The Sound - In the Hothouse (1985)

Label: Statik

1. Winning (3:54)
  2. Under You (5:01)
  3. Total Recall (4:51)
  4. Skeletons (4:01)
  5. Prove Me Wrong (2:36)
  6. Wildest Dreams (6:30)
  7. Burning Part of Me (3:42)
  8. Heartland (4:06)
  9. Hothouse (4:51)
  10. Judgement (3:59)
  11. Counting the Days (3:55)
  12. Red Paint (3:27)
  13. Silent Air (6:29)
  14. Sense of Purpose (5:18)
  15. Missiles (7:11)
  16. Monument * (4:42)
  17. Fire * (3:27)
totale tijdsduur: 1:09:51 (1:18:00)
Snel werk van maken Frank.
Zeer energieke en gedreven liveregistratie.
The Sound was zo'n band die hun originelen live konden overtreffen. Zeer intens ook vaak. Hier dus!
Een echte aanrader.

Snel werk van maken Frank.

Sta me even toe me aangesproken te voelen. Want ook al ben ik grote liefhebber - dit werkje is me onbekend.

Opsnorren maar!

Be my guest Franck

Laat mij vooral weten hoe of wat.
Als je er aan toegekomen bent natuurlijk.
Maar dit kan volgens mij niet tegenvallen.

Hun beste album!

Snel werk van maken Frank.
Zeer energieke en gedreven liveregistratie.
Een echte aanrader.

Hier ga ik zeker achteraan Michel, ik heb de nodige albums van de band in de kast staan maar deze is mij dus totaal onbekend!!

Hoe is het mogelijk!?

avatar van luigifort
Voor mij was t de eerste die ik hoorde..een openbaring!

Deze zat gelukkig in dat mooie boxje.
Gewoon echt alles + extra's op cd.
Da's een luxe hoor!

avatar van Chameleon Day
Die box-sets zijn absolute musts. Echt waar voor je geld. Zijn ze eigenlijk nog te krijgen? Of al uitverkocht?

Ik heb ze nu een jaar of 2 in huis.
Ik zou je niet kunnen vertellen of er nog aan te komen is.
Liijkt mij toch wel. Zo lang is het nog niet geleden dat beiden uitkwamen.

avatar van Chameleon Day
Voor mij geen zorg. Ze staan netjes in de cd-kast.

Zeer dierbaar bezit. Veel te laat ontdekt deze band.

avatar van Chameleon Day
Ik kan je ook het solowerk van Borland aanbevelen. Wellicht wat wisselvallig, maar met (heel) veel parels!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Geldt ook voor mij, eigenlijk onvoorstelbaar dat ik deze band " gemist " heb in de jaren 80!!
Fantastische muziek!! ik heb de boxset Jeopardy/From The Lions Mouth / All Fall Down & BBC Live In Concert in mijn bezit, maar helaas ken ik deze nog niet.
En ja hoe is het mogelijk...

Van Borland solo wel wat gehoord, maar ik mis wat venijn.
Hij ging toch wel een heel andere kant op moet ik zeggen.
Maar ik heb er eerlijkheidsgehalve nog wat onvoldoende tijd ingestoken.
Thunder Up - die ook een stuk toegankelijker is,
vind ik dan wel weer erg goed.
Draai dat album best veel.

Goed bezig Frank. De 2e box is ook absoluut een aanrader, zeker met dit livedocument er bij.

bikkel2 schreef:
Van Borland solo wel wat gehoord, maar ik mis wat venijn.
Hij ging toch wel een heel andere kant op moet ik zeggen.
Maar ik heb er eerlijkheidsgehalve nog wat onvoldoende tijd ingestoken.
Thunder Up - die ook een stuk toegankelijker is,
vind ik dan wel weer erg goed.
Draai dat album best veel.

Klopt wat je zegt wat betreft het "venijn". Dat ervaar ik ook. Minder (misschien wel geen) 'Sturm und Drang'. Toch ligt veel van zijn solowerk behoorlijk in het verlengde van Thunder Up.

bikkel2 schreef:

Wist niet eens dat er een 2e box bestond, maar indien verkrijgbaar is die box in korte tijd van mij!!!

Dat is waar. Ben er zeker ook nog niet klaar mee.
Borland was een geweldig talent.
In en in triest dat het zo moest aflopen met hem.
Zo jammer dat dit soort artiesten vaak ook tragisch zijn.
Scheen een heel sympatieke vent geweest te zijn.
Maar kennelijk met meerdere maskers op.

TEQUILA SUNRISE schreef:

Hoop dat het je lukt man.

avatar van Chameleon Day
Mooi ook om te zien dat Thunder Up de laatste jaren in retrospecifiek meer waardering krijgt. Een nummer als Hand of Love bijvoorbeeld, is werkelijk prachtig in zijn eenvoud. En dat soort nummers heeft Borland in zijn solowerk (heel veel) meer gemaakt. Ook mooie teksten. En als ome Bob daar een Nobelprijs voor kan krijgen (leuk, maar belachelijk), dan nomineer ik Borland voor de Nobelprijs voor de literatuur van volgend jaar!!

Ik ben voor!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Zwaar bevangen door de Sound koorts en dan wel speciaal door dit live album.
Op moment van typen twijfel ik nog tussen de volle mep en 4.5 sterren.
Zelden zo een emotioneel geladen, broeierig en gedreven live album gehoord, vooral Wildest Dreams en het prachtige Silent Air ( You Show Me That Silence Can Speak Louder Than words! ) zijn grandioos, maar eigenlijk doe ik dan de overige 12 nummers tekort.
Ik fantaseer even; als ze met dit live optreden op bijvoorbeeld pinkpop hadden gespeeld dan waren ze waarschijnlijk wel doorgebroken naar een breder publiek, enfin wel zullen het nooit weten.
Ondertussen de 2 boxjes van The Sound grijsgedraaid en ik kreeg een tip van Mjuman om ook naar de dutch radio recordings te gaan zoeken.
Dat wordt dus mijn volgende doel!
Eigenlijk behoort deze band toch met een nummer in de top 2000 te staan?, Kinetic bijvoorbeeld?

Mooi verhaal Frank!

Van begin tot het einde een hele rake energieke liveregistratie.
Wat was The Sound goed op de buhne.
Ook weer zo'n band die ik graag live had gezien.
Gelukkig is er livemateriaal voor handen en dat is absoluut waardevol.

avatar van luigifort
Hun beste album..dat zegt wel wat

Groots werkelijk. Voor mij Top 5 materiaal aangaande Livealbums.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Inderdaad groots Michel, voor mij zelfs top 3 betreffende live platen, de bezieling spat ervan af.
Helaas nooit live mogen aanschouwen en dat voelt als een gemis

Yep, hier ook.

Jullie moeten het nou ook weer niet groter maken dan het is: heb The Sound 6 - 7 keer gezien (o.a. No Nukes), het was (erg) goed, maar ik zou zeker 3 van die concerten willen inruilen voor aanwezigheid bij het fameuze concert van Bob Marley in Dortmund (1980).

Ook het niet bijwonen van het vaak geroemde 'terugkeer'-concert van Bowie op de Loreley (Outside-tour) voelt als een groot gemis.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Als we toch konden kwartetten met concerten en terug in de tijd konden gaan.
Geef jij mij 1 concert van The Sound dan krijg jij er 1 van U2 of Simple Minds ( meerdere malen gezien )
Bowie krijg je niet ( slechts 1 x maal gezien )