Lil' Wayne - Tha Carter IV (2011)

Label: Young Money

1. Intro (2:52)
  2. Blunt Blowin' (5:13)
  3. MegaMan (3:18)
  4. 6 Foot 7 Foot (4:09)

met Cory Gunz

5. Nightmares of the Bottom (4:41)
  6. She Will (5:06)

10. Abortion (3:44)
  11. So Special (3:52)

met John Legend

12. How to Love (4:00)
  13. President Carter (4:15)
  14. It's Good (4:01)

met Drake en Jadakiss

15. Outro (3:53)

met Bun B, Busta Rhymes, Nas en Shyne

16. I Like the View * (4:41)
  17. Mirror * (3:48)

met Bruno Mars

18. Two Shots * (2:45)
  19. Up Up and Away * (3:54)
  20. Novacane * (3:39)

met Kevin Rudolf

totale tijdsduur: 1:00:31 (1:19:18)
avatar van thgryda
UmindC schreef:
Hij flikt het wel weer.

massa hysterie, justin biebers verkoopcijfers vallen ook niet tegen denk ik

avatar van Kid
Kid
Blunt blowin is wel lekker. Lekkere beat, en hook

avatar van Silky & Smooth
Raul schreef:
en waarom heeft Unplugged eigenlijk geen eigen topic?
ik vond dat optreden echt heel sterk
of is het album daarvan nog niet officieel uit ofzo??

Denk het niet. Er is vrij weinig te vinden erover. Ik denk dat we even moeten wachten, aangezien het album wel op internet zwerft. Geweldig album trouwens. Die live-instrumentaties doen Wayne erg goed!

avatar van Raul
Ik kan het album ook op internet nergens vinden
Alleen de video versie (die zeer de moeite waard is), Wayne komt inderdaad echt heel sterk, emoties en stage presence zijn fantastisch, publiek ook, classic optreden..

avatar van UmindC
Erg vet optreden inderdaad, mag van mij wel op cd komen.

avatar van AOVV
Van Lil' Wayne is dit de eerste plaat die ik beluister. Ik had 'm al een paar keer een gastbijdrage horen leveren op andere platen, maar een hele plaat? Neen, nog niet. Ik ga het bij deze ene plaat houden, denk ik, want de flow en stem van Lil' Wayne vind ik helemaal niets. Ik hoor zo nu en dan wel goeie beats ('Blunt Blowin'' is bijvoorbeeld best lekker), maar toch vooral veel erg matige nummers. Samen met 'Blunt Blowin'' zijn 'President Carter' en 'Outro', waarop Nas de boel naar huis rapt. Voor het overige stellen de gastbijdragen niet zoveel voor.

Niet ontzettend slecht dus, deze plaat, wel erg matig.

2 sterren

Deze nummers zijn hard:

# 6 Foot 7 Foot (feat. Cory Gunz)
# She Will (feat. Drake)
# How to Hate (feat. T-Pain)
# John (feat. Rick Ross)
# So Special (feat. John Legend)
# How to Love
# President Carter
# Mirror (feat. Bruno Mars)

Mooi album zoals verwacht!

avatar van Raul
Je favorieten zijn absoluut niet mijn favorieten maar het album is inderdaad prima.

Ik heb het al eens eerder gezegd, Wayne is echt hate it or love it dus dat het gemiddelde wat tegen valt verbaast me eigenlijk niets.

Beste nummers zijn voor mij:

# Blunt Blowin
#Nightmares of the Bottom
# Abortion
# President Carter
# Outro
# I Like the View

Ik snap niet dat Mirror een bonustrack is? Wat een mooie plaat en had als single hoog in de charts kunnen eindigen met Bruno Mars op de hook.

avatar van Raul
had het niet verwacht maar ga verhogen
vind het album nog steeds heeeerlijk, blijf het maar opzetten!

Ulfat-e-Zulmat
6 Foot 7 Foot

Voor het eerst dat ik nummer van Wayne écht goed vind. Verrassend leuke tekst vooral:

Life is the bitch and death is her sister
Sleep is the cousin, where's ya fuckin' family picture

Young Money eating, all you haters do is add salt

If these niggas animals then I'ma have a mink soon

Woman of my dreams, I don't sleep so I can't find her

Is op z'n minst een glimlach waard.

Ik ben er nog helemaal uit of ik me ga verdiepen in de muziek van Wayne, maar waar ik wel zeker van ben is dat ik dit nummer nog vaker ga draaien.

avatar van Norim
Voorspelbare, maar toch zeer vermakelijke plaat.

Als je Lil Wayne op zijn best wilt horen dan luister je natuurlijk naar Tha Carter II.

Dedication I en II zijn samen met een heleboel tracks op Tha Carter I en III ook zeer zeker de moeite waard.

Verder natuurlijk unreleased materiaal waar youtube vol van staat.

Zijn krakerige stem, aparte woordgebruik, humor en onvoorspelbare flows zijn de redenen waarom ik Lil Wayne fan geworden ben.

Zo nu en dan laat hij horen zelfs over uitstekende storytelling skills te beschikken, maar dat is meestal over vrouwen.

Op deze CD laat de oude Wayne zich eigenlijk alleen horen op President Carter en Up Up and Away.

avatar van Raul
Toch weer verlaagd naar 3,5.
Leuk album maar toch geen 4 waard.

PriestMaiden

avatar van Gloeilamp
PriestMaiden schreef:
Mirror is wel een goed nummer, ik denk dat ik deze cd eens ga checken.

Vind ik dan ook direct het beste nummer van dit album. How to Hate en How to Love zijn grote missers.

avatar van bennerd

PriestMaiden schreef:
Mirror is wel een goed nummer, ik denk dat ik deze cd eens ga checken.

Volgens mij ga jij een nummer als John heel goed trekken.

avatar van Gloeilamp
bennerd schreef:

Mijn mening

Nummers als John en President Carter volgen daarna.

avatar van niels94
Nu ben ik de afgelopen tijd luister ik al redelijk veel Lil Wayne, maar op het moment ben ik helemaal verslaafd aan John: wat een idioot vette banger Dat hele nummer klopt van begin tot eind: harde flow, pakkende hook, fijne sfeer, harde beat (hoewel dat soort beats doorgaans helemaal niet mijn ding zijn) en zelfs een paar leuke lines - met name Weezy komt een aantal keer leuk uit de hoek naar mijn mening. Van dit soort nummer krijg ik zin in toekomstige albums van Lil Wayne. Sowieso staan er een aantal heerlijke nummers op dit album (She Will, waarop Drake zowaar een geweldige toevoeging is, President Carter, 6 Foot 7 Foot) maar het is jammer dat dit moois wordt afgewisseld met zoveel bagger die voor mij de boel compleet vernaaien. Wat dat betreft vind ik Tha Carter III wel een heel stuk beter dan deze, die had ook nóg hogere hoogtepunten. Maar zolang er nummers als John op Waynes albums staan zal ik ernaar uitkijken

PriestMaiden
bennerd schreef:
Oh neen, zeker niet het beste nummer van deze plaat.

Volgens mij ga jij een nummer als John heel goed trekken.

Ja, John is een goed nummer

avatar van Norim
niels94 schreef:
Van dit soort nummer krijg ik zin in toekomstige albums van Lil Wayne.

Je kunt beter zijn oudere albums, mixtapes en unreleased materiaal luisteren imo.

Op een aantal nummers en verses na is Lil Wayne na zijn vrijlating namelijk zijn oude zelf al niet meer.

Maidenfreak
John is een dikke schijf van Weezy.

Ulfat-e-Zulmat schreef:
6 Foot 7 Foot

Life is the bitch and death is her sister
Sleep is the cousin, where's ya fuckin' family picture

Young Money eating, all you haters do is add salt

If these niggas animals then I'ma have a mink soon

Woman of my dreams, I don't sleep so I can't find her

Is op z'n minst een glimlach waard.

hij heeft meer van dat soort lyrics bijvoorbeeld bij tap out: dick like a v12 she says a drive her crazy a say juist ceep on jour seetbelt

niet verwacht, een goed vervolg van de carter III (best rapper alive)

avatar van FelipeGutiérrez
Dit en Tha Carter II zijn de enige Weezy albums die ik nog kan luisteren, de rest is echt allemaal bagger.

HZFR11
Vind dit het beste album van de "nieuwe Weezy" (sinds zijn vrijlating). Over het algemeen best chille nummers, en leuke lines die me niet gaan vervelen zoals op IANAHB2.

Het begint al goed met de intro, gewoon een verzameling van grappige lines die hij neergooit op de intro, de uitkomst is niet slecht.

De 4 tracks daarna zijn ook leuk, grappige lines, leuke beats.

Dan komt She Will met Drake wat ik persoonlijk echt een banger vind. Goede verses van Weezy Baby en Drake doet het uitstekend op die hook. Kan die track over en over luisteren.

Daarna vind ik het een beetje inzakken tot en met President Carter. It's Good klinkt ook leuk met Jada en Drake. Daarna vind ik het album weer gewoon normaal, chill dus.

3.5

avatar van MDRAIJER
levenloos schreef:

Vloeiend Engels.

avatar van MDRAIJER
Carter IV is Wayne's laatste album dat nog te luisteren is. Hier zijn nog een paar nummers die het waard zijn om te horen, namelijk: Blunt Blowin, Megaman, Nightmares of the Bottom (!), John, Abortion en It's Good. De rest is hoogstens mwah en verder niet heel best.

Na dit album heeft Weezy F. niks meer van kwaliteit gedropt. Nouja... per album 1 leip nummer...

Ik ga weer lekker Da Drought 3, Dedication 3, No Ceilings, Tha Carter 1, 2, en 3 luisteren.