Nas - Illmatic (1994)

Label: Columbia

1. The Genesis (1:45)
  2. N.Y. State of Mind (4:54)
  3. Life's a Bitch (3:30)

met AZ

4. The World Is Yours (4:50)

met Pete Rock

5. Halftime (4:20)
  6. Memory Lane (Sittin' in da Park) (4:08)
  7. One Love (5:25)

met Q-Tip

8. One Time 4 Your Mind (3:18)
  9. Represent (4:12)
  10. It Ain't Hard to Tell (3:22)
  11. Life's a Bitch [Remix] * (3:00)

met AZ

12. The World Is Yours [Remix] * (3:56)

met Pete Rock

13. One Love [Remix] * (5:10)

met Q-Tip

14. It Ain't Hard to Tell [Remix] * (3:27)
  15. On the Real * (3:26)
  16. Star Wars * (4:08)
avatar van jordidj1
Dit album staat al jaren op 4,5 ster bij mij, maar het wordt hoog tijd om dat te veranderen. Op geen enkel moment kakt dit album in, er staan alleen enkel topnummers op. Twee favorieten kiezen is onmogelijk, maar als ik toch moet kiezen dan vink ik Represent en Memory Lane aan.

Wat een meesterwerk, zijn tijd vooruit. Bam.

avatar van Ernie
One time 4 your mind haalt toch niet het hoge niveau van de andere songs naar mijn bescheiden mening. It Ain't Hard To Tell vind ik ook goed maar die 2 songs zijn toch beduidend minder....

avatar van bennerd
It Ain’t Hard to Tell is net één van mijn favorieten van deze plaat.

avatar van jordidj1
Inderdaad, keiharde afsluiter!

avatar van T.O.
Opvallend dat NY State Of Mind veruit de grootste favoriet is van deze plaat bij MM users.

avatar van Arrie
Wat is daar opvallend aan? Dat geldt niet alleen voor MuMe.

avatar van Shelter
Ik vind het persoonlijk wel opvallend.
Toentertijd ik en mijn vrienden dit luisterden was het altijd Halftime, Reprasent of Memory Lane.

avatar van Arrie
Ah oké. Ja, ik heb het natuurlijk niet bewust meegemaakt. Ik heb het album ontdekt rond 2008/2009, en toen was N.Y, State of Mind al een enorme favoriet. Niet alleen op MuMe, ook in lijstjes elders op het internet kwam en komt dat nummer bovendrijven. Maar ik kan me voorstellen dat het in de nineties nog anders lag. Halftime was natuurlijk zijn doorbraaksingle, dat hielp wellicht wel mee.

avatar van Kos
Kos
In mijn herinnering was The World is Yours met afstand de grootste hit destijds en daarna It aint Hard to Tell.

avatar van T.O.
NY State of Mind was geen single en werd volgens mij ook weinig aangehaald in recensies en commentaren destijds.
Overigens vind ik het zelf wel een sterke track hoor