Django Django - Django Django (2012)

Electronic / Rock

7. Hand of Man (2:36)
  8. Love's Dart (3:50)
  9. WOR (4:32)
  10. Storm (3:14)
  11. Life's a Beach (3:06)
  12. Skies Over Cairo (3:33)
  13. Silver Rays (3:51)
  14. Hail Bop [Django's Bail Hop Edit] * (5:11)
  15. Default [Tom Furse Remix] * (3:24)
  16. Firewater [Nick McCarthy Drunk Remix] * (3:36)
  17. Waveforms [Mickey Moonlight Remix] * (4:37)
  18. Zumm Zumm [DJ Mujava Pitori Remix] * (4:44)
  19. Hand of Man [Gulp Version] * (3:13)
  20. Love's Dart [Rude Pravo Version] * (3:45)
  21. Wor [Adrian Sherwood's Hey Gringo Remix] * (5:38)
  22. Storm [Andy Wake's Lunar Storm Version] * (5:46)
  23. Life's a Beach [Steve Mason's Priests of Sound Remix] * (6:03)
  24. Skies Over Cairo [Bullion Version] * (3:37)
  25. Silver Rays [Chris Carter Remix] * (8:40)
avatar van luc011190
Prima popplaat - dit wordt een hit, jongens. Lowlands, 3FM, Volkskrant, Pitchfork, alles.

Ja, dat zou me ook niets verbazen. Default is alvast een heerlijke radiohit op 6music.

avatar van Motdattan
Default is leuk nummertje, ja. Rest van het album moet ik nog even beluisteren. Luc's reactie maakt me wel benieuwd.

avatar van luc011190
Love's Dart is bijvoorbeeld te gek. De rechtmatige opvolger van Beyond the Wizard's Sleeve versie van Losing the Will to Survive, als je het mij vraagt. Euforische toegiftpop.

avatar van levenvergeten
Wow Luc, goed dat ik mijn gebruikersupdates nog weleens bekijk. Want anders had ik dit waarschijnlijk gemist. Love's Dart is een heel fijn nummer.

avatar van GrafGantz
De Beta Band is dood, lang leve Django Django? Leuke plaat dit, doet het waarschijnlijk nog veel beter als de temperatuur richting de 20 graden gaat.

avatar van GrafGantz
Kom nu net een review tegen met daarin de volgende zin:

head Django and drummer/singer man Dave Mclean is the brother of Beta keyboardist John

bron

Iets met een appel en een boom...

servaas
Een van de opvallendste releases van het jonge jaar 2012 wat mij betreft!

Naast de bieten band - o sorry de Beta Band - hoor ik hier ook heel sterk het debuut van The Bees - sunshine hit me - in terug. Bleek the Isle of Wright muzikaal op eens meer in huis te hebben dan dat legendarische popfestival alleen. Maar wie heeft er de laatste jaren nog van The Bees gehoord? Zeker overleden aan een schimmelinfectie?

Maar deze Django Django kan mij zeer bekoren! Als we in 2012 nog een paar van dit soort verrassingen krijgen dan wordt het weer een goed muziekjaar!

P.S. Het nieuwe album van Field Music is ook al zo goed ! (maar niet verder vertellen hoor !!!) Deze laatste zin had ik dus met een small corps bedoeld, maar begin daar maar eens aan met dit cms!

avatar van Osiris Apis
Default hoorde ik net in de podcast van 3voor 12 Draait. Erg leuk nummer. Smaakt naar meer.

avatar van repelstefan
Had default nog niet gehoord maar na het beluisteren van het heel album valt dat nummer wel het meeste op in positieve zin. Helaas verder geen uitschieters gehoord, zal het nog eens een aantal maal luisteren.

avatar van titan
titan (crew)
Ik zie vergelijkingen voorbij komen met The Beta Band en The Bees. Niet onterecht, maar ik moet vooral steeds aan Caribou en Miracle Fortress denken. Leuke plaat!

avatar van staralfur
Heerlijk aanstekelijk plaatje!

avatar van erwinz
Het werd wel weer eens tijd voor een Brits droomdebuut. Django Django levert het af en klinkt als de perfecte combinatie van de Beach Boys, Talking Heads en de Beta Band. Deze herinneren we ons nog wel aan het einde van het jaar.

Lees mijn volledige recensie op: De krenten uit de pop: Django Django - Django Django - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Erwin

avatar van Ronald5150
Dit is totaal niet mijn genre, maar ik mag graag mijn horizon verbreden. De eerste luisterbeurt leert mij dat dit een uiterst catchy popplaat is. De muziek klinkt fris en energiek. Vooral de samenzang klinkt erg lekker in het gehoor.

avatar van midnight boom
De Britse muziekpers is op het moment door het dolle heen. De oorzaak? Vier jonge Schotse Londenaren onder de naam Django Django. Ze werden door de Britse pers onthaald als de 'redders van de Britpop'. Ik ben niet zo van dat soort uitspraken, maar na het beluisteren van 'Django Django' kan ik mijn Britse collega's niet anders dan gelijk geven. Django Django is namelijk geen dertien in een dozijn bandje, nope, het kwartet heeft (nu al) een unieke en met name een ongelofelijk swingende sound. Dit intelligente popalbum is een waar feest.

Welkom. Even kennis maken, de muziek gaat aan (Introduction). Alright, het zit helemaal goed hier, het feest kan beginnen (Hail Bop). Yeeeaaah, deze avond kan niet meer kapot! (Default). Als we het startshot van 'Django Django' vertalen in 'feesttaal' zou het ongeveer zo klinken. Het is simpelweg niet mogelijk om stil te zitten op Django Django. Neem nou als voorbeeld single Default. De verknipte en gesamplede zang in combinatie met de hevig swingende gitaren is gewoon meesterlijk. Onweerstaanbaar noemen we dat. Maar Django Django heeft veel meer in petto. Neff, Dixon, Grace en Maclean zijn ook niet vies van mooie harmonische samenzang (Hand of Man), Arabische geluiden (Skies Over Cairo) of opzwepende dansnummers (Wor, Waveforms). Het is (Art)Pop in de breedste zin van het woord. De muziek valt dan ook moeilijk in hokjes te proppen, een poging zou leiden tot een kruising tussen Franz Ferdinand, The Beta Band en Talking Heads met de samenzang van the Beach Boys. Of nee, de muziek laat zich het best omschrijven als Django Django.
Het album (of moet ik zeggen feest) kent even een klein dipje tijdens het nummer 'Zumn Zumn', maar herpakt zich grandioos met fantastische blok 'Love's Dart', 'Wor' en 'Storm'. 'Whoeeee' zingt zanger Vincent Neff als een sirene, het is bijna niet mogelijk om niet in zijn enthousiasme mee te gaan. Dat enthousiasme horen we gedurende de hele plaat. Hier speelt een zelfverzekerde band die duidelijk lol heeft in het spelen. De band klinkt even stuiterend als haar band naam. De zon gaat dan ook spontaan schijnen. Django Django heeft met dit debuut zelfs een handvol perfect liedjes weten te produceren. Wor, Default, Love's Dart, Storm, Firewater en Hail Bop, het zijn allemaal nummers die helemaal grijs ga draaien. En dan is 'Django Django' ook nog eens een groeiplaat. Het kwartet heeft zich bij deze ingeschreven als grote hit van het festival seizoen.

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar nu voor een keertje wel: Django Django gaat het helemaal zijn en blijven. Petje af voor dit briljante debuut.

van: http://daanmuziek.blogspot....

avatar van Motdattan
luc011190 schreef:

Django Django naar Lowlands 2012 - Kicking the Habit - kickingthehabit.nl

avatar van djarend
Wat mij betreft leukste "britpop" plaat van 2012 tot nu toe.,

avatar van jasperloos
Leuke vrolijke Britpop plaat. Ben wel benieuwd hoe lang hij leuk blijft, maar dat zal de tijd ons leren.

avatar van ðe waan
Waarom noemt iedereen dit Britpop?

Omdat ze uit Engeland komen?

Het is een geweldige plaat. Niet echt Britpop, eerder verwant aan art-pop van Yeasayer wat mij betreft. Kijk maar eens naar de hoes, die heeft wel wat weg van All Hour Cymbals.

Hoe dan ook, muziek die helemaal past bij het heerlijke zonnetje wat momenteel schijnt. Een speciale vermelding voor Waveforms en ook Life's a Beach, beiden niet zoveel genoemd als uitschieter, maar behoren wat mij betreft tot de beste nummers

avatar van Vortex
Erg aparte muziek! Beetje een mix van folk en electronica. Default klinkt wel lekker en ook het erg oosterse Skies Over Cairo is een topper. Al met al een lekker zomers album!

avatar van Linius
Zeker eens met Jeppie wat het genre betreft, bij britpop denk je toch eerder aan bandjes zoals The Kooks en The Wombats. Dit blijft een lekker zomers plaatje. Ben benieuwd of ze live ook wat kunnen brengen van de zomer

avatar van dacide
G-E-N-I-A-L-E PLAAT!

Vind overigens wel dat Default me direct aan Franz Ferdinand doet denken.. qua ritme/groove of weet ik veel wat .

Ik vind het begin ijzersterk. Zumm zumm had voor mij niet gehoeven, ben het helemaal mee eens dat Default met afstand het beste is, maar ook Hail Bob (met intro) mag er wezen!

Fris plaatje en werkt absoluut aanstekelijk. Het enige probleem voor mij is die meerstemmige zang. Op de één of andere manier werkt dat bij mij maar zelden en ook Django Django krijgt het niet voor elkaar om mijn Beach Boys-achtige allergie hiervoor te verhelpen maar verder niets dan lof voor dit gezelschap dat oude Franz Ferdinand tijden doet herleven: die kwamen ook op het juiste moment toen we ze nodig hadden.

avatar van Driehoek
Ik hoorde een liedje van Django Django op 3fm en ik dacht: sinds wanneer draaien ze Django Django op de radio? Nou sinds ze een nieuwe plaat uit hebben dus.
Ik ga hem maar eens even luisteren, gezien de positieve reacties hier!

Ik werd hierop geattendeerd via "Default". Opmerkelijke cd, doet erg sterk aan de periode rond 1981 denken...! Ik ben benieuwd hoe Django Django zich verder gaat ontwikkelen!

*** want niet 100% mijn smaak (hele cd is me net iets teveel), maar het zit op zich goed in elkaar.

avatar van Djarune
Ze zien er uit als nerds van de middelbare school, maar muzikaal gezien valt alles op z'n plaats en zetten ze ook live een goed optreden neer afgelopen weekend in Rotterdam. Dit album komt sowieso in mijn jaarlijstje

Op een geslaagde manier weet Django Django een psychedelische jaren 60' sound te combineren met electronische krautrock-geluiden. Het album kent halverwege enkele kabbelende momenten. Toch brengt een fantastisch laatste kwartier het niveau naar grote hoogte. Omdat ik denk dat 'Django Django' een groeiplaat is, valt nu nog niet te zeggen wat de uiteindelijke impact zal zijn. Het is in ieder geval een opmerkelijk debuut van een band met een veelbelovende toekomst.

avatar van wibro
Dit album moet het van mij vooral hebben van enkele uitschieters zoals Default, WOR en Skies of Cairo. De overige nummers zijn redelijk, niet direkt bijzonder eigenlijk. Je moet dit album niet te vaak horen, want de muziek gaat wel snel vervelen. Dat is althans mijn ervaring na dit album zo'n vier à vijf keer beluisterd te hebben.