Gers Pardoel - Deze Wereld Is van Jou (2011)

Hip-Hop / Pop
Label: Top Notch

1. Deze Wereld Is van Jou (4:05)

met Phatt

2. Morgen Ben Ik Rijk (3:12)
  3. Denk (3:06)
  4. Vandaag (3:29)

met Hef

5. Ik Neem Je Mee (3:40)
  6. De Money & de Faam (3:20)
  7. Zijn (3:39)
  8. 20:03 U. (3:10)

met Guus Meeuwis

9. Spookstad (3:40)
  10. Eenzaam op de Bank (4:22)
  11. Bagagedrager (3:44)

met Sef

12. Zweef (3:30)
  13. We Missen Je (4:23)

met Case Mayfield

14. Emotioneel Hart (3:32)
  15. Op Zoek Naar de Symphonie * (3:12)
avatar van kaztor
luppo schreef:
dat gezellige kinderversje Ik Neem Je Mee heeft redelijk snel Goud gehaaldm, maw 10.000 verkochte exemplaren.

Nederland, land van wansmaak.

Klopt, des te simpeler, des te beter het scoort.

Ik vind het verre van gezellig, overigens.

MAS
Hiphop is altijd gezellig.

avatar van Ducoz
Op ik neem je mee word weer eens flink van Aisha "geleend" ...

avatar van Deheerbaltjes
Ik vind het te simpel en bij sommige momenten erg kinderlijk worden. Ik noem het meer Kinder-Hop of inderdaad Schlager Rap. Ieder zijn ding uiteraard want ik kan begrijpen dat tieners dit helemaal geweldig vinden. Helaas vind ik zijn teksten niet zo diep en indrukwekkend.

Gers en ik gaan jammer genoeg niet door 1 deur, maar dat is mijn mening.

MAS
Je bent zelf nog een tiener.

avatar van Deheerbaltjes
Qua leeftijd wel maar qua innerlijk is dat een ander verhaal. Maar dit is geen musicmeter onderwerp, het gaat om de muziek en niet om mijn innerlijk.

avatar van Stapler
''I'm only nineteen but my mind is older''

Een halfje voor zijn naam alleen al

Je verzint het niet, plopperdeplop

avatar van maxinator
Ducoz schreef:
Op ik neem je mee word weer eens flink van Aisha "geleend" ...

Aïcha is dan weer van Self Esteem geleend Maar welk stukje uit Ik Neem Je Mee bedoel je dan, want ik herken het er niet echt in.

avatar van Ducoz
De muziek...

avatar van Dungeon
die klip vind ik wel erg leuk. Simpel maar wel geslaagd. Dat is dat nummer eigenlijk ook wel alleen moet je het niet vaker dan 1 misschien 2 x horen.

inzekerezin
Ik heb het een kans gegeven, maar het klinkt te goedkoop, qua teksten en qua 'geleende' beats. Er staat werkelijk niks op dat ik de moeite waard vind.

avatar van coldwarkids
Deheerbaltjes schreef:

Gers en ik gaan jammer genoeg niet door 1 deur, maar dat is mijn mening.

Ik ben er mee eens.
Wat een verschrikkelijk KUT stem heeft die Gers Pardoes

Kent iemand Candlelight Radio nog? De gedichten van Truus uit Nieuwegein voor Koos uit Nootdorp hebben nog betere teksten dan dit.

Ik hou van jou
met je ogen zo blauw
ik blijf je altijd trouw
dus laat me niet staan in de kou

Onbegrijpelijk dat mensen hier intrappen.

avatar van Rhythm & Poetry
Muziek gaat namelijk alleen om de teksten. Niet hoe het gebracht wordt. Wat de verpakking is. Nee, puur inhoudelijk. Net als al die voorspelbare haat bij dit album van mensen die alleen ingewikkelde muziek leuk vinden: puur inhoudelijk. Geniet toch lekker van je Sage Francis of P.O.S, maar leave Gers alone.

"Nothing can come close, to this familiar feeling. We say it all without ever speaking." - Moloko

Als de teksten zo tenenkrommend slecht zijn moet de muziek wel heel goed zijn om dat goed te maken. En helaas is ie dat ook niet.

Sage Francis of P.O.S

Zo diep zit ik er helaas niet in.

avatar van Rhythm & Poetry
Dat mag jij vinden. Overigens is het ook altijd erg gemakkelijk om slechte lyrics uit een tekst te halen, natuurlijk Gers staat niet bekend om zijn ingewikkelde rijmelarij, maar een zin als: "Soms ben ik lelijk, soms knap, maar zonder al die kleren, ben ik een clown met een traan, die vergeet te acteren." of "Ja, nu zie ik het. Ik was een egoïst, omdat ik de helft van wat ik nu weet toen nog niet wist." vind ik persoonlijk zo slecht nog niet. Ook met eenvoudige zinnen kun je soms heel erg veel zeggen. Gers forceert zichzelf ook niet op deze plaat.

avatar van MJ_DA_MAN
unitzero schreef:
(...)
Onbegrijpelijk dat mensen hier intrappen.
Klik.

avatar van Smartass
Deheerbaltjes schreef:

avatar van hoi123
Een beetje een flauwe reactie; als jij muziek niet op de tekst wilt beoordelen is dat jouw keus, maar iedereen kan natuurlijk zelf beslissen of hij dat soort redelijk tenenkrommende teksten in zijn of haar beoordeling wil opnemen. Ik vind het stukje dat unitzero citeert ook redelijk pijnlijk, maar als meneer Pardoel het gemeend over kan brengen is dat, zoals Rop zegt, wel iets wat het deels kan compenseren. Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit iets van deze meneer gehoord, ben ook niet van plan om het hele album te beluisteren eigenlijk.

edit: Ik Neem Je Mee net even beluisterd, best een sympathiek een meezingbaar nummertje.

Hij werd laatst op twitter al vergeleken met Eigen Wereld van Opgezwolle, vind ik ongelofelijk.

avatar van jordkaka
1,5
Dobbelstenen schreef:

Serieus??

MAS
Als je alles wat mensen op twitter zeggen serieus neemt is het internet misschien niets voor jou.

MAS schreef:

Het zal je verbazen, maar ze lopen er echt rond.

Rene1979
Alles te netjes binnen de lijntjes en net iets te braaf is mijn mening. Leuke plaat maar allemaal net niet helemaal..

dVTB
Ik begrijp niet en zal ook nooit begrijpen hoe het kan dat sommige mensen zo hard omhoog vallen. Ergens hoop ik dat we zo rond 2014 als volk terugkijken op het muzikale jaar 2011 en ons dan als natie afvragen hoe het ooit heeft kunnen gebeuren dat iets ZO slechts toch ZO populair heeft kunnen worden.

Het is niet een een stem waard, deze troep.

avatar van Slowgaze
Neen, Coldplay heeft sterke teksten.

avatar van KKOPPI
Slowgaze schreef:
Neen, Coldplay heeft sterke teksten.

Oh morning come bursting the clouds amen
Lift off this blindfold let me see again
Bring back the water let your ships roll in
In my heart she left a hole

The tightrope that I'm walking just sways and ties
The devil as he's talking with those angel's eyes
And I just want to be there when the lightening strikes
And the saints go marching in

dVTB heeft een punt. Een 5 voor Coldplay's nieuwe album is ook wel overdreven maar de bagger van deze Pardoel is werkelijk tenenkrommend.

avatar van Rhythm & Poetry
Laat mensen die kunnen genieten van deze muziek toch lekker in hun waarde.

Ulfat-e-Zulmat
Toen ik de titel las dacht ik dat we hier te maken hadden met de Nederlandse Scarface, maar de hoes doet toch anders vermoeden.