Birdy - Birdy (2011)

Label: Atlantic

1. 1901 (5:11)
  2. Skinny Love (3:23)
  3. People Help the People (4:16)
  4. White Winter Hymnal (2:17)
  5. District Sleeps Alone Tonight (4:44)
  6. I'll Never Forget You (3:47)
  7. Young Blood (4:04)
  8. Shelter (3:44)
  9. Fire & Rain (3:07)
  10. Without a Word (4:46)
  11. Terrible Love (4:43)
  12. Comforting Sounds * (8:57)
  13. Farewell and Goodnight * (2:02)
  14. People Help the People [RAK Studios Session] * (4:17)
  15. Just a Game * (3:51)
  16. What You Want * (4:12)
avatar van IntoMusic
Gele Stift schreef:
Met eenmaal Skinny Love luisteren van Bon Iver weet je genoeg...

Klopt, dat het verdomd goed gezongen is en daar gaat het om. En wat platenmaatschappijen, producers en marketingbureaus verder doen, zal een echte muziekliefhebber toch aan zijn ... roesten?
Althans zo zie ik het, maar begrijp dat er diverse onder ons zijn die zich zo 'ontzettend storen' aan de achterkant van de muziek.

Ik zeg: geniet dubbel of laat het links liggen...

avatar van rolandobabel
zangstem is mooi, maar niet altijd bijzonder. People help the people kan ik erg waarderen,

avatar van MB23
Young Blood is en blijft echt mijn favoriete nummer.

Dim
Wel aardig gezongen, maar het is iets te neerslachtig als geheel. En van sommige nummers is het origineel toch écht in alle opzichten beter (m.n. District Sleeps Alone Tonight).

avatar van matthijs
prachtig album, weet me steeds meer te boeien. lees nu pas (na ca 5 x draaien) dat het covers zijn, viel me nog niet op, is ook hele prestatie: geen standaardcovers.

avatar van matthijs
rolandobabel schreef:
(...) alhoewel sommige mensen mij op musicmeter mij na deze opmerking mij niet meer serieus zullen nemen, als ik sommige berichten moet geloven ))

Ja, ben bang dat de smaakpolitie je binnenkort komt arresteren omdat je zoiets durft te schrijven. Je denkt zeker dat je ongestraft mag zeggen wat je mooi vindt?

avatar van tbouwh
Skinny Love en People Help the People zijn schitterende nummers, en ook de nummers waarmee Birdy beroemd geworden is. De meeste andere liedjes op dit album vind ik echter ( helaas ) nogal kleurloos, waardoor ze me niet blijft boeien. Jammer, want de stem is er. Het repertoire is op dit album over de breedte echter nog niet sterk genoeg. 3*, omdat haar fantastische stem, gecombineerd met 2 mooie singles, zeker een voldoende verdient.

avatar van Lars Muziek.
Zin in meer beat en qua stem de zelfde leeftijds-categorie, luister dan eens Lorde.

avatar van Thin Air!
Shelter & Terrible Love behoren tot mijn favorieten.
Ondanks de lage score hier vind ik dit helemaal geen verkeerd cd'tje.

Dit album heeft enkele leuke tracks, maar ook enkele missers. Ik speelde hem vroeger veel, maar nu ligt de cd gewoon stof te happen. Ze heeft verder een leuke stem, maar toch 'ding' ik haar niet zo (om het maar even op mijn lokaal dialects te zeggen).

avatar van radio 538
Veel te lage beoordeling voor deze cd, prachtig gezonden, en paar nummers zijn geweldig mooi zoals

Skinny Love, People Help the People, White Winter Hymnal, District Sleeps Alone Tonight. vergeet young blood niet, heerlijk nummer ook.