The Rolling Stones - Let It Bleed (1969)

Rock / Blues
Label: Decca

1. Gimme Shelter (4:30)

met Merry Clayton

2. Love in Vain (4:19)
  3. Country Honk (3:07)
  4. Live with Me (3:33)
  5. Let It Bleed (5:27)
  6. Midnight Rambler (6:52)
  7. You Got the Silver (2:50)
  8. Monkey Man (4:11)
  9. You Can't Always Get What You Want (7:28)
avatar van Diesel
Vind dit album ongeveer even goed als Black and Blue. Ook op dit album staan prachtige nummers -> Gimme Shelter, Love in Vain, Midnight Rambler....

avatar van gemaster
Enkele juweeltjes, maar ook een paar mindere composities. 'Love in Vain' trek ik niet helemaal bijvoorbeeld. Daar staan dan natuurlijk weer nummers als 'You Can't Always Get What You Want' en 'Monkey Man' tegenover die betoverend mooi zijn. Beetje onevenwichtig dus, maar toch wel 4 sterretjes.

avatar van avdj
Love in Vain vind ik juist mooi Het enige wat mindere nummer vind ik "Live With Me" Verder jammer dat "Honkey Tonk Woman" ontbreekt door "Country Honk"

1 van mijn favorieten
ook Country Honk vind ik nu mooi terwijl ik het eerst niks van in vergelijking met Honkey Tonk Woman.

moviefreak#1
Één van de betere albums van Mick Jagger en zijn mannen. Het nummer "You Can't Always Get What You Want" is een hele goede afsluiter en misschien ook wel gelijk het beste nummer van het album. Ook Monkey Man, Midnight Rambler en Gimme Shelter liggen boven het Stones-gemiddelde.

4 ****

Goeie plaat hoewel ik midnight rambler live wel stukken beter vindt.You got the silver is wel weer gaaf.Keith in topvorm.

p.s.Het is honky tonk women en geen woman.Moet ik even kwijt als groot stonesfan.

avatar van avdj
Midnight Rambler op Get Yer Ya-Ya's Out is echt helemaal geweldig! Maar op deze plaat is ie ook gewoon helemaal top

Ik heb dit album net voor de eerste keer beluisterd.
Gimme Shelter kende ik natuurlijk al een beetje (mag ook wel voor zo'n ongelooflijk bekend nummer) maar de rest van het album klinkt ook redelijk fantastisch.
Best een lekkere stem heeft die Mick Jagger zeg.

avatar van HiLL
You Can't Always Get What You Want is natuurlijk ook een grote Topper!!

Ja zeker een lekkere afsluiter. Prachtige hoes heeft dit album ook. (Ik blijf maar lof uitdelen )

dit album verdient ook alleen maar lof

Midnight Rambler

Vandaag weer geluisterd. De laatste weken veel geluisterd naar The Who/Led Zeppelin en soms heb ik iets van: dit haalt het Stones niveau wel. Om na vanmiddag de conclusie te trekken dat er maar één de beste kan zijn.

avatar van Backdrifter
Lekker plaatje! Mijn persoonlijke favoriet van de Stones, op het geweldige Live album Get Yer ya Ya´s Out na...
Nummers als Gimme Shelter, Midnight rambler en You Can´t always Get what you want zijn super en zitten goed in elkaar, echte Stones nummers! Alhoewel het nummer monky man ook apart en zeker niet slecht is... een lekker rock n´ roll albumpje!

avatar van marco straaten
Diesel schreef:

heb je de versie van midnight rambler op de liveplaat get yer ya ya's out gehoord? het beste live nummer gemaakt door welke band dan ook.

@avdj: en zo is het en niet anders

avatar van Thunderball
Dit album is zo mogenlijk NOG beter dan Beggars, ofschoon deze twee albums eigenlijk bij elkaar horen en als een soort tweeeiige tweeling worden beschouwd!

De opener met Gimme Shelter is natuurlijk briljant en feitelijk blijft het dat t/m de afsluiter You can't always get...

Er staat eigenlijk geen zwak nr op deze plaat, maar mijn persoonlijke favoriet is toch Monkey Man, vond het dan ook geweldig dat ze dat tijdens de Voodoo Lounge tour live speelden en dat ze het wederom in Ahoy 2003 in de setlist hadden staan (dat hoor ik dan toch liever dan voor de zoveelste keer Miss you of Tumblin' dice).

Odelay
Dit is een van die albums waar ik gigantisch nieuwsgierig naar ben, misschien verwacht ik er teveel van .
Maar bijna een jaar terug bijvoorbeeld hoorde ik alle nummers op de juiste volgorde op de radio, en ik was erg onder de indruk . De reden dat ik Let it bleed nog steeds niet heb is dat ik het album al een hele lange tijd niet meer tegengekomen in de platenzaken die ik heb kunnen bezoeken, en ik download nooit muziek.

Die spanning in nummers als Gimme shelter en Midnight rambler, niet normaal! Bijzondere band, die Rolling Stones...

Davez
Country Honk is ongelooflijk irritant. De rest valt wel mee. Hoogtepunten in het openingsnummer en het slotnummer.

avatar van freebird

Love in Vain
en Country(Honky)Tonk (Women)

'n 4

EVANSHEWSON
Ik denk dat ik deze plaat wel ongeveer als hun beste beschouw. Hangt van de mood van de dag af natuurlijk. Maar dit is een klassieke Stonesplaat, met het geweldige MIDNIGHT RAMBLER dat op die rotslecht gecomplileerde "40 LICKS" GENEGEEERD werd, onbegrijpelijk ! Als echte fan wou ik die dubbele best of, maar de eerste cd ervan is puik samengesteld, bij de tweede hebben ze er rotzooi (You got me rocking !) tussengegooid ten nadele van parels als bovengenoemd nummer, wie was toch verantwoordelijk voor de rommelig samengestelde 40 liks ? Waar staat bvb ook WAITING FOR A FRIEND ? En wie heeft FOOL TO CRY op het eind de nek omgedraaid, gvd nog aan toe !
Maar dit album is puik, net als bvb Sticky Fingers of het erg onderschatte Black & Blue !

avatar van Drs. DAJA
Schitterend album! een beetje laat ontdekt (een paar dagen geleden pas), maar vandaag zet ik hem al weer voor de derde keer op!

avatar van beaster1256
duidelijk de allerbeste van de stones en met ry cooder ergens op gitaar , jawadde wat een plaat en nu nog altijd niet gedateerd

keith don't go

EVANSHEWSON
ZO IS HET MAAR NET !

Aller-aller-aller-beste elpee van de Rolling Stones.

Met het werkelijk fe-no-me-naal bluesrocknummer MIDNIGHT RAMBLER dat ik mijlenver het allerbeste Stonesnummer allertijden blijf vinden.
Deze supersong werd meesterlijk... over het hoofd gezien op de dubbele verzamelaar 40 Licks - die ik redelijk haat omdat de 2de plaat ervan een haastklus blijkt te zijn. Samenstellers van BEST OF's : I love to Hate'em !

5 stars voor deze Let it Bleed *****

avatar van Thunderball
Voor de zoveelste keer: Midnight Rambler was nooit een single, dus kan ook niet op een verzamelaar, waar op de grootste hits staan, terecht komen.

avatar van Toon1
Je stelling raakt kant nog wal. Een nummer moet geen single zijn om op een verzamelaar te komen staan.

avatar van Thunderball
Wel als het de grootse hits zijn, dus geen single kan het ook geen hit zijn, dus staat het niet op Fory Licks.

avatar van Toon1
Er zijn toch genoeg voorbeelden in de pop en rockmuziek van nummers die geen single/hit waren maar wel heel bekend zijn?

avatar van wolf
Ik ben het volledig met je eens, Toon1. Het beste voorbeeld is Stairway to Heaven van Led Zeppelin, één van de bekendste liedjes en toch is het nooit een hit geweest.

inderdaad gimme shelter en midnight rambler alleen al maken dit album tot een klassieker, maar wat dacht je van you can't always get what you want en love in vain? zelfs country honk mag dan!

Een aantal nummers hiervan kende ik al en Gimme Shelter is misschien zelfs wel mijn favoriete Stones-nummer (al ben ik geen kenner van hun oeuvre), maar het hele album viel me vooralsnog mee - ik had het nog iets beter verwacht. Vind het nog niet zo goed als Sticky Fingers, maar misschien komt dat nog...

avatar van gemaster
Ik heb precies hetzelfde. Sticky Fingers blijft voor mij toch dé Stones plaat.