Gers Pardoel - Deze Wereld Is van Jou (2011)

Hip-Hop / Pop
Label: Top Notch

1. Deze Wereld Is van Jou (4:05)

met Phatt

2. Morgen Ben Ik Rijk (3:12)
  3. Denk (3:06)
  4. Vandaag (3:29)

met Hef

5. Ik Neem Je Mee (3:40)
  6. De Money & de Faam (3:20)
  7. Zijn (3:39)
  8. 20:03 U. (3:10)

met Guus Meeuwis

9. Spookstad (3:40)
  10. Eenzaam op de Bank (4:22)
  11. Bagagedrager (3:44)

met Sef

12. Zweef (3:30)
  13. We Missen Je (4:23)

met Case Mayfield

14. Emotioneel Hart (3:32)
  15. Op Zoek Naar de Symphonie * (3:12)
avatar van Rhythm & Poetry
De Nederlandse scarface is Marijke Helwegen.

Ulfat-e-Zulmat

Sinds wanneer ben je zo grappig, Rob?

avatar van Slowgaze
KKOPPI schreef:
Oh morning come bursting the clouds amen
Lift off this blindfold let me see again
Bring back the water let your ships roll in
In my heart she left a hole

The tightrope that I'm walking just sways and ties
The devil as he's talking with those angel's eyes
And I just want to be there when the lightening strikes
And the saints go marching in

Als je het naar het Nederlands vertaalt, heb je een geschikte tekst voor de 3J's.

Ulfat-e-Zulmat schreef:

Sinds wanneer ben je zo grappig, Rob?

Sinds ik twee Joodse ghostwriters tot mijn beschikking heb.

Deze gozer heeft zo'n irritante stem. Beter dat hij niet meer ze mondje open doet.

avatar van Rhythm & Poetry
Als jij aan je schrijfskills gaat werken, zal ik Gers vragen om wat minder te rappen.

avatar van Gloeilamp
Rhythm & Poetry schreef:

avatar van predator
Is natuurlijk geen Opgezwolle, maar hier in huis vinden we het een hele fijne luistercd. Dit is gewoon knap gedaan.

avatar van KILLERBEE99
Ik Neem Je Mee

Rhythm & Poetry schreef:
Ook de hond en kat luisteren mee.

Tijd om de dierenpolitie in te schakelen. Wist wel dat ze van pas zouden komen.

avatar van WesleyX16
Ja hier houdt mijn dochter van 3 van.

Doet zij haar radiootje aan en hoort dan Gers Pardoel en rent naar mij toe. "Papa dit is mijn muziek!"
En als ik in de auto Ik Neem Je Mee zing en ik zing de tekst niet helemaal goed mee, dan word ik gewoon verbeterd. "Papa u zingt het verkeerd."

Leuk nummer trouwens. Maar misschien word ik een beetje beïnvloed?!

avatar van predator
Familie-hiphop. Niks mis mee.

avatar van titan
titan (crew)
WesleyX16 schreef:
Ja hier houdt mijn dochter van 3 van.

Ik zie het al helemaal voor me dat ze na het beluisteren van Bagadrager vraagt: Papa, wat betekent "Ik had haar nog wel zo lekker genomen?"

teksten vallen tegen.

avatar van WesleyX16
titan schreef:

Ik geloof niet dat zij zo goed naar de teksten luistert. En zij zegt altijd: "Dat weet ik wel." Want ze weet altijd alles. Ik vraag me af of ze Bagagedrager überhaupt kent.

Ik ben allang blij dat ik niet altijd naar K3 hoef te luisteren.

avatar van nuf
nuf
Echt afschuwelijk dit... Niet om aan te horen...

avatar van Dungeon
Nuf Said.

rodneyVL
Uitermate talentloze gimmick, die Gers Pardoel. Qua 'rapzingen' een regelrechte kopie van Extince. Dat niemand dat uberhaupt door heeft. Klinkt echt angstaanjagend hetzelfde beide heren. Ik snap ook absoluut niet dat dit de 3FM Serious Talent award 2012 heeft gewonnen. Ik kan ze echt niet meer 'serious' nemen.

Ik zie die vergelijking met Extince niet zo. Hun stemmen lijken op elkaar doordat ze allebei een Brabants accent hebben, maar Extince rapt toch wel meer dan hij zingt.

avatar van Slowgaze
rodneyVL schreef:

3FM maakt ook niet zalig moet je maar denken. Het is wat mij betreft wel een van de betere alternatieven om de bouwradio op af te stemmen, maar het is ook geen baken van Absoluut Goede Smaak. En Gers Pardoel, niets mis mee, beetje simplistisch soms, maar niet minder simpel dan Caro Emerald die ook een dergelijke award van de desbetreffende radiozender heeft mogen ontvangen. Met haar heb ik dan weer aanzienlijk minder.

avatar van party
ik vindt het album niet zo goed dan wat ik had gedacht. het heeft vooral voorspelbare rijms en teksten, de beats zijn maar matig. er zijn natuurlijk liedjes van het album dat wel goed is zoals de hit ik neem je mee, het beste nummer zelf vindt ik eenzaam op de bank

avatar van pureshores
sinds wanneer staat 3FM voor kwaliteit en serious boven de wet staan op muziekgebied(Kane anyone) :):) en recentelijk Ode to the Bouncer
Als je moet kiezen op het werk idd het liefst 3FM maar ze lijken soms meer voor zichzelf te draaien dan voor de luisteraar-en er komt genoeg plat voorbij
Gers Pardoel zie ik gewoon als een pophit van 2011-Ik neem je mee volgt de geijkte route van een 3minuut hit en zolang het niet te serieus genomen wordt kan het ermee door

avatar van MAS
MAS
Voor de echte fans!

GCITY050
Corny as fuck. Maar gun t Keesie wel, hier kan ie lekker op compenseren qua inkomsten t.o.v. echt goede topnotch acts als Fakkelbrigade en Fresku. Die natuurlijk veel minder commercieel zijn, en veel minder geld opbrengen.

Commerciele shit

avatar van lauradance
Het rijmt niet en klinkt ook niet fijn.

avatar van Nicolage Rico
Bagagedrager: een belediging voor Spinvis.

avatar van -marco-
Ik word hier gewoon vrolijk van en daarvoor een verdiende 3*

avatar van Psycholamp
Gelukkig is er niks meer van zijn Nijmeegse achtergrond te horen. Dit is echt niks om trots op te zijn. Ik hoorde gister "Eenzaam op de bank" (stiekem aan de drank, kom op, zeg!). Het kan dus nog erger dan Bagagedrager. Ben niet nieuwsgierig geworden om het hele album te luisteren. Zal derhalve ook geen punt toekennen.