Lil' Wayne - Tha Carter IV (2011)

Label: Young Money

1. Intro (2:52)
  2. Blunt Blowin' (5:13)
  3. MegaMan (3:18)
  4. 6 Foot 7 Foot (4:09)

met Cory Gunz

5. Nightmares of the Bottom (4:41)
  6. She Will (5:06)

10. Abortion (3:44)
  11. So Special (3:52)

met John Legend

12. How to Love (4:00)
  13. President Carter (4:15)
  14. It's Good (4:01)

met Drake en Jadakiss

15. Outro (3:53)

met Bun B, Busta Rhymes, Nas en Shyne

16. I Like the View * (4:41)
  17. Mirror * (3:48)

met Bruno Mars

18. Two Shots * (2:45)
  19. Up Up and Away * (3:54)
  20. Novacane * (3:39)

met Kevin Rudolf

totale tijdsduur: 1:00:31 (1:19:18)
avatar van GijsV
ELdonkey schreef:

Dus je wilt dit toeval noemen? en earl is best wel gehyped geweest dus de kans is groot dat hij het wel heeft gehoord.

Tsja, misschien heeft hij het wel genakt hoor, we zullen t niet weten. Het lijkt mij alleen gewoon sterk dat lil wayne naar Earl luistert.

avatar van thgryda
Game schreef:

De Shyne van vroeger klinkt wel als Biggie hoor. Zowel qua stem als flow. Hij evenaart het nooit, maar het is wel heel vermakelijk. Tegenwoordig klinkt als hij als een bejaarde, zoals Silky al aangeeft, ik vraag me af wat er allemaal in de gevangenis is gebeurd...

Ik had het verkeerd begrepen gewoon, shynes stem lijkt inderdaad wel op die van biggie. Ik dacht dat je een van beide wou vglen met lil wayne al heeft shyne wel niet biggies niveau en heeft die dat imo ook nooit gehad

avatar van Kid
Kid
She will is een lompe hit in de US!

avatar van TheLegacy
Ik snap trouwens de vergelijking tussen Biggie en Shyne echt voor geen ene meter. Shyne's stem vind ik echt niet lijken op die van Biggie, niet eens een beetje. Die van Guerilla Black daarentegen, maar dat is een ander verhaal.

avatar van ThingMan
Is Shyne verkouden? Hij klinkt niet als vanouds. Beetje suf klinkt hij. Weet nog niet of ik het album ga luisteren. Lil Weezy klinkt zoals een klein kind zonder snoepje.

Wat vinden jullie het beste nummer van dit album?

avatar van UmindC
President Carter

Die is inderdaad erg goed, vind mirror en novacain die dienen als bonustracks ook erg goed. Interlude vind ik ook erg goed maar zit lil wayne zelf niet in.

Mijn favorieten zijn ''It's Good'' en ''Blunt Blowin'''.

avatar van Norim
Belachelijk dat nummers als Mirror en Novacane niet op de originele tracklist staan.

Bewijst maar weer eens wat voor vreemd label Cash Money is (Lil Wayne kiest zijn eigen tracks niet).

How to Hate en So Special vervangen voor die twee en je hebt een zeer tof album!

avatar van Silky & Smooth
Ik vind Mirror ook een geweldig nummer. Ik vind het ook wel vet dat Bruno Mars niet echt alleen de refreintjes zingt zoals op bijv. Nothin on You.

Ja inderdaad, nouja so special vind ik nog wel goed maar ze hadden die 2 er in moeten doen. Ik vind eigenlijk bijna alle bonusnummers erg goed.

avatar van Norim
Ik ga elke keer weer stuk wanneer Shyne begint te rappen.

Zo slecht vind ik hem niet, alleen zijn stem is zo apart.

avatar van Norim
Up Up and Away is ook een erg toffe bonus-track trouwens.

avatar van 'State Of Mind'
En ja hoor weer +1.000.000, wat een prestatie zeg!

avatar van Kid
Kid
Ik las net op billboard 964,000.. Echt ontzettend veel!

avatar van UmindC
Hij flikt het wel weer.

avatar van KILLERBEE99
Belachelijk dat dit zo veel verkoopt.

Vind het anders best wel een goed album, snap niet dat mensen vinden dat lil wayne zo slecht is. Alleen omdat die vrij mainstream is hoeft die niet slecht te zijn?

avatar van Stapler
Mij is het niet omdat ie mainstream is. Maar gewoon omdat ik zijn stem schijt irritant vindt.

Misschien heeft die niet een rapperstem, maar ik vind het beter dan dat geschreeuw van eminem.

avatar van Stapler
Eminem vind ik dezer dagen ook geen pretje om naar te luisteren nee.

Hij heeft echt een ommekeer gemaakt in zijn stemgeluid, vroeger klonk het veel aangenamer..

avatar van KILLERBEE99
Dat hij mainstream is maakt mij niks uit, maar zijn stem klinkt echt nergens na, rhymes en beats stellen ook niet veel voor.

Snap niet dat er zo veel mensen zien die dit kopen.. Vind het een van de grootste pruts rapper die ik ken.

avatar van Anne Maaike
Dit album bevalt mij stukken beter dan Tha Carter III. De beats vind ik beter en ook Wayne's stemgeluid kan ik op dit album meer waarderen. Toch is het album ook voorzien van enkele missers, maar het geheel is prima te luisteren.

avatar van catdog
Ligt het aan mij of komt Nas wel érg lekker op "Outro" ?

Lekker CD'tje!
Ik hou echt van Lil' Wayne z'n stem.

avatar van Raul
ja, Nas komt inderdaad belachelijk sterk
verder is t gewoon een tof album, kan er wel van genieten..

avatar van Raul
en waarom heeft Unplugged eigenlijk geen eigen topic?
ik vond dat optreden echt heel sterk
of is het album daarvan nog niet officieel uit ofzo??