Madonna - MDNA (2012)

Label: Interscope

1. Girl Gone Wild (3:44)
  2. Gang Bang (5:28)
  3. I'm Addicted (4:34)
  4. Turn Up the Radio (3:48)
  5. Give Me All Your Luvin' (3:22)

met Nicki Minaj en M.I.A.

6. Some Girls (3:55)
  7. Superstar (3:53)
  8. I Don't Give A (4:21)

met Nicki Minaj

9. I'm a Sinner (4:52)
  10. Love Spent (3:45)
  11. Masterpiece (4:00)
  12. Falling Free (5:12)
  13. Beautiful Killer * (3:47)
  14. I Fucked Up * (3:29)
  15. B-Day Song * (3:34)

met M.I.A.

16. Best Friend * (3:20)
  17. Give Me All Your Luvin' [Party Rock Remix] * (4:03)

met LMFAO en Nicki Minaj

18. Love Spent [Acoustic] * (4:24)
avatar van Yield
Het heeft niets met de muziek te maken van dit nogal wisselvallige album, maar er gaan van mijn kant wel vijf sterren naar die schitterende hoesfoto. Zo mooi zie je ze zelden.

avatar van Roxy6
Als totaal viel dit alb um mij bij de release al tegen, wel een schitterende hoes.

Maar de openings track (en single) Gril Gone Wild vind ik wel fenomenaal, vooral wanneer Madonna begint te zingen na de gesproken openings regels, dan swingt het als een tierelier....

Met dit soort dance tracks staat ze voor mij nog altijd wel aan de top.

avatar van S1998
Op dit album staan een aantal geweldige nummers, waarvan Girl Gone Wild iconisch is.

Ik mis deze Madonna stiekem toch wel. Ze was hier sterk en toonde aan dat je geen 20 hoeft te zijn om een sexy videoclip te maken met een geweldige choreografie. Als ik aan Madonna denk, denk ik aan déze Madonna.

Ondermaatse plaat dit van Madonna , te weinig echt goede liedjes. Wel een mooie hoes maar daar kopen we weinig voor. 2,5 ster