The Rolling Stones - Singles Collection: The London Years (1989)

Label: ABKCO

1. Come On (1:48)
  2. I Want to Be Loved (1:51)
  3. I Wanna Be Your Man (1:43)
  4. Stoned (2:07)
  5. Not Fade Away (1:48)
  6. Little by Little (2:38)
  7. It's All Over Now (3:26)
  8. Good Times, Bad Times (2:31)
  9. Tell Me (2:59)
  10. I Just Want to Make Love to You (2:16)
  11. Time Is on My Side (2:58)
  12. Congratulations (2:26)
  13. Little Red Rooster (3:03)
  14. Off the Hook (2:34)
  15. Heart of Stone (2:42)
  16. What a Shame (3:04)
  17. The Last Time (3:38)
  18. Play with Fire (2:10)
  19. (I Can't Get No) Satisfaction (3:45)
  20. The Under Assistant West Coast Promotion Man (3:19)
  21. The Spider and the Fly (3:37)
  22. Get Off My Cloud (2:54)
  23. I'm Free (2:23)
  24. The Singer Not the Song (2:25)
  25. As Tears Go By (2:41)
  26. Gotta Get Away (2:08)
  27. 19th Nervous Breakdown (3:56)
  28. Sad Day (2:59)
  29. Paint It, Black (3:45)
  30. Stupid Girl (2:53)
  31. Long, Long While (3:00)
  32. Mother's Little Helper (2:46)
  33. Lady Jane (3:07)
  34. Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow? (2:34)
  35. Who's Driving Your Plane? (3:12)
  36. Let's Spend the Night Together (3:25)
  37. Ruby Tuesday (3:11)
  38. We Love You (4:30)
  39. Dandelion (3:50)
  40. She's a Rainbow (4:09)
  41. 2000 Light Years from Home (4:41)
  42. In Another Land (2:54)
  43. The Lantern (4:23)
  44. Jumpin' Jack Flash (3:39)
  45. Child of the Moon (Rmk) (3:06)
  46. Street Fighting Man (3:16)
  47. No Expectations (4:00)
  48. Surprise, Surprise (2:28)
  49. Honky Tonk Women (3:03)
  50. You Can't Always Get What You Want (5:11)
  51. Memo from Turner (4:08)
  52. Brown Sugar (3:49)
  53. Wild Horses (5:41)
  54. I Don't Know Why (Aka Don't Know Why I Love You) (2:59)
  55. Try Little Harder (2:18)
  56. Out of Time (3:19)
  57. Jiving Sister Fanny (3:24)
  58. Sympathy for the Devil (6:25)
avatar van rudiger
ricardo schreef:
Jump Back vind ik juist een mooie aanvulling op deze.

ja die vind ik ook beter dan Rewind .
Ik heb van The Stones de verzamelaars London Years en Jump Back in huis en dat vind ik voldoende van de verzamelaars van The Stones .

avatar van ricardo
Die 2 heb ik ook van The Stones, en heb nog Live Licks en Get Yer Ya Ya's Out. Heb geen regulier werk van ze in huis, maar dat maakt mij ook niet uit. Als ik eens lekker The Stones wil horen, dan kan dat in overvloed.

avatar van rudiger
Helemaal mee eens , alleen Exile draai ik als regulier album nog weleens , met Exile mis je echt wel een Stones klassieker .

avatar van ricardo
Tja maar dan zou je Sticky Fingers, Let It Bleed, Beggars Banquet en Aftermath ook nog kunnen noemen, ook Stones klassiekers. Ik weet dat je voor erg weinig tegenwoordig de reguliere Stones albums kunt kopen. Maar op de 1 of andere manier weerhoud het mij om er toch regulier werk van te kopen.

avatar van hroswith
Zojuist samen met Get Yer Ya Ya's Out besteld bij CDWow, samen voor ongeveer twee tientjes.. Door het lezen van 'Life' kreeg ik daar ineens de behoefte toe...

avatar van RebelINS
Dat is niet duur mooie aankoop

avatar van paulmccuytney
Indien je niet echt een Stones-fan bent, maar hun jaren '60-werk wel erg waardeert, dan is deze compilatie werkelijk een must-have. Daarom heb ik hem toen ook gekocht. Zowat alle klassiekers uit die periode plus de nodige B-kanten staan erop. Volop genieten geblazen dus.
Alleen Memo from Turner (solohit Mick Jagger) en Brown sugar dateren volgens mij uit de jaren 70. Na de periode Brian Jones zijn de Stones zich steeds meer gaan toeleggen op het uitbrengen van albums en maken van tournees. De enige klassieker op single-gebied die ze nog uitgebracht hebben is Angie uit 1973. Ook een pareltje, maar op een ander label uitgebracht, dus ontbreekt ie op deze uitstekende verzamelaar.

avatar van Droombolus
paulmccuytney schreef:
.... & Brown sugar dateren volgens mij uit de jaren 70.

Brown Sugar werd opgenomen in '69 en werd wellicht in de UK nog op London uitgebracht maar ik vind het inderdaad ook niet echt bij deze compilatie passen.

avatar van Rinus
Raar, dat hier het jaar van uitgave 1989 is vermeld. Op mijn exemplaar staat 1986.

Voor de rest is er op deze verzamelaar eigenlijk niks af te dingen.

avatar van Jan Wessels
Rinus schreef:
Voor de rest is er op deze verzamelaar eigenlijk niks af te dingen.

Ook op mijn versie staat 1986 aangegeven - label ABKCO Music and recording ltd. Zal even een correctie inbrengen.
Deze 3-cd ooit voor 2,5 gulden 2de hands gekocht om mijn oude Stones Story dubbelelpee te vervangen. Prima verzamelaar met alle London hits plus de b-kantjes die mij verbazend vaak bekend voorkwamen toen ik dit album de eerste keer draaide. Zelf was ik als jochie al zeer gecharmeerd van het nummer Play With Fire en dat nummer is dus mooi op deze verzamelaar aanwezig.
Voor het latere werk heb ik nog Jump Back aangeschaft. Hierop staan wel een paar dubbelingen (Wild Horses, Brown Sugar) maar dat mag de pret niet deren. Bij elkaar geven deze verzamelaars een mooi beeld van de rijke historie van de Stones.
Maar waar ik bij The Beatles de Red en Blue albums langzamerhand vervangen heb voor de reguliere (remastered) cd's heb ik die behoefte bij de Stones nooit zo gevoeld.

avatar van kareltjemusic
Mijn versie is ook van 1989, deze zit in een soort van lp box, waar de 3 cd's inzitten, tevens zit er een fraai boekwerk bij. ( set nieuw gekocht in 1989)

Heb nog even op discogs gekeken, maar kom daar ook niet de 1986 versie tegen.
Rolling Stones, The - Singles Collection - The London Years at Discogs

Ben uiteraard wel benieuwd hoe die 1986 versie eruit ziet.

avatar van heartofsoul
Toen dit album uitkwam heb ik het onmiddellijk aangeschaft, en dat was écht in 1989. Prachtige uitgave trouwens, met een bijgeleverd boek met songteksten. In 2002 is het opnieuw -geremastered- verschenen , maar toen in een een klein boxje.

avatar van Jan Wessels
Ook op Allmusic is het uitgiftejaar 1989. Vreemd, op de achterzijde van het cd-doosje staat toch (zeer duidelijk) 1986 te lezen. Op het bijgeleverde boekje staat op de achterkant overigens wel weer 1989.

Mm, dit is dus een opmaakfoutje? Ik heb trouwens catalogusnummer 844 481-2 - dit is de UK versie.
Ik ben benieuwd of dit ook op de achterzijde van de andere releases staat.
Op een Braziliaanse site is de foto van de achterzijde te vinden. Zij geven ook 1986 op als jaar plus daarbij de opmerking: voor verzamelaars, zeldzaam. MercadoLibre - produto.mercadolivre.com.br

avatar van heartofsoul
Heb nog even mijn cd-doos erbij gepakt. Die is op lp-formaat, en het is een US-uitgave. Achterop zit
een plakkertje met nummer 820 900-2. Op de drie respectieve cd's staan de nummers 820 905-2,
820 906-2 en 820 907-2.

avatar van Thunderball
Is echt in 1989 uitgebracht. Geen twijfel over mogelijk. Ze waren toen helemaal terug met een nieuw album, Steel Wheels en een gelijknamige tour en Abkco wilde daar uiteraard ook van mee profiteren, maar had geen nieuw materiaal en kwam toen met die grote singles box op de proppen.

avatar van SirPsychoSexy
Ik heb van de Stones enkel deze (schitterende) verzamelaar, Exile on Main Street en Get Yer Ya-Ya's Out! Kan er een Stones-kenner hier mij helpen door me te zeggen met welke plaat ik voorgenoemde verzameling nog het best zou aanvullen aub? Dat mag een studio-album zijn (waarbij mijn aandacht uitgaat naar Let It Bleed, dat hier maar met één nummer vertegenwoordigd is), maar ook een verzamelaar (en Jump Back lijkt het best de jaren vanaf '71 te vertegenwoordigen?).

SirPsychoSexy,

Persoonlijk heb ik het kwartet Beggar's Banquet, Let It Bleed, Sticky Fingers en de ook in jouw bezit zijnde Exile On Main Street in mijn verzameling en ter aanvulling heb ik ooit de verzamelaar Forty Licks aangeschaft. Ik ben in de gelegenheid geweest om alles van de Stones te beluisteren maar ik kom altijd weer terug op de periode 1968-1972.
Wat je ook kunt doen om MM leden een richting te geven is, indien van toepassing, aangeven welke periode je van Singles Collection: The London Years het liefste beluisterd. Vervolgens is het relatief gemakkelijk om de albums van die periode er bij te zoeken.
En indien je je wilt richten op de periode vanaf 1971 dan is Jump Back inderdaad een aardig vertrekpunt.

avatar van SirPsychoSexy
Bedankt voor de toelichting, nlkink! Wel, ik vind het over heel de lijn een sterke verzamelaar en ben er op zich ook tevreden mee om enkel een dwarsdoorsnede te hebben van de carrière van deze mannen. Al zijn de 4 "grote" albums die je daar opnoemt er ook wel die ik blindelings zou aanschaffen louter op basis van hun torenhoge ratings hier en op andere websites. Nu heb ik gewoon een leemte in mijn Stones-discografie wat alles na Exile betreft, en met o.a. Start Me Up en Angie hebben ze toch wel nog een paar klassiekers uitgebracht na 1972.

avatar van teus
SirPsychoSexy schreef:

De toelichting en antw van nlkink gezien op jou vraag is een goed advies
wil hier nog ff ingaan op wat ik ook al soms bij Blue and Lonesome (2016) Las ,en wat sommige users en/of Niet_ Stones kenners denken
Dat na Exile ('72) ....naast de blijvende overweldige Live Concerten ,kwalitatief gezien en gehoord niet veel bijzonders meer uit de Studio kwam ,Beetje erg kort door de bocht!
Natuurlijk hebben de Stones idd. ook mindere albums ,bv...Undercover ('83) en dan als dieptepunt ..Dirty Work ('86) vnl door onenigheid van Jagger en Richards
Wel behoorlijk goede Stones albums zijn bv Some Girls ('78) en Steel Wheels ('89) en/of je na '72 sterke goede Stonesalbums erbij zoekt ,dan i p v een verzamelaar, ...Goats Head Soup ('73)
Black and Blue ('76) en ook Tattoo You ('81) die laatste bevat wat nieuw mat. en opnames oa uit de periode van de laatste 2 genoemde,
E.a is uiteraard mijn mening maar... zo oordelen er meer!
Vind zelf Bleed/Fingers/Exile ook hun creatieve piek, en die zijn nooit geevenaard ,de genoemde albums zijn toch weer andere hoogetepunten (incl B&L 2016) van de Bluesrockers

avatar van nlkink
Ik sluit me aan bij toelichting van teus v.w.b. de periode 1973-2016. Vandaar dat ik ook verwees naar Jump Back als kompas voor albums van latere data.
Deze periode bevat inderdaad veel moois. Elk album bevat wel een paar fantastische nummers, al was het met Dirty Work bar en boos gesteld.
Zelf heb ik altijd een zwak gehad voor Black & Blue. Van Tattoo You vind ik kant A heel goed, maar bij kant B van de ballads haak ik voortijdig af.
De periode 1963-1972 heeft qua waardering een bredere consensus. Vanaf 1973 lopen de meningen meer uiteen. Zo ervaar ik het tenminste. Maar dat is niet erg. Zo is er altijd iets om over te bomen.
Momenteel kun je relatief goedkoop je slag slaan als je de albums uit de Decca/London periode op CD wilt hebben. Bij Plato in Groningen en CD-afdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen liggen ze momenteel voor onder de € 10,-- per stuk.

Top verzamelaar van de Stones ondanks dat er natuurlijk tig andere leuke verzamelaars zijn is dit een zeer compleet pakketje met eigenlijk alleen maar goede muziek.

Absoluut een mooi startpakket voor zij die het mooie pad van de Stones nog moeten gaan bewandelen.

Wel opmerkelijk is dat de cd uit 1989 komt, Maar op mijn cd staat als copyright jaar 1986. Is dit 3 jaar op de plank blijven liggen voor het het daglicht zag?

avatar van nlkink
Ik heb de vinyl box set eind 1986 of begin 1987 aangeschaft.

avatar van caravelle
Op mijn cd box staat keurig 1989. Volgens mij heb ik deze rond de Steel Wheels Tour aangeschaft. Dat was in 1990. Dat is geen grap Nlkink.

avatar van heartofsoul
nlkink: verscheen er dan een vinyleditie 3 jaar vóór de cd-uitgave in 1989 ???
Heb zojuist allerlei bronnen geraadpleegd (discogs, allmusic.com, forumsstevehofman e.d.), maar kan er niets van terugvinden. Heb zelf de uitgave van 1989 in mijn bezit ( doos op lp-formaat met boek met songteksten op gekleurde pagina's), en meen me te herinneren dat dat de allereerste uitgave was. Mijn geheugen is echter verre van betrouwbaar.

lennon: kun je het nummer van je cd-uitgave misschien op discogs terugvinden ?

Ik herinner me ook dat de release lag zo rond de heruitgave ban paint it black en Angie . Door tour of duty wear enorm populair geworden. En de tour in 1990 in Rotterdam.. dan klinkt 1989 wel logisch.

En toch staat er 1986.... wellicht kan Thunderball uitsluitsel brengen? Ik zag hem eerder al iets posten over de uitgave van 89/90 in box vorm. Dat lijkt er op de duiden dat er een vroegere was.

heartofsoul schreef:

lennon: kun je het nummer van je cd-uitgave misschien op discogs terugvinden ?

Ja, unknown staat erbij. Wat dus 86 zou kunnen zijn...

Kijk maar onder de titels... daar staat 1986.
The Rolling Stones - Singles Collection - The London Years (CD) at Discogs

avatar van heartofsoul
Bedankt voor je antwoord. Het blijft raar. Misschien een foutje? Dat komt wel vaker voor, al vind ik het wel erg slordig. Ook kan er een verschil zijn tussen het jaar van het copyright en het jaar van uitgave.

avatar van Marco dB
Ik denk dat ze gewoon bij de uitgave in 1989 gebruik hebben gemaakt van de remasters voor de eerste CD-uitgaven van Decca in 1986.

Marco dB schreef:

Dat zou een logische verklaring kúnnen zijn. Maar dan blijft t raar dat er blijkbaar op andere uitgaven 1989 staat.

avatar van heartofsoul
Even naar boven scrollen... Deze discussie heeft hier al eerder plaatsgevonden, en toen sprak Thunderball het verlossende woord. Al blijft het bericht van nlkink daarmee in tegenspraak.