Whitney Houston - The Greatest Hits (2000)

Alternatieve titel: The Essential

Label: Arista

1. Saving All My Love for You (3:58)
  2. Greatest Love of All (4:52)
  3. One Moment in Time (4:46)
  4. I Have Nothing (4:52)
  5. I Will Always Love You (4:27)
  6. Run to You (4:27)
  7. You Give Good Love (4:11)
  8. All at Once (4:31)
  9. Where Do Broken Hearts Go (4:37)
  10. If You Say My Eyes Are Beautiful (4:20)

met Jermaine Jackson

11. Didn't We Almost Have It All (4:37)
  12. All the Man That I Need (3:57)
  13. Exhale (Shoop Shoop) (3:25)
  14. Count on Me (4:27)

met CeCe Winans

15. I Believe in You and Me (3:55)
  16. I Learned from the Best (4:24)
  17. Same Script, Different Cast (5:00)

met Deborah Cox

18. Could I Have This Kiss Forever [Metro Mix] (4:24)

met Enrique Iglesias

19. If I Told You That (4:35)

met George Michael

20. Fine (3:41)
  21. My Love Is Your Love (4:19)
  22. It's Not Right But It's Okay (4:18)
  23. Heartbreak Hotel (4:22)

met Kelly Price & Faith Evans

24. Step by Step (4:06)
  25. Queen of the Night (3:47)
  26. I'm Every Woman (4:33)
  27. Love Will Save the Day (5:08)
  28. I'm Your Baby Tonight (5:07)
  29. So Emotional (4:00)
  30. I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me) (4:27)
  31. How Will I Know (4:11)
  32. I Will Always Love You [Hex Hector Mix] (4:27)
  33. Greatest Love of All [Club 69 Mix] (4:51)
  34. It's Not Right but It's Okay [Thunderpuss Mix] (4:51)
  35. I'm Your Baby Tonight [Dronez Mix] (4:46)
avatar van Bartjeking
MusicMaster1988 schreef:
RIP ze had een enorm bereik in haar stem en loepzuiver
Alleen waren de nummers me allemaal wat te standaard.

Dit soort zangeressen hebben andere producers nodig.

Hier kan ik me helemaal in vinden. In haar goede jaren had ze werkelijk een bereik om kippenvel van te krijgen. Graag had haar nog eens een ouderwets soulalbum op zien nemen; haar oeuvre is me allemaal wat te gladjes. Desalniettemin een super stem tot de drugs het overnam.

avatar van LucM
Whitney Houston beschikt over een fenomenale stem maar haar muziek is mij te gladgestreken, wat typisch was in die tijd. Moest Whitney Houston in de jaren '60 haar werk hebben uitgebracht zou het wel rootsy soul zijn geweest. Overigens vind ik haar hits in de beginperiode nog goed te pruimen. Haar cover van I Will Always Love You is niet aan mij besteed (te overdreven vocale acrobatie) net zoals de meeste duetten van haar.

Whitney Houston probeerde meermaals een come-back maar haar drugsverslaving en priveperikelen staken daar een stokje voor.

avatar van bikkel2
Zo ook te zien op meerdere fragmenten op You Tube. Haar tour uit 2010.
Het is in en in triest om te concluderen hoe ze aan het vechten is tegen haar zelf.
Er komt geen hoge noot meer fatsoenlijk uit.

avatar van LucM
Tijdens haar concert in het Antwerpse Sportpaleis in 2010 werd ze uitgejouwd en verlieten sommige bezoekers de zaal. Haar stem was duidelijk aangetast door haar druggebruik, zonde voor zo'n artiest.

avatar van Poeha
Ongelooflijk dat je toch zo kunt afglijden. Een superster zou ze worden, helaas...

P.S. Wat een verschrikkelijke versie van I'm Your Baby Tonight is die Dronez mix.

avatar van Hans Brouwer
roeldive schreef:
Leuke verzamelaar. Op de versie die ik heb staat I'm your baby tonight gelukkig wel. De tracklist hierboven is van de Amerikaanse/internationale versie (bron:amazon). Die wijkt kennelijk af van de Nederlandse/europese versie (zie vanleest.nl).
Ik kocht gisteren voor € 3,50 "The essential Whitney Houston" bij Blokker. Voor die prijs kon ik 'm niet laten liggen. "The essental W.H." kwam eerder op de markt als deze "The Greatest Hits (2000)". Vrouw en dochters waren aangenaam verrast toen ik gisteren met dit album binnen kwam wandelen en is vandaag helemaal gedraaid en beluisterd. Op mijn versie staat ook de gewone versie van "I'm your baby tonight". Fijne verzamelaar van een toch wel heel goede zangeres. 4****

avatar van Darkzone
Met 35 tracks is dit een overbeladen verzamelaar die ook nogeens niet lekker wegluisterd. Haar eerste 2 albums zijn erg fijn met een handvol fantastische songs per album. Daarna werd het vluchtige weggooipop en kwamen er dubieuze duetten. Als de platenmaatschappij dan ook nog een zooi meer dan overbodige remixen op de tweede schijf gooit (om de capaciteit van de cd maar zo goed mogelijk te benutten), dan degradeer je deze dubbelaar tot een bedenkelijk niveau. De naam van Whitney is blijkbaar groter gebleken dan de daadwerkelijke kwaliteit van haar carrière tot dan toe.

Een chronische verzamelaar van een enkele cd (minus het gedrocht I Will Always Love You) zou voor mij veel beter op zijn plek zijn geweest.
Deze dubbel-cd gaat weer terug de kast in en hou ik het mooi bij haar eerste 2 lp's.

avatar van Twinpeaks
Goed overzicht als je niet alle albums in huis wilt hebben tot dan toe. Er had natuurlijk veel meer ingezeten bij Whitney als alle randzaken niet de overhand zouden hebben genomen. De dansbare tracks zijn voor mij nog altijd vrolijke niemendalletjes die toch wel tot de verbeelding spreken. Haar balladwerk is redelijk maar ook wel erg eenvormig .3 sterren

avatar van dominicano fonso
Een compilatiealbum dat zo goed als het hele repertoire bevat van Whitney Houston. Het jammere is dat er naast de goede liedjes ook heel wat mindere liedjes op het album staan.

avatar van MIAB
Ik heb de Essential-versie met ongeveer dezelfde tracklist. Dit is toch wel een compleet overzicht van alle nummers. Er blijft toch een beetje een mist hangen van "What if". Desondanks is dit gewoon een cd die je sowieso in je platenkast zou moeten hebben. Ook al trek je hem er nooit uit :-P 4*

Saving All My Love for You (3:58) --- 3,5
I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me) (4:27) --- 4,0
How Will I Know (4:11) --- 4,0

avatar van Kronos

avatar van Kronos
Ik heb beide versies. Het was met Essentials dat me opviel hoeveel moois ze heeft opgenomen. De oorspronkelijke versie van deze verzamelaar vond ik later in de kringloop. Op Discogs staan de versies overigens apart. Ik zal morgen eens kijken hoe dat zit, of dat hier ook niet zou moeten.