Dire Straits - Communiqué (1979)

Label: Vertigo

1. Once upon a Time in the West (5:25)
  2. News (4:14)
  3. Where Do You Think You're Going? (3:49)
  4. Communiqué (5:49)
  5. Lady Writer (3:45)
  6. Angel of Mercy (4:36)
  7. Portobello Belle (4:29)
  8. Single-Handed Sailor (4:42)
  9. Follow Me Home (5:50)
avatar van goldendream
Dire Straits' 2de album. Ik dacht vroeger dat het hun minste was, maar intussen weet ik beter. Het debuut scoort net iets hoger, maar ook dit album kan je keer op keer beluisteren zonder een vervelend moment. De gitaar in 'Where Do You Think You're Going' is heel mooi, 'Single Handed Sailor' en 'News' steken er ook bovenuit, hoewel er niks tegenvalt. Net als bij het debuut vind ik de hoes perfect.

avatar van goldendream
Ik vergeet nog 'Portobello Belle' te vermelden. Half sterretje erbij.

avatar van Zwaagje
Opgegroeid met ds. In doe periode vond ik dit een mindere plaat; ook omdat dit een kopie leek op hun debuut. Inmiddels luister ik hier heel anders naar; sterker nog dit is wat mij betreft de beste ds plaat.

avatar van Cor
Cor
Laid back rock, maar wel van de aangename soort. Mooi gemusiceerd, niet altijd even spannend en dreigend, maar wel verstilde pracht. Een dikke 3,5***, schurkt tegen de 4**** aan.

avatar van Karma_To_Burn
Nog eens beluisterd en dit keer op vinyl! Heerlijke plaat is het toch met als uitschieters zonder twijfel Once upon a Time in the West, Where Do You Think You're Going? & Lady Writer. Wat ik eerder zei dat vind ik nog steeds, het is niet zo goed als hun eerste album maar die staat niet voor niks ook in mijn top 10.
De nummers die mij eerder niet zo veel deden zoals Single-Handed Sailor & Follow me Home lagen nu een stuk prettiger in het gehoor.
Dit album heeft gewoon een heerlijke sfeer!

Van 3,5 naar 4.

Ringostar
Heb van ochtend dit album voor het eerst helemaal beluisterd. Deze muziek is goed voor mijn Oren. Klinkt erg goed, lekkere muziek om bij weg Te Dromen. Ik ga deze op vinyl of cd kopen

avatar van namsaap
Deze LP ooit in een partij gekocht. Draai hem nu voor het eerst maar ben niet onverdeeld.... enerzijds geniet ik van het spel van Knopfler maar de gezapigheid van de nummers en het totaalgeluid staat me tegen. Het word nergens spannend.... ik zet in op een 2,5

avatar van Heer Hendrik
Zet hem maar eens op als het een zwoele zomeravond is, dan komt deze volledig tot zijn recht. Betekent dat je nog wel even moet wachten

een meer zwoel album die goed tot zijn recht komt als luier avond op een terras, heeerlijk vooral lady writer

avatar van TEQUILA SUNRISE
Erg mooie opvolger van hun fraaie debuutplaat, het titelnummer, opener Once Upon A Time In The West, Where Do You Think You"re Going & Portobello Belle vind ik de uitschieters. In het verleden nooit de moeite genomen om de plaat eens te beluisteren. Een misrekening dus, lag voor 1 euro te wachten op me bij de kringloop. Topaankoop !