Florence + the Machine - Ceremonials (2011)

Label: Universal

1. Only If for a Night (4:58)
  2. Shake It Out (4:37)
  3. What the Water Gave Me (5:33)
  4. Never Let Me Go (4:31)
  5. Breaking Down (3:49)
  6. Lover to Lover (4:02)
  7. No Light, No Light (4:34)
  8. Seven Devils (5:03)
  9. Heartlines (5:01)
  10. Spectrum (5:11)
  11. All This and Heaven Too (4:05)
  12. Leave My Body (4:34)
  13. Remain Nameless * (4:03)
  14. Strangeness & Charm * (5:17)
  15. Bedroom Hymnes * (3:03)
  16. What the Water Gave Me [Demo] * (3:55)
  17. Landscape [Demo] * (4:03)
  18. Heartlines [Acoustic] * (5:33)
  19. Shake It Out [Acoustic] * (4:14)
  20. Breaking Down [Acoustic] * (3:32)
avatar van steve harris
spectrum klinkt leuk, nog even aan wennen lijkt ook op london grammar

Goede nummers, de uithalen van haar stem hadden wel iets minder gemogen. Begint soms wat tegen te steken. Niettemin een prachtig staaltje zang en knappe songs.

Toppers voor mij 'What the water gave me', 'Spectrum', ' Heartlines' ' Never let me go'.

Zou overigens niet misstaan op een Songfestival (dat ze glansrijk zouden winnen omdat hun niveau serieus wat hoger ligt)...

avatar van Leptop
Slimme muziek. Zeer commercieel ingestoken. Mooie melodieën die goed blijven hangen. De stem van Florence op dit album tenminste vind ik vaak hetzelfde overkomen. Daar hadden ze meer uit kunnen halen. Veel nummers lijken overigens ook wel enigszins op elkaar. Dat maakt het album een mooi geheel, maar het hadden wat afwisselender mogen zijn imo.

avatar van matthijs
Prachtige bonus-cd die toegevoegde waarde heeft (anders dan de gemiddelde bonus-cd) en daar juist heel veel afwisseling wat Leptop mist. Misschien heeft hij de versie zonder bonus?

avatar van Leptop
Jazeker. Mijn eerste kennismaking met Florence ben ik begonnen zonder bonus. Zou wat zijn zeg dat je eerste date meteen een bonus oplevert

Leptop schreef:

avatar van matthijs
Wordt met elke draaibeurt beter! Ik ben trouwens begonnen met de bonus en daarna de gewone cd. In eerste instantie vond ik de "gewone" versies wat minder - want te bombastisch . Maar na een aantal luisterbeurten vind ik sommige toch duidelijk beter. In alle gevallen heel anders. Dat is wat mij betreft toch wel de bedoeling van een bonuscd- niet een extra cd met bijna hetzelfde !

avatar van pdonidvie
Ik moet matthijs beamen. Dit is een groeier. De reden waarom het destijds gemixte reviews kreeg, van zowel critici als fans, is de bombastische productie. Het is nogal veel om te slikken. Florence weet niet altijd goed wanneer ze zich moet inhouden en het is vaak bij die rare momenten dat ze zich toch weet in te houden dat ze het meest schittert. Maar terwijl de jaren voorbij zijn gaan ontpopte er zich toch een bijzondere collectie van sterk geschreven songs. Terugkijkend: ja, de productie mocht meer ingetogen, maar deze plaat verdient meer erkenning dan ze krijgt.