:25)

met Claret Jai

9. Loud Noises (4:20)

met Slaughterhouse

10. Living Proof * (3:55)
  11. Echo * (4:55)

met Liz Rodrigues

avatar van InnerFreedomInt
clip van lighters is in de maak

Rizz
Dit klinkt toch veel beter en hongeriger dan die 'Watch the Throne' draak.. Met uitzondering van Lighters, wat behoorlijk buiten de boot valt, (commercieel gezien is het natuurlijk een hit).

avatar van Dirruk
Uiteraard word Lighters weer op de radio gedraait. Precies naar mijn mening het vervelendste nummer van het hele album.

avatar van Joa
Joa
Had dit album niet zien aankomen. Ik vond de gelekte singels Living Proof en Echo nou niet echt spannend ofzo. Maar vanaf het moment dat ik Fast Lane hoorde was ik meteen verkocht. Één van de beste nummers dit jaar. Lighters is misschien commercieel, maar dat maakt mij niets uit. Klinkt als een Love the Way You Lie part II.

Maar het blijft niet alleen bij deze twee singles. Ook Above the Law, the Reunion en Take From Me zijn stuk voor stuk goede nummers.

Ik snap niet dat deze wel zo hoog scoort, het zijn beide top rappers. (ook al irriteer ik me soms zwaar aan eminem's stem) Maar ze rappen bijna op elke track over pijpen, en lighters vind ik ook erg raar.

Het refrein is vrij liefdevol, maar de teksten gaan heel ergens anders over, vooral eminem heeft hier last van.

avatar van GijsV
kaholiic schreef:

Je bent helemaal into Lil Wayne en je ergert je aan teksten van Em en Royce?

Fast lane wat een toptrack is dat! Eigenlijk alle nummers behalve A Kiss zijn goed te pruimen. Lighters vind ik ook wat minder, maar dat komt mede doordat ik deze te vaak heb gehoord. Wel is de beat van Lighters errug fijn...

avatar van JustMike
net even een paar nummers van geluisterd, is wel lekker chill, precies wat ik ervan had verwacht. Maar de liedjes worden niet beter dan Bad meets Evil van Eminem. Het liedje gewoon.

avatar van james_cameron
Het vorige samenwerkingsverband van de twee ken ik (nog) niet, maar deze opgerekte EP klinkt best aangenaam. Beide rappers zijn op dreef en de boel wordt niet al te flauw. De wat schralere tracks als I'm On Everything en A Kiss doen het niet helemaal voor mij, maar het grootste gedeelte van de plaat is de moeite waard. De twee bonustracks zijn ook prima.

avatar van GijsV
Zo dat is wel duidelijk, terwijl in het boekje van 't album alleen staat dat er is gesampled van Bagpipes from Baghdad..

avatar van Booyo
Wat had Eminem anno '99 van zichzelf gedacht na het maken van het nummer Lighters? Zo'n natte wind als Bruno Mars had hij in die tijd waarschijnlijk kapot gemaakt in een van z'n teksten. Maar goed, de beste man is veranderd en werkt er nu mee samen en ik moet zeggen als je de refrijnen weg denkt is het best een lekker nummer. De rest van het album vind ik helaas ook erg magertjes, de beats doen het net niet (Fast Lane en Above the Law wel weer fijn). Gelukkig rappen Royce en Eminem wel ouderwets hard, vandaar nog bijna een voldoende.

Jocharo-T
Ik vind het vreemd dat ze dit uitgeven als zijnde een EP. Het heeft helemaal niets weg van een EP. Met de twee bonus tracks erbij duurt het album 46 minuten en bevat het elf tracks. Gewoon een volwaardig album. Weet iemand of er nog een regulier album wordt verwacht na aanleiding van deze 'EP'?

avatar van kobe bryant fan
Waarschijnlijk is dat omdat de platen van Eminem meestal meer dan één uur duren.
En ze rond de 30 minuten te kort vinden.

avatar van UmindC
Voor zover ik weet staat er geen volledig album van dit duo op de planning. Al zie ik dit zelf ook meer als een volwaardig album dan als een EP.

avatar van Game
Denk dat ze over een paar jaar weer een plaatje gaan maken. Ik hoop het in ieder geval, vond dit goed te pruimen. Denk ook dat ze dit een EP hebben genoemd om zo geen hoge verwachtingen te scheppen. Ik bedoel, het is toch Eminem, nietwaar?

Benjamindaxx
Erg fijne EP.
Eminem is een van mijn favorieten. Maar samen met Royce vind ik het eigenlijk nog fijner klinken. De twee wisselen elkaar goed af en vullen elkaar goed aan. Op geen enkel nummer vind ik een van de twee irritant. De enige twee nummers die het niet helemaal doen voor mij zijn ''I'm On Everything'' en Bruno Mars op ''Lighters''.

De sterkste nummers vindt ik nog wel: ''Welcome 2 Hell'' ''Fast Lane'' en de bonustrack ''Living Proof'' een nummer dat zeker niet had misstaan bij de normale uitgave!

dikke 4.

avatar van kobe bryant fan
Als Eminem nu het niveau van: Welcome 2 Hell, Fast Lane & The Reunion kan doortrekken op z'n nieuwe plaat kan die nog eens erg vet worden. Deze EP mag zich bij het beste van Eminem voegen, blijft maar groeien. Royce past ook perfect bij Eminem, moeten veel vaker samenwerken.

Hell: The Sequel

Mooie terugkeer van Eminem aan de zijde van Royce.
De twee gaan voor mij nu al de geschiedenis in als één van de beste Hip-Hop duo's. Niet om wat ze uitbrengen, want Hell: The Sequel mag dan wel een fantastische eerste helft hebben na A Kiss zakt de plaat in als een pudding. Nee, ze zijn een fantastisch duo omdat ze elkaar fantastisch aanvullen. Eminem is nog steeds niet van zijn schreeuw-flow verlost maar op zulke donkere, demonische beats past die schreeuw-flow vrij goed. Royce zijn sterkte ligt wat mij betreft in z'n erg lekkere stem en hij flowt nog eens goed ook.

Samen levert dat soms erg sterke resultaten op zoals op: Fast Lane.
Sly Jordan zorgt voor een goed refrein (jammer genoeg ook één van de enigen) en Eminem en Royce krijgen een retesterke beat. Dusja, het kon haast niet fout lopen. Beiden worden tekstueel over de hele lijn nooit erg sterk (buiten op The Reunion misschien) maar hun flow red hen.
Welcome 2 Hell is ook een erg sterke opener, lekker duistere beat die al direct goed de sfeer zet voor de hele plaat.

En zo ziet de hele eerste helft er eigenlijk uit, buiten dat de refreinen vaak erg zwak zijn. Met name het refrein van I'm On Everything. Het dieptepunt is toch wel A Kiss die beat is gewoon te zwak voor woorden. Vreselijke sample, de drums passen er niet bij en klinken vrij goedkoop. De vocalen klinken ook nog eens waardeloos. Jammer ook dat er met Lighters wordt geprobeerd om een hit te scoren. Maak de beat was duisterder, haal die verdomde Bruno Mars weg en je hebt vast nog een sterke track. Nu is het gewoon een gedrocht.

De laatste twee tracks zorgen dan toch nog voor een mooi einde. Het einde van een mooie terugkeer van Eminem die soms de juiste beats heeft gevonden en vooral een goede metgezel. Ik mag het wel zo'n duistere Eminem, nu nog tekstueel weer wat beter worden. Fillers vermijden en er kan nog wel iets knaps uit de bus komen.

avatar van kobe bryant fan
Dit moet gewoon naar een 4,5*, ik blijf deze maar draaien! Beste project van Eminem, waarom? Simpel door de drive en de beats. Beide rappen met zoveel zin, overtuiging en nog eens met lekkere teksten. Als de beats (wat Eminem anders nooit heeft) dan nog eens enorm sterk zijn en de refreinen erg vet zijn zit je direct met een enorm straffe plaat!
Btw: vreemd dat de 2 bonustracks, bonustracks zijn die horen beide (vooral Echo) bij de beste van de plaat!

avatar van Weirdo Wizzy
Staan best leuke tracks op dit albumpje maar tis een beetje wisselvallig wel. Ik ga trouwens stuk om die verse van Royce op The Reunion

avatar van Weirdo Wizzy
Ook om Eminem trouwens...hilarisch nummer.

avatar van Yestsida
Verfrissende EP van Eminem en Royce da 5'9".

Bad en Evil vullen elkaar perfect aan, dat is al te horen op de single Fast Lane. Beide rappers flowen heerlijk over de leuke instrumentatie en moeten niets onderdoen voor elkaar. Hoewel Eminem sowieso mijn favoriet van het duo is zijn er op deze single (en de overige nummers) momenten te vinden waar Royce beter lijkt te zijn dan Shady.

Nog een aantal hoogtepunten op deze uitstekende prestatie: de opener, het komische I'm on Everything met Mike Epps, het door Bangladesh geproduceerde A Kiss en de Slaughterhouse samenwerking. Eigenlijk moeten de overige nummers (en bonustracks) hier niet echt voor onderdoen hoor.

Zelfs de commerciële radiosingle Lighters is een aangenaam nummertje. Bruno Mars vind ik wel een toffe zanger.

Dit project(je) is superieur tegenover Recovery en The Marshall Mathers LP 2.

buizen
Nou nou nou wat een stoere titel zeg. Echt weer iets voor hiphoppertjes. En veel blingbling natuurlijk. Vind het soms wel grappig maar niet echt m'n muzieksmaak. Triphop rijmt erop, en dat is soms wel aantrekkelijk (Portishead).

avatar van Slowgaze
Nou nou nou, buizen, Slayer - Hell Awaits, echt zo'n metalmannetjestitel. Ik snap je probleem met de titel en de inhoud eigenlijk niet zo, ook omdat er weinig blingbling te bekennen is op deze EP.

avatar van Dirruk
Haha

avatar van ThingMan
Deze vanavond weer eens opgezet. Viel me alles weer mee. Dacht dat ik deze plaat niet zo goed vond. Het eerste nummer begint al lekker. Vind alleen de feature van Mike Epps niks maar verder, relaxt.

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit eigenlijk wel een hele fijne plaat. Hoge snelheid in de raps van 2 mannen in goede vorm. De teksten zijn hier en daar te banaal voor woorden, maar als geheel bevalt dit album mij heel goed.
Lighters is de grote hit, maar totaal misplaatst op het album.

avatar van Weirdo Wizzy
Na wat jaartjes ruzie besloten Em en Royce de strijdbijl maar eens te begraven en samen een EP op te nemen. Zouden oude tijden herleven was de vraag.

Welcome 2 Hell is een lekkere binnenkomer die qua sound wel gelijk de toon zet. Daarna komen gelijk de hoogtepunten achter elkaar. Fast Lane had de grote hit van het album moeten zijn natuurlijk. Heerlijk hoe beide heren elkaars verses overnemen en elkaar constant lijken te willen overtreffen. Daarnaast is de productie lekker dik aangezet en de hook is fantastisch. Sly Jordan had het in zich de nieuwe Nate Dogg te worden. Helaas weinig meer van vernomen sindsdien. The Reunion heeft een lekker donkere, slepende beat. Heerlijke storytelling van beide heren met de nodig humor. Absoluut een geslaagde reünie dit nummer. Op Above The Law spitten de heren de longen uit hun lijf op een epische beat. Hier word ik nou heerlijk opgefokt van.

Na het eerste kwartier hebben we het beste ook wel gelijk gehad. Wat hierna volgt is beduidend minder. Lighters heb ik nooit veel aan gevonden en valt op deze EP ook behoorlijk uit de toon. De 'hit-omdat-het-moet'. Die afsluiter met Slaughterhouse is dan wel weer lekker. Toch gemengde gevoelens altijd bij dit project. De heren bewijzen het samen nog steeds in zich te hebben en kunnen het beste in elkaar naar boven halen en dat levert een aantal toffe nummers op die ik nog steeds veel draai. Anderzijds had er voor mijn gevoel wel iets meer ingezeten met de juiste focus.

avatar van MIAB
Living Proof vind ik wel erg fijn om te horen. De rest (buiten Lighters) doen me weinig. 2,5*

Welcome 2 Hell (2:57) --- 2,5
Fast Lane (4:09) --- 2,5