Tom Waits - Mule Variations (1999)

Label: ANTI-

1. Big in Japan (4:05)

met Les Claypool

2. Lowside of the Road (2:59)
  3. Hold On (5:33)
  4. Get Behind the Mule (6:52)
  5. House Where Nobody Lives (4:14)
  6. Cold Water (5:23)
  7. Pony (4:32)
  8. What's He Building? (3:20)
  9. Black Market Baby (5:02)
  10. Eyeball Kid (4:25)
  11. Picture in a Frame (3:39)
  12. Chocolate Jesus (3:55)
  13. Georgia Lee (4:24)
  14. Filipino Box Spring Hog (3:09)
  15. Take It with Me (4:24)
  16. Come on Up to the House (4:36)
Zo'n relaxte zondagmorgen waar niks moet en veel kan. Heerlijk toch. Ineens kom je tot de akelige conclusie dat je het fenomeen Moederdag compleet over het hoofd hebt gezien en je hoofd rood kleurt van schaamte. Godzijdank is er 1 oplossing, draai Picture in a Frame voor haar en ze zal ongetwijfeld wegsmelten..wat een verborgen juweeltje.

avatar van FrodoK
Nee, ik kon hier destijds heel weinig mee. Ik vond de stem van Waits een gimmick die hij inzette, voelde voor mij niet oprecht aan. Ik heb hem een paar keer geprobeerd te luisteren, maar hem vrij snel weg gedaan.

avatar van Snakeskin
Ik snap het punt over de stem en heb zelf ook wel eens gedacht "kan het niet wat minder" Ik ben toch wel blijven luisteren en vindt het een mooie plaat maar niet zo goed als "Swordfishtrombones" waarop het zangwerk aangenamer is.

FrodoK schreef:

Probeer zijn eerste werk eens. Totaal anders en wellicht vind je zijn stem daar veel aangenamer

avatar van Ernie
Alles voor Swordfishtrombones is meer Jazzy, Blues en Ballad FrodoK. De stijlbreuk is echt wel heel groot en heb er ook even over gedaan om die andere Tom Waits te appreciëren. Ik leerde eerst Closing Time kennen en ging dan direct naar Bone Machine. Verbaasd zijn is nog licht uitgedrukt toen ik die laatste voor het eerst in de CD - Speler stak

Maar die eerste albums zijn echt volledig anders dus nog niet direct afschrijven imo

avatar van FrodoK
proberen kan altijd