Beyoncé - 4 (2011)

Label: Parkwood

1. 1+1 (4:35)
  2. I Care (4:00)
  3. I Miss You (2:59)
  4. Best Thing I Never Had (4:13)
  5. Party (4:06)

met André 3000

6. Rather Die Young (3:43)
  7. Start Over (3:19)
  8. Love on Top (4:28)
  9. Countdown (3:34)
  10. End of Time (3:44)
  11. I Was Here (4:00)
  12. Run the World (Girls) (3:55)
  13. Lay Up Under Me * (4:13)
  14. Schoolin' Life * (4:52)
  15. Dance for You * (6:15)
  16. Run the World [Girls) (Kaskade Club Remix] * (5:03)
  17. Run the World [Girls) (RedTop Club Remix] * (6:03)
  18. Run the World [Girls) (Jochen Simms Club Remix] * (6:16)
  19. Dreaming * (4:39)
avatar van Rhythm & Poetry
Lekker album, Beyoncé zingt goed en productioneel steekt de plaat voortreffelijk in elkaar. Alleen jammer dat het waardeloze Run the World op dit album staat, dat verpest het goede gevoel toch wel een beetje.

avatar van UmindC
Door jou ben ik benieuwd naar dit album geworden, Rob.

avatar van catdog
Had ik zeker niet verwacht zo'n positieve reactie, Rob. Leuk om te lezen.

avatar van Style.Girl
Ten eerste: hij zegt vrij weinig over het album.
Ten 2de: Heet hij geen Rob maar Rop.
Ten 3de: Beluister het album, en oordeel zelf.

Sorry, dit moest ik even kwijt.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja maar ik ben populair op de site. Net als Justin Bieber in de echte leven. Ook heb ik smaak. Maar je hebt wel een punt wat mijn naam betreft.

avatar van Style.Girl
Dat merk ik idd . Dat zal het wel zijn. Op de andere meters hebben ze ook een paar populaire mensen en die prijzen ze ook helemaal de hemel in. (Niks tegen jou ofzo hoor)

avatar van UmindC
Nee hoor Rob, je heet gewoon Rob. Zonder P.
Of anders Robhop

avatar van NewYorkCityLight
Ik stond er ook van te kijken, van die positieve reactie.
Misschien is UmindC beniewd naar het album omdat zijn smaak overeen komt met die van Rop, heeft weinig met populariteit te maken (denk ik zo).

avatar van Silky & Smooth
Ik vind dit wederom een erg sterk album van Beyoncé. Er zijn veel 'dit soort' zangeressen, maar zij steekt er wel met kop en schouders boven uit. Ze heeft echt een geweldige stem en die laat ze hier op verschillende manier horen. Rustige ballads, hier en daar een opzwepend nummer en ook nog een clubnummer. Hoewel ik meer weg ben van die ballads met prachtige uithalen, weet ze alles gewoon goed neer te zetten. Productioneel zit het ook allemaal uitstekend in elkaar. 4 is een heel vet album geworden, heerlijk naar te luisteren!

avatar van UmindC
Jij ook al zo'n positive reactie, ik moet dit nu echt gaan checken.

Een heel Mooi album van Beyoné
Beyoncé heeft een prachtige stem die ze in deze liedjes goed kan laten horen.
Mijn persoonlijke favorieten zijn Best thing i never had, En Run The World (Girls)

avatar van Style.Girl
In Run The World laat ze juist niks van haar mooie stem horen Dat is juist het probleem.

avatar van Leander1991
1,0
benieuwd of Beyonce ooit van het woord 'variatie' heeft gehoord

avatar van catdog
Variatie? Dat is juist hetgeen wat ik hoor bij dit album. Pop, R&B, Soul, Dance en hier en daar een vleugje Rock.

avatar van Jordyp
Die videoclip van End Of Time is geen officiele video MM.

avatar van Style.Girl
Ik vind het album na meerdere malen beluisterd te hebben toch niet zo slecht als ik eerst dacht.

Haar beste nummers vind ik toch wel: 1+1, I Care, I Miss You, Best Thing I Never Had, Start Over, Countdown en I Was Here.

Run the World is veel minder, maar hangt dan nog net boven de andere nummers die ik niet heb opgenoemd.

avatar van Madjack71
Dit uit de bieb eens meegenomen, na toch best wel een aantal pakkende singles die ervoor zijn uitgebracht. De hoes is i.i.g. al geslaagd. Wel is duidelijk dat aan Beyonce net alsook Jennifer Lopez/Mariah Carey en Britney Spears een vergankelijkheidsdatum opgeplakt zit...muziek met tieten en kont, daar vooral mee showen, maar zo tegen de veertig uitgerangeerd zijn en niet meer interessant voor geile producers cq. wannabe rappers die dan al lang weer hun oog hebben laten vallen voor andere bijna twintigers. Daarnaast hoef je geen diepgang te verwachten, maar dikke beats en pakkende zang...want naast bovenstaande mening, is dit wel degelijk goed geproduceerde muziek, met strakke zang van Beyonce, die wat dat betreft een geheel eigen, onovertroffen stijl heeft. Maar geloven doe ik niet wat ze zingt, het gaat meer om techniek als iets anders. Dat is leuk voor een aantal nummers, maar een heel album is mij daarvoor teveel van het goede. Het begin tot aan Andre 3000...zucht kunnen die gasten nou nooit eens een keer een minder aanstellerige naam gebruiken..is vol, bombastisch en weet mij wel te boeien. Daarna komen toch wel een aantal dertien in een dozijn nummers, die niets extra's met zich mee weten te brengen. Nee, ik heb liever de singles als een album van deze diva, geef mij dan maar Roisin Murphy.

avatar van Leander1991
1,0
catdog schreef:

ja echt een ode aan bovenstaande genres

avatar van Don Cappuccino
Kan iemand Beyoncé leren hoe je gewoon een beetje normaal zingt? De eerste minuut van het eerste nummer is al zenuwslopend.

avatar van Lexicon Devil
1,5
Ik dacht dat dit een donkere vrouw was..... Moet je die hoes zien....

Jammer dat zoveel bloedmooie negerinnen niet meer trots op hun kleurtje zijn.

Heel toevallig dat al die R&B sterretjes sinds 2008 de ziekte van Jackson hebben.

Say it out loud, you're black and you're proud!!!

Stop hiermee:

avatar van Cabeza Borradora
Silky & Smooth schreef:

Ze kent blijkbaar wel haar klassiekers (of volgt ze gewoon blind wat een choreograaf haar oplegt?)
clip Beyonce gepikt
zie ook hier

rabbit
Dat kan wel zijn maar Countdown is wel mooi een van de beste popnummers van de laatste jaren. Fantastisch hoe het nummer van de ene 'hook' naar de andere springt maar toch een geheel blijft. Plus, die video is gewoon fantastisch. Gepikt of niet.

avatar van Mitsiooh
Leuke cd! Vooral de nummers 'Best Thing I Never Had' en 'Countdown' zijn goed bij me blijven hangen. Een goede afwisseling van ballads en wat meer snellere nummers, met 'I Was Here' als ballad-hoogtepunt.
Daarbij...ik snap het probleem van de hoes niet helemaal? 'Trots op d'r kleurtje?' Als er iemand is die trots is op het feit dat ze Afro-Amerikaans (Dat is ze toch?) is, dan is Beyoncé dat wel. Blij met haar ronddingen is ze in ieder geval al he-le-maal. En dat ze steeds 'blanker' wordt (net als Rihanna volgens sommigen) vind ik al helemaal dikke onzin. Als ik haar vergelijk met Crazy In Love zie ik alleen wat haarkleurverschillen. Zoiets heet ook lichtval? Maar dat is misschien te ver gezocht...
Top Album! En ondanks dat Run The World (GIrls) een beetje door iedereen gehaat wordt, ik, persoonlijk, krijg altijd een episch gevoel wanneer zij dit liedje live zingt. Die hele choreografie erbij, haar zang...meesterlijk.

Off topic discussie over huidskleur verwijderd.

avatar van Emile93
Leuke cd! Totaal anders dan I am... Sasha Fierce, maar wel positiever! Heerlijk!

Normaal zul je mij geen recensie zien geven bij r &b artiesten omdat het totaal mijn ding niet is.Maar de laatste single van Beyonce,'love on top',vind ik een puike single.
Een nummer met het typisch soulvibe-geluid uit de eighties zoals Whitney Houston in haar beginjaren.
In dit nummer hoor ik ook pas wat voor een fantastische stem ze heeft wat ze spijtig genoeg een beetje verknoeit met het het r & b genre.Maar voor ik hier bakken kritiek over mij heen ga krijgen,dit is mijn persoonlijke mening.

avatar van Silky & Smooth
Cabeza Borradora schreef:

clip Beyonce gepikt
zie ook hier

Wat heeft dat met mijn quote te maken?

avatar van Cabeza Borradora
Ik quote slechts een stukje: [...]Er zijn veel 'dit soort' zangeressen, maar zij steekt er wel met kop en schouders boven uit.[...]

Van het 'soort' dat steelt dus, vul het verder maar zelf in.

avatar van Mitsiooh
Waarom heet het nadoen van clips of het gebruiken van al bestaande nummers altijd 'pikken' voor sommige mensen? Kunnen artiesten niet inspiratie opdoen of gewoon aan de bedenker van de clip of zanger van een bepaald nummer overleggen? Licenties ofzo.