The Mars Volta - Noctourniquet (2012)

Label: Warner Bros.

1. The Whip Hand (4:49)
  2. Aegis (5:11)
  3. Dyslexicon (4:22)
  4. Empty Vessels Make the Loudest Sound (6:43)
  5. The Malkin Jewel (4:44)
  6. Lapochka (4:16)
  7. In Absentia (7:26)
  8. Imago (3:58)
  9. Molochwalker (3:33)
  10. Trinkets Pale of Moon (4:25)
  11. Vedamalady (3:54)
  12. Noctourniquet (5:39)
  13. Zed and Two Naughts (5:36)
  14. The Malkin Jewel [Live] *
avatar van coldwarkids
Het klinkt totaal weer als hun debuut. Alleen wat gladdere productie deze keer.

avatar van Don Cappuccino
Ik vind deze plaat nog steeds teleurstellend. Zelfs een plaat als Octahedron vind ik energieker, deze kabbelt op sommige momenten enorm. Er is geen spanning te vinden. Het drumwerk vind ik juist vrij ingehouden klinken maar dat kan ook komen omdat deze band hele drukke drummers als Jon Theodore en Thomas Pridge heeft gehad. De electronicinvloeden vind ik maar weinig toevoegen aan het geheel, het eerste nummer begint goed maar door de elektronica wordt het helemaal verpest. Grappig genoeg is The Malkin Jewel nu mijn favoriete nummer van het album terwijl ik dat een half jaar geleden het minste nummer vond. Jammer dat dit de zwanenzang van de band is.

avatar van Slowgaze
Vijf sterren op CultuurBewust trouwens.

avatar van freakey
Slowgaze schreef:
Vijf sterren op CultuurBewust trouwens.

En daar kan ik me wel in vinden... de recensie dan...

Berichten over het uiteengaan van TMV verplaatst naar The Mars Volta, daar is dit al uitgebreid besproken.

avatar van vigil
Jammer van de in mijn oren matige albumopener want verder is het toch een erg fijne plaat