Django Django - Django Django (2012)

Electronic / Rock

7. Hand of Man (2:36)
  8. Love's Dart (3:50)
  9. WOR (4:32)
  10. Storm (3:14)
  11. Life's a Beach (3:06)
  12. Skies Over Cairo (3:33)
  13. Silver Rays (3:51)
  14. Hail Bop [Django's Bail Hop Edit] * (5:11)
  15. Default [Tom Furse Remix] * (3:24)
  16. Firewater [Nick McCarthy Drunk Remix] * (3:36)
  17. Waveforms [Mickey Moonlight Remix] * (4:37)
  18. Zumm Zumm [DJ Mujava Pitori Remix] * (4:44)
  19. Hand of Man [Gulp Version] * (3:13)
  20. Love's Dart [Rude Pravo Version] * (3:45)
  21. Wor [Adrian Sherwood's Hey Gringo Remix] * (5:38)
  22. Storm [Andy Wake's Lunar Storm Version] * (5:46)
  23. Life's a Beach [Steve Mason's Priests of Sound Remix] * (6:03)
  24. Skies Over Cairo [Bullion Version] * (3:37)
  25. Silver Rays [Chris Carter Remix] * (8:40)
avatar van UrbainAlpain
Een album dat mij ontzettend bevalt. Er zijn al tal van referenties gevallen maar mij doet de band regelmatig denken aan de vroege Pink Floyd. Django Django is hedendaagse psychedelische electronica.

Het doet mij denken aan Super Furry Animals' Guerrilla. Ook zo'n eclectische plaat waarop pop, rock, techno, bossanova en weet ik het wat bij elkaar komen.

avatar van Janhero
Huppelmuziek

Dik in orde : goeie ritmes en meeslepende deuntjes, en zoveel meer dan Britpop. Een nummer als "Skies over Cairo", volledig instrumentaal getuigt van talent en veelzijdigheid. Helaas zitten er ook enkele kleine missers in ("Silver Rays"). Die jongens zullen groot worden en ik kan haast niet wachten om die live te ervaren. Ze werken voortdurend met een samenspel van psychedelische pop en al even psychedelische electro (denk Daan) op de achtergrond. Een ontdekking voor mij... Dikke vette 4*

avatar van JVT
JVT
Default word zowiezo dé zomerschijf dit jaar! wat een heerlijk nummer. kan niet wachten tot ik deze ergens snoeihard hoor op een of ander festival.

De zomerschijf? Moet zeggen dat ik hem na een half jaar nu wel een beetje gehoord heb.

avatar van LucM
Default vind ik één van de beste nummers die dit jaar zijn uitgebracht en ook dit album valt erg goed mee. Een mengeling van psychedelica en elektronica met meerstemmige zang, het klinkt vertrouwd en toch origineel en melodisch en ritmisch zitten de nummers steeds goed in elkaar. Het geluid doet mij een beetje denken aan Stone Roses die destijds ook furore maakte met hun debuut. Dat zal wellicht ook het geval worden met Django Django.

avatar van JVT
JVT
herman schreef:

Default is lang niet bij iedereen al zo lang gekend.

avatar van paddy pipedown
Leuke plaat met diverse sterke punten.
Hun sound is prachtig minimaal en inventief.
Storm, Waveforms ,Default, Hail Bop; het zijn frisse, goede songs.
Wanneer de liedjes minder zijn irriteert de emotieloze samenzang echter waardoor ik toch niet verder kom dan een 3,5.
Is wel een goed cijfer eigenlijk....

Steven Mo
Samen met Alt-J beste plaat van het jaar tot nu toe.

avatar van IllumSphere
Deze plaat klinkt verfrissend en goed, mede door de combinatie tussen elektronica en rock. Het heeft lang geduurd voordat ik me aan dit album wou wagen, maar nadat ik werd bedolven door Default heb ik de knoop maar eens doorgehakt. En Default is niet eens het beste nummer, dus dat moet wel een indicatie zijn dat dit weleens één van de betere albums van 2012 zal worden.

avatar van iHateDolphins
Voor mij heeft deze plaat een aantal nummers die ik echt absoluut top vind (hail bop, firewater en life's a beach) maar voor mij ook een aantal nummers die ik niet zoveel aan vind. Zo had zumm zumm er niet tussen hoeven staan van mij en ook skies over cairo kan mij niet zo heel boeien.

Toch een topplaat die waarschijnlijk wel hoog in mijn jaarlijstje komt te staan.

spit.tsvnami
Geen idee of het eigenlijk de bedoeling is, maar de hoes van deze plaat lijkt wel echt verdacht veel op die van dit album. Allezja, "veel gelijkenis". Maar dacht direct aan deze plaat toen ik 'm zag.

avatar van Tompie
Doet me denken aan The Folk Implosion.

avatar van IllumSphere
Het plaatje blijft zijn fijne geluiden nog steeds behouden en mijn mening van enkele weken geleden blijft nog steeds gelden. Volgende week maar eens stemmen.

avatar van coldwarkids
1,5
Vind er niet veel aan!!

avatar van Linius
Oké dan!!

avatar van IllumSphere
Maar Four vind je wel lekker ? Vreemd.

avatar van Dikkop
Dat heeft niet echt heel veel met elkaar te maken hé IllumSphere.

avatar van IllumSphere
Enkele weken geleden heb ik me gewaagd aan dit album en vandaag kan ik er wat over kwijt. Zoals ik al eerder zei zit het bomvol fijne geluiden die heel erg vrolijk klinken en vol met positieve energie zitten. De combinatie tussen elektronica en rock pakt hier heel goed uit. Dit kan best weleens een veelbelovende band worden en dit debuut is het ultieme argument! Vier punten.

avatar van willymeuf
Ik vond ze live wat tegenvallen helaas! Na die tijd nog maar eens het plaatje opgezet, en die blijft echt wel goed zeg

avatar van Arrie
Echt waar? Op basis van het optreden in de Melkweg afgelopen zondag? Vond het juist een ontzettend leuk optreden namelijk, en het publiek om me heen was ook zeer enthousiast.

Geweldig album !
Na Metronomy brengt Because Music weer een geweldige,nieuwee,verfrissende sound ! Een van de topplaten van 2012 !

avatar van beaster1256
leuk album , nie meer nie minder , beetje seventies achtig , goed voor enkele luisterbeurten maar zeker geen hoogvlieger !

Wat is Wor een heerlijke surfplaat zeg. Zo goed heb ik ze sinds de Treble Spankers niet meer gehoord.

avatar van willymeuf
Arrie schreef:

Ja, was inderdaaddat concert in Melkweg! Ik besloot samen met een vriend van me om boven te gaan staan, misschien dat dat het geluid wat beïnvloedde. Het optreden vond ik niet heel spetterend! Gelukkig is het album dat wel!

avatar van IllumSphere
Met dit zomerse weer deze plaat maar weer eens opgezet en ik moet zeggen dat de plaat niets van zijn kracht verloren heeft. Blijft een uitstekende plaat en uitermate geschikt voor de zomer.

Wat denken jullie, gaat Django Django nog iets doen, (weer) bekendheid pakken of was het zon 1 dags (jaars) vlieger?

avatar van IllumSphere
Ik denk wel dat ze volgend jaar met een nieuwe plaat zullen komen. Het zou maar jammer zijn moesten ze stoppen na dit geweldig debuut.

avatar van Lars Muziek.
Goed nieuws! Deze maandag, 12 januari komt er een nieuw nummer uit, of het nieuwe album!