Madonna - MDNA (2012)

Label: Interscope

1. Girl Gone Wild (3:44)
  2. Gang Bang (5:28)
  3. I'm Addicted (4:34)
  4. Turn Up the Radio (3:48)
  5. Give Me All Your Luvin' (3:22)

met Nicki Minaj en M.I.A.

6. Some Girls (3:55)
  7. Superstar (3:53)
  8. I Don't Give A (4:21)

met Nicki Minaj

9. I'm a Sinner (4:52)
  10. Love Spent (3:45)
  11. Masterpiece (4:00)
  12. Falling Free (5:12)
  13. Beautiful Killer * (3:47)
  14. I Fucked Up * (3:29)
  15. B-Day Song * (3:34)

met M.I.A.

16. Best Friend * (3:20)
  17. Give Me All Your Luvin' [Party Rock Remix] * (4:03)

met LMFAO en Nicki Minaj

18. Love Spent [Acoustic] * (4:24)
Rizz
Precies. Welk album ligt niet in de uitverkoopbakken?

Genoeg, maar deze ligt er wel heel snel

avatar van Waste Management
''Superstar'' word de 4de single...

avatar van LucM
1,5
Superstar wordt wellicht de slechtste Madonna-single ooit, wat een leeg en inspiratieloos deuntje!

avatar van Waste Management
Ik vindt ''Superstar'' hartstikke leuk, maar is helaas niet singlewaardig

avatar van Darkzone
Na maanden weer eens opgezet en hij klinkt lekkerder dan ooit, vooral in de auto onderweg. Het is ook zeer lang gelden dan Madonna van begin tot eind een lekker album heeft gemaakt. Haar laatste 3-4 albums hadden een aantal geweldige nummers, maar halverwege zakten deze allemaal in. Dit album bevat weer energie en vreugde en is er weer veel sprake van inspiratie.

Ik ben wel geen fan, maar luister al sinds haar doorbraak mid jaren 80 naar haar muziek en daar zit heel wat leuke en lekkere muziek tussen (dance, ballads, pop).

En negatieve cd-verkopen van dit album? Vergeleken met 10 jaar geleden verkoopt ELKE CD slecht!! Boy/pop-band One Direction wordt nu gezien als de grootste band op aarde, terwijl hun debuut-album maarliefst 3 (drie) miljoen keer is verkocht. Zou 10 jaar geleden als een grote flop worden gezien. Zegt dus genoeg.

avatar van catdog
Ik denk niet dat "Superstar" de 4e single wordt. Een foto van de set van de nieuwe video is onlangs verschenen en zo kijkende naar wat voor sets ze voor haar tour heeft gebruikt lijkt het te duiden op "Gang Bang". Ben benieuwd wat dat als single gaat doen. "Girl Gone Wild" en vooral "Turn Up the Radio" hebben slechte resultaten behaald.

sanquin
Helaas ondergewaardeerde plaat maar met een enorm succesvolle tournee!
Superstar is gelukkig niet de 4e single geworden maar verscheen als bijlage in een Braziliaanse krant.

het zou ook nog om het mindere Some Girls kunnen gaan....enfin...we wachten vrolijk af!

avatar van xangadix
3 euro bij de FRS, 5 euro voor de dubbel-cd...

TheArtfulDodger
Jezus, wat een pleurisalbum, nog even en ze wordt heilig verklaard door de paus.

TheArtfulDodger schreef:

Verklaar je eens nader? Wat is er zo ontzettend slecht aan dit album?
Of ga je gewoon mee in de 'I hate Madonna' flow die laatste tijd weer op aan het leven is?

sanquin schreef:
Verklaar je eens nader? Wat is er zo ontzettend slecht aan dit album?

Ik haat Madonna zeer zeker niet, ik vind alleen dat ze een karikatuur van zichzelf is geworden met een haast ziekelijke eigenliefde; onlangs postte ze nog een foto van zichzelf op Instagram, liggend in een soort van ballenbak. Een vrouw van 55 jaar die in een ballenbak ligt!
Op Gang Bang en Masterpiece na vind ik dit album niet veel soeps, het is één grote herhaling van wat ze al eerder heeft gedaan en het klinkt allemaal zo ongeïnspireerd, met als dieptepunt het cheerleader-nummer Give me all your luvin'...

sanquin
Ok duidelijk. ieder zijn ding. Ik vind het album, behalve Superstar en GMAYL wel prima.

Maar Madonna in een ballenbak op Instagram? Eigenliefde? Dit klinkt meer als kopieermachine Gaga....die is daar kampioen in...

Ik heb net even op IG gekeken maar dat is duidelijk haar zoon die capriolen maakt in een ballenbak....Madonna zet juist best inspirerende zaken op IG naast wat foto's van haar lelijke grillz.

Secret Project al gezien? Draait absoluut niet alleen om Madonna. Er valt tenslotte momenteel niets te promoten etc.

sanquin schreef:
Ik vind het album, behalve Superstar en GMAYL wel prima.

(ook madonna ligt in die ballenbak, het zijn overigens geen ballen maar grote kubusvormige schuimblokken. En ze heeft zeker iets te promoten: haar cd/dvd/bluray MDNA World Tour die net is uitgekomen)

Schnee
madonna op mdma?
hmmm

sanquin
Het is Rocco, haar zoon, enneh al was het Madonna: waarom zou ze geen plezier mogen maken?
'Secret Project' is niet commercieel overigens. Ik zou zeggen downloaden, erg gaaf.

avatar van LucM
1,5
LucM schreef:
Met 2* komt dit album er nog goed vanaf!

2* is inderdaad teveel voor dit erg teleurstellend album, 4 aanvaardbare tot goede songs (en dan reken ik Give Me All Your Luvin' er nog bij) op 12 is uiteindelijk maar 1,5* waard. Madonna probeert krampachtig hip te zijn (haar samenwerking met een non-talent als Nicki Minaj zegt alles) waardoor ze zich verlaagt tot het brengen van overgeproduceerde nietszeggende deuntjes. Zelfs de muziek van K3 is intelligenter dan die op dit schijfje!

avatar van CelineDion'sBoy
0,5
Ik heb hier een aantal keren naar moeten luisteren omdat mijn ex hier fan van was. Het is nietszeggende, vulgaire muziek, net als Madonna zelf.

avatar van Hans Brouwer
CelineDion'sBoy schreef:
Proef ik enige vorm van jaloezie bij "de zoon van"? "MDNA (2012)" is niet het sterkste album van Madonna maar 4**** is dit album mij wel waard.

muziekkip
Ik vind dat ze op dit album meeloopt achter de popmuziek van nu aan (Madonna ft. Nicki Minaj en M.I.A.) . Wat erg jammer is,want Madonna kan prima zonder! Toch vind ik dit album zeker niet slecht te noemen. Ik vind dat er erg leuke nummers op staan! Madonna laat wel zeker zien dat ze boven de 50 toch nog steeds mee kan komen met de muziek van nu. Het fijne vind ik dat dit album toch wat persoonlijker is dan haar voorganger Hard Candy. Madonna zingt hier meer over haar gevoelens,van Gang Bang tot I Fucked up. Ook mooi: Sommige oude nummers zijn terug te kennen.

Wat een belachelijke opmerking overigens CelineDion's Boy:
De CD duidelijk niet beluisterd. En je scheert bij deze dus de gehele carriere van Madonna over 1 kam. Bizar. Reageer dan niet met zo'n opmerking.
En wat voor degelijke muziek heeft Celine Dion in jouw ogen dan gemaakt de laatste jaren?
Was niet echt een groot succes te noemen!

avatar van Poeha
Deze moet ik dus nog steeds gaan beluisteren, maar als ik hier het gemiddelde zie en de nodige kritieken lees, dan ga ik maar voor haar album wat er in dit jaar aan zit te komen. De gelekte versie daarvan, waarvan diverse songs het album naar alle waarschijnlijkheid niet zullen halen, klinkt in ieder geval zeer hoopvol. Met eindelijk eens aardig wat slow songs/ballads. Daar komt haar stem juist beter in naar voren. Hopelijk gaat Heartbreak City (waarvan nu alleen nog maar een demo voorhanden is) het album ook halen. Da's een geweldige ballad.

MadonnaAlbums
Niet mijn type Madonna die ik zou willen zien. Haar leeftijd maakt me eigenlijk niks uit, het is meer de muziek die ze op deze plaat maakt. Ze doet hier teveel met de andere artiesten van tegenwoordig mee. Zeer zonde,want dat heeft Madonna absoluut niet nodig,en dat weten haar fans ook. Het nummer GMAYL heb ik nooit leuk gevonden,ook niet als ik er meer naar ging luisteren. Er staan een paar leuke nummers op (Gang Bang vind ik super),maar toch vind ik dit album teleurstellend. Rebel Heart is veel meer mijn richting!

avatar van edje1969
Madonna's kracht voor sterke popnummers en aanvoelen van juiste tijdsgeest laten haar wat in de steek. Ook haar krampachtigheid met hip zijn zoals in Give Me All Your Luvin'. Girl Gone Wild en Gang Bang zijn beste nummers. Album vertoont daarna wisselend kwaliteit maar sluit goed af met Falling Free. Gelukkig hervindt zij zich goed met Rebel Heart.

avatar van HansVon
Op de gok 5 cd's voor 10tje in Ierland gekocht waaronder deze. Zo af en toe doe ik zoiets spannends en dan maar hopen dat er iets moois tussen zit. Soms mazzel en zit er een juweeltje in zoals die ene keer dat ik Counting Crows - August and Everything After kocht.....
Dit keer veel minder geluk.
Deze is natuurlijk ver minder dan Ray of Light. Als je nog nooit iets van Madonna hebt gehoord en 't is je muziek dan is het zeker een prima album lijkt me, maar anders ...redelijk. Enkele fraaie en heerlijke nummers zoals Gang Bang.