The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now (2012)

Zweden
Folk
Label: Dead Oceans

1. To Just Grow Away (3:17)
  2. Revelation Blues (3:43)
  3. Leading Me Now (3:25)
  4. 1904 (4:00)
  5. Bright Lanterns (3:42)
  6. There's No Leaving Now (4:30)
  7. Wind and Walls (4:10)
  8. Little Brother (3:57)
  9. Criminals (3:30)
  10. On Every Page (4:50)
avatar van AOVV
Prachtig! Een nieuwe van deze Zweedse knaap. 't Zal wel weer zo'n charmant album van om en bij het halfuur worden, zeker? Zou ik niets mee inzitten, want The Tallest Man on Earth mag dat wel, daarvoor zijn z'n nummers qua kwaliteit meer dan sterk genoeg. Derde knaller op een rij? Laat het ons hopen!

avatar van crosskip
Kijk, deze kan gelijk hoog op het verlanglijstje =D

avatar van Motdattan
Super veel zin in!

avatar van AOVV
Hier kan je al twee nummers van het nieuwe album beluisteren (het zijn wel live-versies):

Klik

avatar van IllumSphere
The Tallest Man on Earth brengt hele goede nummers met een eigen beleving uit. Ik ben zeker benieuwd naar dit album hier.

avatar van Snoeperd

Een nieuwe Tallest Man On Earth!

avatar van AOVV
Ik heb delive-versies van het titelnummer en 'Little Brother' inmiddles beluisterd (gisteravond laat), en vooral van 'Little Brother' werd ik weer even helemaal stil. Het titelnummer speelde hij overigens op piano, een indicatie dat op deze plaat misschien wel meer nummers staan die voortbouwen op het geluid van 'Kids on the Run'? Ik hoor 'm nog altijd liever op gitaar, maar ik zou het ook weer geen drama vinden; bovendien is het titelnummer ook gewoon erg mooi.

Al zijn dit slechts live-versies, ze geven toch al een goed beeld. Luisteren is de boodschap!

avatar van midnight boom
Nu al een van mijn favo releases van het jaar

avatar van Dustbowl
Dat is nog eens goed nieuws! Meer pianonummers zou ik absoluut niet erg vinden: Kids on the Run is intussen uitgegroeid tot misschien wel mijn favoriet van z'n vorige plaat.

avatar van midnight boom
Bright Lanterns

avatar van Snoeperd
Waar kan je die luisteren als ik vragen mag?

avatar van AOVV
Het zoveelste mooie nummer van deze man, 'Bright Lanterns'. Talent te koop, zonder twijfel. Het mag dan altijd op elkaar lijken, maar maakt het uit? Niet als de kwaliteit zo hoog ligt!

Kan haast niet wachten op deze! Ben enorme fan van zijn werk en dit zal ongetwijfeld weer dik in orde zijn.

avatar van Motdattan
1904 nu ook te beluisteren. Is ook weer een schitterend nummer, zoals je verwacht van Kristian.

Luister: The Tallest Man On Earth - 1904 - Kicking the Habit - kickingthehabit.nl

avatar van AOVV
...En ook dat nummer is weer enorm de moeite. Surprise, surprise, dit wordt weer één van de beste platen van het jaar op die manier.

avatar van Kuk
Kuk
Kijk, dit zijn de fijne verrassingen. Ben wel benieuwd hoe lang zijn karakteristieke sound nog de moeite waard blijft, maar omdat hij zichzelf tot nog toe continu wist te verbeteren, gaan we er gewoon vanuit dat ook deze derde een verdere stap in z'n ontwikkeling zal zijn. 1904 is alvast een prima song die duidelijk maakt met welk talent we hier te maken hebben

avatar van bram1610
Oei, 1904 is mijn introductie tot The Tallest Man On Earth. Waar zat ik die vier jaar!?

avatar van IllumSphere
In vergelijking met Bright Lanterns vind ik 1904 een heerlijk nummer. Ik heb de rest nog niet gehoord, maar The Tallest Man On Earth gaat heel wat mogen doen om nog een beter nummer te maken dan 1904. En dit album stond al langer op mijn lijst waar aankomende albums waarop ik niet kan wachten verschijnen.

avatar van IntoMusic
Het nummer dat ik zojuist van dit album heb beluisterd klinkt weer erg lekker. Ook bij mij op mijn lijstje voor 2012 gezet

Die "1904" belooft al veel goeds! Heerlijk!
Ik denk dat ik al weet wat mijn favoriete album van 2012 wordt.

avatar van staralfur
Ik begin nu aan de eerste luisterbeurt van het album, ik ben benieuwd!

avatar van Ducoz
Ben je recesent of is een online stream?

avatar van staralfur
Hij is gelekt...

avatar van OmeWillem
De eerste helft bevalt me zeer, maar met een paar nummers van de tweede helft heb ik iets meer moeite.

Zeer knap.
Het album heeft wel wat tijd nodig heb ik de indruk. Na de eerste luisterbeurt had ik even wat twijfels... Maar heb hem nu inmiddels enkele keren beluisterd en dan wordt hij echt wel goed.
Voorlopig geef ik 4* maar daar komt waarschijnlijk nog verandering in.

avatar van Koenr
Zéér fijne 3e plaat. Een stukje rustiger en vooral constanter dan de vorige 2 en daarmee misschien wel z'n beste tot nu toe.

avatar van Ducoz
Ik wacht gewoon tot ik mijn CD in handen heb, maar iemand die de track tijden wil toevoegen?

avatar van Heester
Voor de eerste keer geluisterd, ik kon er enigszins van genieten. Maar er is iets veranderd in de stijl, de muziek is veel voller en drukken geworden en je hoort ook meer instrumenten.. de hele charme rond zijn rauwe stem word veel minder.

avatar van Kaaasgaaf
Ik zie dit als zijn onvermijdelijke 'popplaat' en dat is helemaal zo erg nog niet. Fijn voor op de zomeravonden met de raampjes open.