Beyoncé - 4 (2011)

Label: Parkwood

1. 1+1 (4:35)
  2. I Care (4:00)
  3. I Miss You (2:59)
  4. Best Thing I Never Had (4:13)
  5. Party (4:06)

met André 3000

6. Rather Die Young (3:43)
  7. Start Over (3:19)
  8. Love on Top (4:28)
  9. Countdown (3:34)
  10. End of Time (3:44)
  11. I Was Here (4:00)
  12. Run the World (Girls) (3:55)
  13. Lay Up Under Me * (4:13)
  14. Schoolin' Life * (4:52)
  15. Dance for You * (6:15)
  16. Run the World [Girls) (Kaskade Club Remix] * (5:03)
  17. Run the World [Girls) (RedTop Club Remix] * (6:03)
  18. Run the World [Girls) (Jochen Simms Club Remix] * (6:16)
  19. Dreaming * (4:39)
Jocharo-T
Dit heeft niets meer met inspiratie opdoen te maken, man. Dit gewoonweg letterlijk gekopieerd. Er zijn ontzettend veel goede choreografen die je aan een mooie dans kunnen helpen en dan ga je een choreografie letterlijk overnemen van een al bestaand iets. Ik vind dat goedkoop, maar het is in mijn ogen wel typisch iets voor een hoop artiesten in de Top40 de afgelopen twintig jaar.

avatar van Cabeza Borradora
@ Jocaro-T: Bedankt, moet ik het niet meer uitleggen.

avatar van Cabeza Borradora
Ondertussen is het wel opgelost lees ik hier net (een beetje laat; d.d. 30-11-11)

avatar van Mitsiooh
Nou, ik vind het soms wel wat hebben. Ik ben totaal geen fan van die ouwe meuk en vind het dan ook bijzonder dat "goude" oudjes nog eens terug komen. Dat het 'gejat' is, oké, daar stem ik dan maar mee in, maar ik vind het niet erg. Is iedereen op deze site niet van het: het gaat om de stem-gedoe? Dat de clip dan hetzelfde is als van een of ander iemand anders, moet je maar mee leven. Jammer dat iedereen tegenwoordig zonodig zaagt over 'kopieën', alsof niemand aan die "klassiekers" mogen zitten. Alsof ze heilig zijn. Nja, die ouderen van tegenwoordig.

avatar van bart1989
Love on Top ??!! Komaaaaaan.. For real?!
Met zo'n dingen moet je echt niet afkomen bij mij!

Been there, done that.. Next!

Nee serieus, het album kan er mee door maar Beyonce kan echt zoveeel beter! (hoedje af voor Countdown)

avatar van T37king
Wat een blunder van haar. Gek !

Jocharo-T
Waar heb je het in godsnaam over

spit.tsvnami
Altijd als ik een bericht van Mitsiooh op deze website lees is het hij die klaagt over "oude muziek" of in dit geval "oude video's." Gaaast, stop.

boy1988m
Vind het persoonlijk haar slechste album ooit.
I Am... Sasha Fierce is 10.000x beter. Zelfs B-Day is beter. Snap niet wat ze dacht tijdens de opnames.

Clip van Run the World was wel oke, maar de rest van haar clips waren zooo blaaaah/boring as hell

avatar van Mitsiooh
spit.tsvnami schreef:

Wauw, en jij kan overdrijven. Want 'altijd' is ook weer niet waar...
Daarnaast, ik kan er misschien mijn redenen voor hebben? Of mag dat niet...vast niet

Punt is dat er niet altijd zo overdreven beschermend gedaan moet worden wat betreft die "oudjes"...zo verheven altijd. Maar, dat is wel weer te zien aan jouw reactie, dat mag niet. Want dan trap je mensen op hun oude teentjes.

Ik vind het een heel goed album. Niet haar beste, niet haar slechtste. Natuurlijk anders, maar kom op, liedjes als countdown en best thing I never had, laten zien wat ze kan. Hele mooie coverfoto trouwens.

avatar van catdog
Wat is I Miss You eigenlijk een onontdekt pareltje op deze plaat. Heerlijk hoe die vocals ingemixt zijn en de song bruist van de sfeer. Kan ook niet anders van de hand van Frank Ocean.

Rudi1984
Blijft na de opvolger m’n favoriete Beyoncé. Vooral heel mooi hoe ze hier meerdere malen bijna de controle over die krachtige stem lijkt te verliezen. Alsof het een auto is met een net iets te zwaar motorblok erin - maar dan niet-pauper.

En Best Thing is nog steeds haar beste nummer. Prachtig, die grommetjes tussendoor.