A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)

Label: Jive

1. Midnight Marauders Tour Guide (0:45)
  2. Steve Biko (Stir It Up) (3:11)
  3. Award Tour (3:46)

met Trugoy the Dove

4. 8 Million Stories (4:22)
  5. Sucka Nigga (4:05)
  6. Midnight (4:23)

met Raphael Saadiq

7. We Can Get Down (4:19)
  8. Electric Relaxation (4:03)
  9. Clap Your Hands (3:16)
  10. Oh My God (3:30)

met Busta Rhymes

11. Keep It Rollin' (3:06)

met Large Professor

12. The Chase, Pt. 2 (4:02)
  13. Lyrics to Go (4:10)
  14. God Lives Through (4:15)
  15. Hot Sex * (2:48)
MJ_DA_MAN schreef:
Ik vind dit toch wel het beste ATCQ-album met 4,5*, Low End Theory volgt met 4*.

kHeb Low End Theory 5* en deze 4*

avatar van Kos
Kos
Allebei 5 natuurlijk .

avatar van T.O.
Inderdaad, wat een gezeur hier

classic hiphop

eazyfan
Ik ben erg verrast door dit album, word momenteel 4* na 3 luisterbeurten. Beats zijn lekker simpel maar heerlijk, die rapstijlen zijn sterk, aardige flow, goede teksten en die sfeer gewoon. Word miss nog net 4,5*. Ik wil MJ_DA_MAN bedanken voor het aanraden.

avatar van J.M.
toch wel erg goed album, zo`n rlx flow, egt chill, in het begin vond ik het wat saai, maar ik denk dat deze toch maar 5* krijgt, als 2e na illmatic,
die teksten vind ik ook egt heel erg goed

eazyfan
Classic: 4,5*. Q-Tip is echt vet!!! ,beats zorgen voor geweldige sfeer. Teksten zijn erg goed. We Can Get Down en Award Tour vind ik erg goed, en dan natuurlijk nog Electric Relaxation. Phife ken ik niet echt zo goed als Q- Tip maar in mijn ogen is hij even goed als Q-Tip. Lyrics to Go vind ik om een of andere reden ook erg vet.

avatar van MJ_DA_MAN
Het zijn maar 2 rappers hoor. Q-Tip en Phife zijn de rappers (ik meen me te herinneren dat Q ook wat produceerde?), en Ali Shaheed de producer.

avatar van T.O.
Volgens mij is Q-Tip net zoveel producer als Ali Shaheed.

avatar van P Jay
T.O. schreef:
Volgens mij is Q-Tip net zoveel producer als Ali Shaheed.

inderdaad... Ali Shaheed Muhammad eerder hun DJ

eazyfan
Ja met rappers bedoelde ik eigenlijk leden, sorry voor het misverstand, effe aanpassen. Bedankt voor de hulp.

Leuke rappers vind ik dit, een 3.5 voor een toch iets tegenvallend album.

avatar van Zjapp
Mokaveli schreef:
Leuke rappers vind ik dit, een 3.5 voor een toch iets tegenvallend album.

Op welk vlak valt dit album dan tegen Als je zin hebt om te relaksen raad ik je 2 albums aan: Doggystyle of deze. De grootste troef van dit album is vind ik het feit dat ie zoveel verschilt van alle andere rap-albums. Erg positieve onderwerpen, rustige beats, en Q-Tip! Tip's flow is hier gewoon fenomenaal. Hij verliest op geen enkel moment het ritme en wordt goed bijgestaan door Phife. Buiten MM ken ik ook The Low End Theory, en na 2 luisterbeurten lijkt het me weinig waarschijnlijk dat die beter is dan deze. Heb nog niet gestemd omdat ik twijfel tussen een 4* en 4,5*.

Ik ben dus niet de enige die Q-Tip's stijl qua flowen erg kan waarderen
en ja precies zoals je het zegt; hij verliest het ritme op geen enkel moment

Raekwon the chef schreef:
Ik ben dus niet de enige die Q-Tip's stijl qua flowen erg kan waarderen

Waarom dacht je dat je de enige was? Ik ken eigenlijk niemand die zijn stijl níet waardeert.

MJ_DA_MAN schreef:

ik heb al veel mensen horen zeggen dat hij saai is enzo, ze vinden hem ook te soft... omdat hij waarschijnlijk wat minder agressieve teksten heeft

avatar van Niek
Q-Tip is de MAN!!! Ik ben een bijzonder groot fan van Q-Tip.. kVind hem briljant. Zijn teksten zijn simpel en tegelijk diep. Bovendien vind ik zijn flow erg uniek en kan het erg waarderen. Tel daarbij zijn productiekunsten en je hebt een topartiest.

avatar van Zjapp
Niek schreef:

Word! Dacht hem vandaag niet meer te draaien, maar kon het toch niet laten. Gevolg: Saaie dag op school en slechte weer vergeten en terug een gelukkig mens geworden. Nu kan ik ook eindelijk mijn stem uitbrengen. 4,5* en plaatsje in m'n top 10.
Kick the rhymes and more rhymes
Kick the beats and more beats
We'll have you scratchin in your head, like trying all techniques
For those who wanna oppose, just take a stand
But for now, just shut your shit and clap your hands!
Aanrader is deze zeker!

avatar van Niek
Ik moet zeggen dat ik deze wel minder vind dan The Low End Theory én Beats, Rhymes en Life. Ben daarin een van enigen, maar die wat rustigere stijl ligt me toch een stuk beter. Daarom deze helaas niet meer dan een 3,5. Maar klappers als Steve Biko, We Can Get Down, Electric Relaxation en Keep it Rollin' mogen eigenlijk niet ontbreken op je plank...

Niek schreef:

Ik vind dit album juist zo goed om zijn constante kwaliteit, er is nergens echt een nummer dat saai of slecht is, de flow van Q-Tip is gewoon uiterst relaxt en Q-Tip en Phife wisselen elkaar perfect af.
Misschien krijgt deze nog een plaats in mijn top 10
Echt een album om eens lekker bij onderuit te zakken

avatar van Niek
Tsja, ik vind bv Oh My God en Hot Sex wat minder. En wat jij net allemaal zegt kan natuurlijk ook van TLET en BRAL gezegt worden .

avatar van MJ_DA_MAN
Hot Sex, daar hoort een sterretje bij te staan. Mijn versie bevat hem iig niet. Dus Niek, eigenlijk mag je die maar half meetellen .

avatar van FunkyMonk
Niek schreef:
Tsja, ik vind bv Oh My God en Hot Sex wat minder.

Dat deuntje is toch geweldig

Raekwon the chef
Beats, rhymes and life was ik weer niet zo van onder de indruk, het kan ook zijn dat deze stijl mij beter ligt. en Oh My God.. OH MY GOD! Toch 1 van mijn favorieten, Hot Sex vind ik ook wat minder maar dat is dan ook weer een bonustrack

avatar van Cath
Oh my God is ook een favoriet van mij! Ik vind Hot Sex en Lyrics to Go een beetje irritant. Vooral dat begin van Lyrics to go.

Lyrics To Go vind ik nou juist een van de betere nummers die lekker wegluistert.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik ook, is zelfs een van mijn favoriete ATCQ-nummers.

eazyfan
Wat heeft iedereen hier tegen Hot Sex? Ik vind het jammer dat die niet op alle versies aanwezig is, ik kocht dit album tijdje geleden en ik heb geen heruitgave. En die track staat er bij. Dus hoort die bij de originele uitgave of vergis ik me nu?

Ik vind persoonlijk Hot Sex een supertrack, dat refrein is wel minder maar die beat Phife Maar het is vooral Q-Tip die daar de show steelt!!! Geweldige track.

ik snap je wel eazyfan, ik vind het ook een superbeat maar de tekst boeit me daar niet zo.

Raekwon the chef
Lyrics to Go heeft echt een heerlijke beat