Nas - God's Son (2002)

Label: Columbia

1. Get Down (4:05)
  2. The Cross (3:50)
  3. Made You Look (3:24)
  4. Last Real Nigga Alive (5:07)
  5. Zone Out (3:50)

met Bravehearts

6. Hey Nas (4:07)

met Kelis en Claudette Ortiz

7. I Can (4:15)
  8. Book of Rhymes (3:56)
  9. Thugz Mansion (N.Y.) (4:09)

met 2Pac en J. Phoenix

10. Mastermind (4:09)
  11. Warrior Song (4:44)

met Alicia Keys

12. Revolutionary Warfare (3:31)

met Lake

13. Dance (3:36)
  14. Heaven (4:43)
  15. One Mic [Brainpower Remix] * (5:51)

met Brainpower

16. Pussy Killz * (4:38)
  17. The G.O.D. * (2:37)
  18. Thugz Mirror [Freestyle] * (1:49)
Mooie review hierboven! Vind er super nummers tussen zitten zoals Get down, Made you look en heaven. Maar ook mindere zoals warrior song, zone out en Hey Nas.

toch 3,5* waard!

btw: zijn de samples in get down van James Brown? Die beat is zo sweet! Wat een track!!

edit: Samples zijn idd van James Brown - The Boss! Zalig

avatar van Illmaticly Ill
Haha thanks tracer89, zelf vind ik dat ik niet zo geweldig ben in reviews schrijven, maar ik doe het dan ook bijna nooit. Ik vind het trouwens wel leuk om te doen af en toe, maar hier op MuMe en op hiphopleeft zie ik vaak toch reviews die zitten echt zo goed in elkaar en zijn een heel stuk langer. Gewoon stukken beter qua tekstopbouw enzo. Maar goed, ik wil er wel in gaan oefenen.

avatar van NastyOnWax
Blijft een top-album van Nas. Persoonlijk vind ik deze beter en luister ik em vaker dan Stillmatic. Valt me trouwens op hoe weinig Nas' flow op de The Cross hier geroemd wordt. Kom op mensen dit stuk dat ik hier beneden plak. Meerdere lettergrepen rijmen (kijk de cursieve teksten) , kleine Diss naar Cormega, diss naar waardeloze rappers als Ja Rule, beetje persoonlijke shit erin en het mooiste van alles: Een flow als water !!

changed it up from that pop shit it's hard to see R&B
rappers arguably, started fuckin up the game horribly
Cause, I parted the sea, then these novices targetted me
Bitches infatuated say they love me lyin to me
What I've discovered is my brother's tryin to be
the next me, yeah I support him but he's blinded I see

Niet dat dit genoeg is om de beste track van het album te zijn, want Get Down is nog een paar klasses hoger dan dit. Heaven is echt een masterpiece en vind ik ook beter en voor de rest vind ik Made You Look en Thugz Mansion ook echt geweldig, maar hoe dan ook. Geweldige track.

Gucci-Mane
Kill_illuminati schreef:
Nas rapt een beetje saai op Made you look alsof hij er geen zin in heeft en dan nog de beat die steeds maar het zelfde door blijft gaan.....

Je zou toch denken dat ik het nummer niet leuk vind maar integendeel ondanks de kritiek, luister ik dit nummer nooit een keer maar volgt dit deel door meerdere luisterbeurten op een dag.

Nas rapt hier als een monster! Het beat is gruwelijk , waar zelfs Ja Rule moest gebruiken om Eminem en 50 Cent te dissen in een oorlog tijd.

Dennisami
Waarin vind ik op Youtube een versie met deze 3 bonus nummers?

15. 57:19 Pussy Killz
16. 1:01:59 The G.O.D
17. 1:04:39 Thugz Mirror

avatar van Septua
Staan hier een boel missers op. Zone Out en een domme remix met 2pac. The Cross klinkt aardig maar is ook gewoon een misser voor mij, Nas past niet op een Eminem beat.

Made You Look en Book of Rhymes zijn de echte uitschieters voor mij, de rest is middelmatig.