Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne (2011)

Label: Roc Nation

1. No Church in the Wild (4:23)

met Frank Ocean

2. Lift Off (4:26)

met Beyoncé

3. Niggas in Paris (3:39)
  4. Otis (2:58)

met Otis Redding

5. Gotta Have It (2:21)
  6. New Day (4:33)
  7. That's My Bitch (3:23)
  8. Welcome to the Jungle (2:54)
  9. Who Gon Stop Me? (4:17)
  10. Murder to Excellence (5:10)
  11. Made in America (4:52)

met Frank Ocean

12. Why I Love You (3:21)

met Mr. Hudson

13. Illest Motherfucker Alive * (8:23)
  14. H•A•M * (4:36)
  15. Primetime * (3:19)
  16. The Joy * (5:18)

met Curtis Mayfield

avatar van woutorrmusic
Omdat ik geslaagd ben hoor ik nu bijna iedere avond, en ik ben er niet blij mee, Niggas in Paris. Gruwelijk nummer, maar te is nooit goed, behalve tequila.

avatar van discipline
That's My Bitch is echt heerlijk

avatar van WeztSide
Gewoon een heerlijk album dit. Een aantal van de beats hierop zijn regelrechte hoogtepunten in beatbakkerij anno 2011. Murder to Excellence, That's My Bitch, New Day en No Church in the Wild zijn mijn favorieten. Het album is niet één en al opscheppen en feest, maar een groot deel wel, en dat maakt me eigenlijk geen zak uit want zo goed wordt het niet vaak gepresenteerd. Voor zover de teksten gaan: ze zijn niet speciaal maar het is te horen dat Kanye en Jay-Z ontzettend veel plezier beleefd hebben aan dit project, ze klinken enthousiast.
Respect ook voor de manier waarop dance invloeden verwerkt zijn in veel nummers zonder een corny effect te creëren, alles klinkt op z'n plaats.

Doe jezelf wel een plezier en verwijder Lift Off gewoon gelijk.

avatar van Hurrdurr
Het is geen geheel en gaat echt helemaal nergens over, maar er staan echt te veel lekkere nummers om laag te beoordelen.

avatar van ecktepatrick
Na 4 minuten stilte bij Illest Motherfucker Alive, knalt ie daarna vrij hard!

avatar van IllumSphere
Het kwartje valt nog steeds niet en daar kan zelfs een herbeluistering niks aan veranderen. Het is vooral door de meerderheid aan missers waardoor het kwartje bij mij niet valt. De enige nummers die ik wel geweldig vindt zijn Otis, The Joy, No Church in the Wild, maar ook Niggas in Paris die dankzij het meermaals gebruik in verschillende sets (van Flying Lotus onder andere) mijn waardering heeft gekregen. Helaas kunnen die nummers de plaat niet volledig redden en kan ik het maar belonen met twee sterren.

Inmiddels verhoogd naar 3,5 ster. Staan een aantal ijzersterke tracks op. Het weinig genoemde We Made it in America vind ik ook erg lekker. De bijdragen van Ocean mogen er zeker wezen.

Toch blijf ik het een gemiste kans vinden om er voor mij legendarisch hiphop album van te maken. Wat 808 en MBDTF voor mij wel zijn. Ik verwacht van deze heren echt geen diepgaande teksten(die vind ik op eerder genoemde albums ook weinig) , maar hier is het af en toe tenenkrommend.

Ik heb absoluut geen probleem met verwijzingen naar de holocaust (zie de nummer 8 in mijn top 10), maar hier komt het door het verdere verloop van de tekst gewoon heel dom over. Net als dat ik bij de opening van Murder to Excellence even op het puntje van mijn stoel ga zitten, maar daarna toch weer Gucci voorbij hoor komen. Jammer dat dat zo vaak nodig is. We weten nu wel dat ze veel centjes hebben.

Ruim voldoende, maar had legendarisch kunnen zijn.

avatar van Harderwiek
Dit is toch wel echt moeilijk hard gegroeid bij mij. Waar het in het begin een 2* kon ontvangen, zijn dat er inmiddels 3,5. Gewoonweg een aantal zwakke track, maar sommige nummers knallen echt hard uit de speakers hier.

avatar van Raul
New Day is toch wel mijn uitgesproken favoriet, wat een heerlijke beat en eerlijke introspective verses van Jay en Ye

avatar van Funky Bookie
Als 2 grootheden samenwerken, levert dat zelden een hoogwaardig kunststuk op. Wat dat betreft valt dit album alles mee. Het is niet briljant, maar wel heel erg lekker. Niggas In Paris en Made In America zijn bij mij favoriet.

avatar van ArthurDZ
Wat is That's My Bitch toch een heerlijk nummertje. Ondergewaardeerd in hun beider oeuvres!

avatar van Slowgaze
'That's My Bitch' is vrij fantastisch, en bovendien ook een ondergewaardeerd nummer in het oeuvre van Justin Vernon.

avatar van Johnny Marr
That's my Arthur.