Pieter Nooten - Surround Us (2012)

1 stem

10. Romanz (5:03)
  11. Blue Square (7:24)
  12. Dutch Clouds (5:10)
avatar van Mjuman
Toevallig op dit album gestuit en zonder enige specifieke verwachting gedraaid. Heel behoorlijk album van de man die met Michael Brook het bijzondere Pieter Nooten & Michael Brook - Sleeps with the Fishes (1987) maakte - 15 luisterAarts slechts alhier - en dat voor zo'n prachtalbum. Vrees dat de typering "electronic" velen zal afschikken.

Sommigen zullen Brook wellicht kennen van Nusrat Fateh Ali Khan & Michael Brook - Night Song (1996) - ook een fijn album.

Nooten deed ooit nog mee bij Clan of Xymox. Dit album is op zich de moeite waard, zij het niet zo fraai als Sleeps with Fishes - voor de liefhebbers dus

avatar van Broem
Afgelopen zomer begonnen met het nieuwe album Pieter Nooten - Stem (2018) van Pieter Nooten. Tot dan volslagen onbekend maar gelukkig aangenaam verrast door dat album. Meteen werk gemaakt om nog wat meer werk van Pieter binnen te halen. Stem is voor mij wel een groeialbum aan het worden (leg ‘m regelmatig op en de bewondering groeit) Dat geldt ook voor deze Surround Us. Album is uit 2012 en de mix van electronic en jazzy-rock (of zoiets) stijl spreekt me wel aan. Beetje aan het bijlezen en een paar albums van de Clan Of Xymox inmiddels aangevinkt op spotify. Eens luisteren wat dan gaat brengen. Dit album bevalt me in ieder geval prima. Knap gedaan van deze Ossenaar (inwoner uit Oss )