The Rolling Stones - Singles Collection: The London Years (1989)

Label: ABKCO

1. Come On (1:48)
  2. I Want to Be Loved (1:51)
  3. I Wanna Be Your Man (1:43)
  4. Stoned (2:07)
  5. Not Fade Away (1:48)
  6. Little by Little (2:38)
  7. It's All Over Now (3:26)
  8. Good Times, Bad Times (2:31)
  9. Tell Me (2:59)
  10. I Just Want to Make Love to You (2:16)
  11. Time Is on My Side (2:58)
  12. Congratulations (2:26)
  13. Little Red Rooster (3:03)
  14. Off the Hook (2:34)
  15. Heart of Stone (2:42)
  16. What a Shame (3:04)
  17. The Last Time (3:38)
  18. Play with Fire (2:10)
  19. (I Can't Get No) Satisfaction (3:45)
  20. The Under Assistant West Coast Promotion Man (3:19)
  21. The Spider and the Fly (3:37)
  22. Get Off My Cloud (2:54)
  23. I'm Free (2:23)
  24. The Singer Not the Song (2:25)
  25. As Tears Go By (2:41)
  26. Gotta Get Away (2:08)
  27. 19th Nervous Breakdown (3:56)
  28. Sad Day (2:59)
  29. Paint It, Black (3:45)
  30. Stupid Girl (2:53)
  31. Long, Long While (3:00)
  32. Mother's Little Helper (2:46)
  33. Lady Jane (3:07)
  34. Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow? (2:34)
  35. Who's Driving Your Plane? (3:12)
  36. Let's Spend the Night Together (3:25)
  37. Ruby Tuesday (3:11)
  38. We Love You (4:30)
  39. Dandelion (3:50)
  40. She's a Rainbow (4:09)
  41. 2000 Light Years from Home (4:41)
  42. In Another Land (2:54)
  43. The Lantern (4:23)
  44. Jumpin' Jack Flash (3:39)
  45. Child of the Moon (Rmk) (3:06)
  46. Street Fighting Man (3:16)
  47. No Expectations (4:00)
  48. Surprise, Surprise (2:28)
  49. Honky Tonk Women (3:03)
  50. You Can't Always Get What You Want (5:11)
  51. Memo from Turner (4:08)
  52. Brown Sugar (3:49)
  53. Wild Horses (5:41)
  54. I Don't Know Why (Aka Don't Know Why I Love You) (2:59)
  55. Try Little Harder (2:18)
  56. Out of Time (3:19)
  57. Jiving Sister Fanny (3:24)
  58. Sympathy for the Devil (6:25)
ik wil hem kopen

iemand die mij kan bevestigen dat dit een retegoeie aankoop is?

dat is een retegoeie aankoop

Ik ben niet echt een Rolling Stones liefhebber maar zelfs ik vind dit een prachtige compilatie. Alle Stones singles van die tijd staan erop en dat zijn behoorlijk wat goede. Dus ik zou zeggen: kopen die handel!

avatar van avdj
Alle singles van de beginjaren, periode 1962-1971.
Dus ook covers maar dat maakt niet uit. Geweldige verzamelaar, met de Remasterd Series ook van uitstekende geluidskwaliteit. Voor wie wat van de Stones wil leren kennen is dit een zeer goede verzamelaar. Veel completer dan Forty Licks of welke dan ook: absoluut een aanrader.

nou Dutchman
3 keer
en tegelijk
geen twijfel mogelijk, dus

hartelijk dank allemaal! daar kunnen we wat mee

was aan het twijfelen tussen forty licks en deze, maar dit is dus een betere keuze?

Nee
dat was jouw vraag ook niet

het ligt eraan wat je zoekt, zelf hebt of wilt
als je niks hebt van de Stones en je wilt maar 1 cd, zou ik voor forty licks kiezen
anders mis je nummers als Gimme Shelter, Angie, Tumblin' Dice etc.

London Years is een perfecte jaren 60 collectie

Is inderdaad waar.

Maar toppers al Tell Me, 1000 Light Years From Home en Time is on My Side enz.. mogen gewoon niet ontbreken

daarom schrijf ik ook dat het eraan ligt wat je zoekt of wilt
een Stones verzameling of een jaren 60 verzameling

avatar van avdj
Inderdaad, maar hoewel beide compilaties vrij compleet zijn gaat mijn voorkeur uit naar deze. Ook omdat er simpelweg veel meer nummers op staan.

ik ga denk ik ook voor deze.

ben op zoek naar een verzamelalbum van de stones waar de beste (naar mijn mening) nummers opstaan. en ik vind de stones uit de jaren 60/70 beter dan na die periode van wat ik tot nu toe gehoord heb

avatar van avdj
Ik ook, hoewel Forty Licks een hele goede CD is, vind ik deze beter. Vooral CD2 en 3 zijn super.

Music4ever schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond.

avatar van george clinton
avdj schreef:

Ik vind cd1 ook wel goed. De openingssong: come on, since me and my baby parted, come on, I can't get started, come on,...

avatar van HiLL
Lekker lijstje, lekker lijstje..

ik heb hem nog steeds niet gekocht... vind 40 euro toch wel veel geld voor een cd hoor!

avatar van Paalhaas
Correctie: 3 cd's.

ik wacht nog steeds op een financiele meevaller

avatar van george clinton
Haha, ik heb hem destijds voor 50 euro gekocht. Een korte pijn die snel verzacht wordt. En hij wordt alsmaar beter...

sjezus, 50 euro is toch wel erg veel geld.

hij ligt al weeeken in mn winkelwagentje bij bol.com voor 37,99 geloof ik. heb alleen moeite met het naar de kassa tijden

avatar van Toon1
Ik heb hem gratis gekregen, want mijn vader had deze cd ooit dubbel gekocht, dus heb ik hem maar overgenomen .

dubbel gekocht? hmmm volgens mij moet je dan wel een hele grote cd collectie hebben wil je vergeten welke cd's je ook al weer thuis in de kast hebt staan...

tondeman
dit staat bovenaan mijn verlanglijstje voor als ik niet meer rood sta

avatar van Jeanicious
Nicci schreef:
Waarom zou je een hoog cijfer geven voor een verzamelaar? Omdat hij goed verzameld is?

Omdat het een goed overzicht geeft van een indrukwekkend oeuvre? Omdat het een waardevol naslagwerk is voor doorgewinterde fans? Omdat het menig collectie compleet maakt? Omdat er moeillijk vindbaar materiaal op staat?

Ik denk dat er tal van redenen zijn om ( algemeen gesproken ) een verzamelaar hoge cijfers te geven.

avatar van avdj
Dit is dus mijn eerste album buiten de Hitzones die ik destijds braaf kocht. De beste verzamelaar van de Stones, 3 CD's vol, van het begin tot 1971. Absolute aanrader.

avatar van musicfriek
Dank je , avdj.

Inderdaad een knappe verzamelaar. Dit is wel het meest complete overzicht van de Stones wat echt de moeite waard is. Een must!

ik heb deze vandaag bij van leest zien staan in een vernieuwde kartonnen verpakking. echt heel mooi. helaas nog wel aan de prijzige kant

avatar van Thunderball
Inderdaad zeer goede verzamelaar, maar de mooiste versie is die uit 1989/90, dat was een grote langwerpige box (ter groote van een LP box) met er bij een groot boekwerk met alle songteksten en hoesfoto's vd singles in afgedrukt. Inmiddels een collector's item!

Overingens ik las hier zo de discussie over welk album je het best kunt kopen:

wanneer je alleen de hits wilt kun je misschien toch beter 40 Licks aanschaffen, omdat je dan een veel beter en completer overzicht krijgt van hun carriere.

Bij deze single collection krijg je namenlijk ook alle single achterkanten en ik weet niet of iemand die geen fan is vd band daar op zit te wachten.

Overigens de 3 boxjes die de afgelopen 2 jaar zijn verschenen met daarin cdreplica's van alle jaren 60 singles vind ik nog mooier als verzamel hebbedingetjes!

Wat mij betreft 4,5 sterren

vandaag bij van leest gekocht voor 11,99!!!!!

avatar van avdj
Dat is nog eens een aankoop!
Bij diskoland/free record shop ligt hij voor 35 euro.