A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)

Label: Jive

1. Midnight Marauders Tour Guide (0:45)
  2. Steve Biko (Stir It Up) (3:11)
  3. Award Tour (3:46)

met Trugoy the Dove

4. 8 Million Stories (4:22)
  5. Sucka Nigga (4:05)
  6. Midnight (4:23)

met Raphael Saadiq

7. We Can Get Down (4:19)
  8. Electric Relaxation (4:03)
  9. Clap Your Hands (3:16)
  10. Oh My God (3:30)

met Busta Rhymes

11. Keep It Rollin' (3:06)

met Large Professor

12. The Chase, Pt. 2 (4:02)
  13. Lyrics to Go (4:10)
  14. God Lives Through (4:15)
  15. Hot Sex * (2:48)
avatar van dielinquent
Gisteren ook de documentaire dvd over Tribe weer eens gekeken. Indrukwekkend verhaal blijft het ook hoe het allemaal ontstaan is maar vooral ook hoe de vibe veranderde sinds Phife verhuisde naar Atlanta en worstelde met zijn ziekte en zijn minderwaardigheidscomplex tov Tip.

avatar van Demolisher
dielinquent schreef:

Help me even, welke docu? die wil ik graag zien!

avatar van Harderwiek
Demolisher schreef:

Help me even, welke docu? die wil ik graag zien!
Beats Rhymes & Life: The Travels of A Tribe Called Quest (2011) - MovieMeter.nl

Fijne docu inderdaad!

avatar van Silky & Smooth
Fantastisch album natuurlijk! Ik had 'em al een tijdje niet meer geluisterd, maar na de dood van Phife (hoe cliché) toch weer eens opgezet. A Tribe Called Quest op hun hoogtepunt. Heerlijke beats met herkenbare, maar toch goed gebruikte samples en een wisselwerking tussen twee rappers waar andere duo's alleen maar van kunnen dromen.

avatar van Frenz
In de discussie welk album je voorkeur heeft, The Low End Theory of deze is voor mij (voorlopig) een gelopen race. Dit album is rond, één goed samenhangend feestje, de beats zijn verslavend, geen zwakkere nummers.

Hoogstwaarschijnlijk het enige hiphop album zonder een overbodig nummer.

avatar van GijsV
Vandaag 25 jaar oud!

avatar van Nr.4
En nog steeds even goed. Geniale plaat van voor naar achter. Erg lastig om hier mijn favoriete tracks uit te kiezen.

avatar van Forza
Beste hip-hop plaat die ik tot nu toe heb geluisterd. De instrumentatie is hier zeer goed voor elkaar.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Heerlijk album, dat in mijn top 5 aller tijden staat. Is absoluut speelbaar zonder iets te willen skippen, me te ergeren of zelfs een seconde niet te genieten. Zelfs het introotje vind ik leuk... Heerlijk jazzy album, minder rauw dan zijn voorganger en daarmee ook veel toegankelijker. Helaas geen banger a la "Buggin Out" erop, maar een undisputed classic. Als ik iemand zou willen introduceren met Golden Era-Hip Hop, zou ik dit album aanraden. Ten eerste omdat het gewoon algemeen gezien een topalbum is, zijn toegankelijkheid en een goede opstap naar allerlei ander soort richtingen. Vreemd dat dit album nooit in een adem wordt genoemd met 36 Chambers, Illmatic, Ready To Die of welke certified classic dan ook.

avatar van MiamiHeat
Eindelijk pakt dit album mij helemaal in ! Ik had de afgelopen jaren weleens wat tracks beluisterd van dit album, Electrix Relaxation en Award Tour met name. Beiden konden mij nooit echt pakken in Spotify lijstjes etc.

Vandaag op m’n vrije dag dit album maar eens opgezet en helemaal hooked nou.
Geweldige flows en raps en uniek relaxte beats.

Favoriete track is We Can Get Down.
Als groot liefhebber van In Search Of van NERD kwam die beat natuurlijk bekend voor.

Perfecte middag gehad en de LP meteen maar besteld.
4,5 sterren met het idee dat dit nog kan doorgroeien naar meer

avatar van Kos
Kos
ForWhomThePeteTolls schreef:

?? zeker wel.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Kos schreef:

?? zeker wel.

Door mij wel, maar in de jaren die ik nu op Social Media doorbreng is het eerder LET die de aandacht krijgt en dan nog niet als die albums. Verlicht me, zou ik zeggen

avatar van T.O.
LET en MM behoren beide tot dat rijtje classics, zeker in retrospect zijn alle hiphopmedia het daar wel over eens toch?

avatar van Kos
Kos