Airbag - All Rights Removed (2011)

Noorwegen
Label: Karisma

1. All Rights Removed (8:59)
  2. White Walls (5:19)
  3. The Bridge (6:20)
  4. Never Coming Home (9:00)
  5. Light Them All Up (3:01)
  6. Homesick I-III (17:21)
Ozric Spacefolk
Noorwegen is niet obscuur, wou je zeggen?

Het kan mij overigens niet zo enorm veel schelen of mensen luisteren naar mijn favoriete Poolse bandjes. Ik vind het alleen zo overtrokken dat Airbag zo geweldig en waanzinnig etc. is....

avatar van chevy93
Ik zeg niet dat Noorwegen niet obscuur is, maar met een gemiddelde van 4,10*+ (dat had die destijds) en momenteel 100+ stemmen kwam deze in de toplijst en als een van de beste albums uit 2011 hier naar boven. Zodoende.

Ozric Spacefolk schreef:
Echt serieus. Daar waar jaren 80 progbandjes het zochten richting Genesis, is de lijst met bandjes die het zoeken richting Pink Floyd en Camel nu eindeloos.

Neem het nu maar van me aan. Ik zie de één na de andere band oprijzen. Ik vind het wel goed, die manier van musiceren. Ik ben de progmetal een beetje zat.

Probeer eens Moonrise , het zal je zeker bevallen. Ik vind het in elk geval stukken beter dan deze Airbag.

Uiteraard meteen aan de slag gegaan en de laatste cd van Moonrise vandaag 2 keer geluisterd ( heen en weer naar m'n werk) Niet mijn smaak. Kreeg sterk de indruk dat tijdens de opname van de cd Kenny G en Micheal Bolton per ongeluk mee hebben gedaan Geef mij maar Airbag.

Laat ook maar weer..

avatar van IntoMusic
En dus blijkt maar weer dat de één niet de andere smaak is... Elke keer het proberen te overtuigen dat iets wel of niet goed is, erg grappig.

Ozric Spacefolk
Ik vind (bijna) alles goed. Ik vind ook weleens dat sommige bands/acts erg veel aandacht krijgen. Nu is dat bij Airbag niet helemaal zo. Ik overdrijf een beetje.

Maar ik dacht: ik tip wat. Ik zal het dan ook niet meer doen, dat tippen.
Veel plezier met Airbag.

Ozric Spacefolk schreef:

Maar ik dacht: ik tip wat. Ik zal het dan ook niet meer doen, dat tippen.
Veel plezier met Airbag.

Thanx, sta altijd open voor goeie tips. Tekent maar weer eens hoe subjectief muzieksmaak is. Bij de intro van het 1e nummer dacht ik echt aan Kenny G. Ligt aan mij. No hard feelings. Jouw top 10 komt erg dicht in de buurt van wat ik mooi vind. Niks mis mee. Nog zoveel moois te ontdekken.

avatar van chevy93
"Early Mix" van het openingsnummer van het nieuwste album, online.

‘Redemption’ will be the opening track from the band’s new album, The Greatest Show On Earth, which is set for release on October 25th.

Bravewords.com > News > AIRBAG Stream Preview Of New Track Online

avatar van Broem
Klinkt veelbelovend deze track van hun nieuwe cd. 25 oktober is nog ver weg. Een dag om naar uit te kijken. Airbag is een van mijn favoriete bands geworden de afgelopen jaren. Noorse top.

avatar van Sake
Ik heb wat een dubbel gevoel bij deze plaat. De instrumentale kant van Airbag is heerlijk, die heerlijke Pink Floyd sound, spot-on. Het enige wat me in de weg zit bij deze plaat (of bij Airbag) is de zang.. hoe vaker ik het beluister, hoe meer ik het storend vind worden dat de zang bij lange na niet het niveau van de andere partijen bereikt. Airbag is een nieuwe ontdekking voor mij, dus ik zal de komende tijd proberen hier een definitief oordeel over te vellen, maar zoals het nu staat zet ik hem even op sterretje of 3.

avatar van Screenager
Bij mij geldt een beetje hetzelfde. De zang doet me zeer weinig.

avatar van musicborst
Ik heb ook al niet veel met de zanger maar gelukkig doet hij ook geen afbreuk aan het geheel! En het geheel rockt, dat moet gezegd worden! Vooral het laatste nummertje.... Ik had deze muziek al een tijdje in mijn bezit maar om de een of andere reden kwam het er niet van. Een paar dagen geleden eens weer afgespeeld, mede door de propaganda van Broem die geen kans voorbij laat gaan dit album te promoten. Vandaag en gisteren 3x afgespeeld en bij de laatste keer kon het geluid niet harder (uit sociaal oogpunt dan). Toppertje....

avatar van Broem
Leuk om te lezen musicborst Gave band die lekker aan de weg timmert in progland.

avatar van Sake
Deze week het album na een aardige tijd weer opgezet. De combinatie tussen de zweverige sfeer van de plaat en de warme lentezon, maakte van deze plaat toch een betere luisterervaring dan ik me kon herinneren. Ik verhoog de waardering naar 3,5*

avatar van Thin Air!
Noorwegen. Het land dat in 2011 zijn onschuld verloor. Gelukkig komen er ook goede dingen uit Noorwegen zoals goede muziek en Noorse truien.

Airbag is een band die me wel kan bekoren. Mooie uitgesponnen nummers zoals het veelgenoemde Homesick. Ook Light them all up is grandioos. Koptelefoontje!
Helaas blijven sommige muziekpassages wat in mijn gordijnen hangen (=traag). Daar moet je van houden net als de stem van de zanger. Die vind ik niet overal even sterk.

Deze CD net geprobeerd op de crosstrainer. En wat denk je? Langzaamste tijd sinds tijden...

avatar van chevy93
Maar weer eens opgezet... eens in de zoveel tijd stuit ik weer op deze en vraag ik me af... zo goed was hij toch ook weer niet? Jawel!

Iedere keer dat ik deze hoor, weet ik weer waarom hij zo geweldig is. De productie is fenomenaal. Bij sommige albums ga ik twijfelen aan mijn eigen set/koptelefoon/oortjes, maar dan hoor ik weer een plaat als deze en dan weet ik weer hoe het wél hoort.

Warm, dynamisch en rijk.

avatar van Alicia
Homesick I-III is een heel mooi nummer. Het wordt tijd om ook deze formatie eens te gaan beluisteren.

Light Them All Up..wonderschoon

avatar van bas2204
Na al die tijd nog steeds zo goed dat ik hem laatst ook maar op gekleurd rood vinyl heb aangeschaft. Weet zeker dat ik er geen spijt van ga krijgen

avatar van Niek
De vergelijking met Pink Floyd ligt voor de hand en bij die muziek komt het voor mij heel nauw; als het goed is, is het prachtig, maar als het net niet klopt, is het meteen ergerlijk. Bij Airbag klopt het misschien juist net te veel; de muziek ligt voor de hand, waardoor de spanning ontbreekt. Ik mis bezieling. Het is prima muziek, maar niet onderscheidend en daardoor niet de moeite waard.

avatar van Leptop
Muzikaal erg goed. De zang op dit album is matig wat mij betreft, wat de totaalscore tot 4* beperkt.

avatar van aerobag
Het geluid van Airbag is niet bijster origineel. Misschien niet gek, gezien de voorgeschiedenis van Airbag als een Pink Floyd tribute band. Een band hoeft niet altijd vooruitstrevend bezig te zijn, maar toch vind ik het voor de 10’s een behoorlijk uitgekauwde sound. Alhoewel het instrumentaal prima in elkaar steekt, weet de band niet veel punten bij mij te scoren. Het helt toch wel teveel over naar een Been There, Done That verhaal, wat de spanning voor mij uit het album trekt.

avatar van jorro
Dit is net zo mooi als het debuutalbum Identity. Het mag niet origineel zijn, nou en. Het mag wat gedateerd aandoen, nou en. Ik kan er enorm van genieten en daar gaat het om. Zo ik zet mijn koptelefoon weer op.
Verhoogd van 4 naar 4,5* Oh ja, bij Homesick I-III zet ik het volume nog wat hoger!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik ben in een milde bui. De ingrediënten bij Airbag zijn overbekend: men neme wat Wish You Were Here en voege er een Animals-climax aan toe, beetje roeren, vriesdrogen, Knorr-Wereldgerechtzakje eromheen en dan lekker bij elk nummer opnieuw toepassen.

Ze doen dit op All Rights Removed met net wat meer pit dan op het debuut. Daardoor vallen met name de eerste vijf nummers me behoorlijk mee. Homesick duurt nog steeds wel langer dan het nummer rechtvaardigt. Soit... Pink Floyd zelf maakt deze muziek niet meer, dus laat ze...

Gepaste stilte en een traantje na het beluisteren van Homesick. De andere tracks halen dit niveau helaas niet.

avatar van KKOPPI
Deze komt net in mijn Deezer recommended. Wat een fijne muziek.