Dire Straits - Alchemy (1984)

Alternatieve titel: Dire Straits Live

Label: Vertigo

1. Once upon a Time in the West (13:01)
  2. Romeo & Juliet (8:24)
  3. Expresso Love (5:41)
  4. Love over Gold * (3:27)
  5. Private Investigations (7:40)
  6. Sultans of Swing (10:53)
  7. Two Young Lovers (4:51)
  8. Tunnel of Love (14:43)
  9. Telegraph Road (13:19)
  10. Solid Rock (5:35)
  11. Going Home: Theme from "Local Hero" (5:09)
totale tijdsduur: 1:29:16 (1:32:43)
avatar van Lamontagne
Kleine aanpassing
Expresso love moet op 2 en Romeo and juliet op 3
In de tracklist

avatar van Rogyros
Ik zou zeggen, dien een correctie in!

avatar van Joshua68
Lamontagne schreef:
Kleine aanpassing
Expresso love moet op 2 en Romeo and juliet op 3 In de tracklist
Op de 2LP is dit de volgorde...

bawimeko schreef:
Het album zou wel een kleine remix kunnen gebruiken; vocalen iets meer naar voren (minder echo), drums minder overheersend.

Ik luister nu naar de net binnen gekomen Japanse Shm remaster op SACD. Goedemorgen, eindelijk: wat een geluid, fantastisch! je moet wel een SACD speler hebben, want het is op één spoor gezet. En er voor willen betalen: het is de versie uit 2014.

Draai het album nog regelmatig. Ongelooflijk slecht opgenomen trouwens met dat zoemgeluid in sommige nummers (of is het maar 1 nummer ..?) . Deze heren waren met Brothers In Arms promotors van de compact disc die in die tijd de lp aan het verdringen was. Onbegrijpelijk dat je dan zo'n slechte productie krijgt voor dit live-album.

De lange uitvoering van once upon a time in the west is werkelijk fantastisch, lekker veel bombast en creatief vertolkt in deze live set. Knopfler klinkt soms wel lui maar is nooit storend. Gewoon knap gedaan als je dit vergelijkt met de studioversie die trouwens ook erg goed is.

Local Hero perfecte afsluiter; alleen Two Young lovers is Dire Straits onwaardig, hoewel Mel Collins prima meespeelt.

Fantastische live album van Dire Straits , geweldig gitaarspel van Knopfler en Terry is een beest van een drummer , helemaal top.
Dikke 5 sterren van mij