Anthrax - Worship Music (2011)

Label: Megaforce

1. Worship (Intro) (1:40)
  2. Earth on Hell (3:10)
  3. The Devil You Know (4:46)
  4. Fight 'Em Til You Can't (5:48)
  5. I’m Alive (5:36)
  6. Hymn 1 (0:38)
  7. In the End (6:48)
  8. The Giant (3:47)
  9. Hymn 2 (0:44)
  10. Judas Priest (6:24)
  11. Crawl (5:29)
  12. The Constant (5:01)
  13. Revolution Screams (6:10)
  14. New Noise * (4:46)
  15. Crawl [Remix] * (5:02)
avatar van vielip
Ben het helemaal met Lau eens! Had het zelf niet beter kunnen verwoorden...

Ik ben het niet helemaal met Lau eens! Deze plaat haalt een constant hoog niveau met flink wat (erg) sterke nummers. Het sluit aan bij hun beste werk en heeft terecht zo'n hoge waardering.

Een oproepje omdat december begonnen is: straks kunnen we onze top 10 voor 2011 opgeven. Zet er vooral Anthrax in, komt er wat (thrash-)metal in de jaarlijst van Musicmeter.

avatar van Lau1986
Nee Anthrax gaat de jaarlijst niet halen hier. Het zijn ook geen slechte songs, maar ik vind ze niet memorabel genoeg. Ik heb niet het gevoel dat ik de plaat nog een keer op wil zetten als die is afgelopen. dat wat ik met de oude platen met Belladona wel wil. Het is niet slecht, het is leuk, maar meer dan dat is het niet voor mij,

avatar van vielip
Amen!

Het is zoals het is!

avatar van Kronos
Lau1986 schreef:

Dat heb ik nu juist wel. Zoveel nieuwe albums die na een paar keer draaien uit mijn aandacht verdwijnen, maar Worship Music wilde ik elke keer opnieuw horen. Lang niet alles blijft snel hangen, maar dat hoeft ook niet. Zo blijft er nog wat over om te ontdekken.

Voor mij een van de betere releases van het jaar. Eentje die in mijn top 10 van 2011 gaat belanden.

avatar van notsub
Ik zag deze in een jaarlijstje en moest hem daarom toch meepikken. Anthrax staat er toch maar weer met Belladonna achter de microfoon. Het klinkt prima en serieus. Vooral de productie draagt bij aan het luisterplezier. De echte wilde thrash jaren liggen dan wel achter ons, de band telt nog steeds mee en overtreft daarmee mijn verwachtingen. Ze hebben meer slechtere dan betere albums gemaakt.

avatar van Kondoro0614
Het was even schrikken toen de band na hun intro (wat voor mij al niet had gehoeven) begon met het spelen van 'Earth on Hell' en het kippenvel schoot me gelijk weer omhoog aangezien ik nare herinneringen kreeg aan het voorgaande album. Gelukkig weet de band daarna de draad weer een beetje op te pakken en word na 'The Devil You Know' het album weer zoals ik gehoopt had. Echter haalt het band zijn niveau niet meer, en nu had Belladonna voor mij ook wel weg mogen blijven aangezien ik net aan Bush gewend raakte.

En met nummers als 'Fight 'Em 'Til You Can't', 'I'm Alive', 'In The End' en 'Revolution Screams' brengt 'Anthrax' weer leuke nummers met zich mee. Echter vond ik het nergens héél bijzonder worden en raak ik het ook eens met Lau, die hierboven al een enige discussie voerde. Het is een leuk album om te luisteren maar, de nummers zijn nergens bijzonder te noemen en ik zou niet snel dit album weer willen op zetten. Te standaard misschien?

En dan vond ik de terugkeer van Belladonna toch minder interessant als dat ik gehoopt had, en dat is balen! Voor de rest een geinig album, leuk om geluisterd te hebben en zeker van betere klasse dan sommige albums met Bush als zang maar dat wisten we al, zo diep zinkt Belladonna hopelijk niet.

Voorlopige tussenstand:
01. Spreading the Disease