Clap Your Hands Say Yeah - Clap Your Hands Say Yeah (2005)

Label: Wichita

1. Clap Your Hands! (1:48)
  2. Let the Cool Goddess Rust Away (3:25)
  3. Over and over Again (Lost and Found) (3:09)
  4. Sunshine and Clouds (And Everything Proud) (1:02)
  5. Details of the War (3:30)
  6. The Skin of My Yellow Country Teeth (5:44)
  7. Is This Love? (3:12)
  8. Heavy Metal (4:01)
  9. Blue Turning Gray (1:17)
  10. In This Home on Ice (3:59)
  11. Gimme Some Salt (3:03)
  12. Upon This Tidal Wave of Young Blood (4:34)
avatar van Woody
Clap, Clap..... Yeah!!

avatar van Reijersen
Wat een fantastische bandnaam zeg

avatar van Woody
Prachtige naam en ook heerlijke muziek. De vergelijking met de arcade Fire snap ik wel. maar ik denk dat je je vergist als je dat verwacht. Clap your hands is meer recht toe recht aan. Je kan het misschien simpeler noemen. Maar wel heerlijke melodieen en een lekkere vieze stem. Misschien als je Arcade fire neemt en dan als uiterste de nieuwe strokes kom je ergens in het midden uit. Al zijn vergelijkingen altijd relatief.

avatar van musicfriek
Deze cd klinkt inderdaad erg spannend, maar ik mis net dat beetje extra... Snap de vergelijking ook wel met Arcade, maar die vind ik toch wel even wat beter..

avatar van HiLL
Tja de stem is wennen, maar de muziek is uiterst effectief en lekker, erg lekker hier en daar. The Skin of My Yellow Country Teeth is de favoriet.

avatar van andré
Deze maakt met terugwerkende kracht grote kans om in mijn jaarlijst van 2005 te komen. Heerlijk album. Arcade Fire, David Byrne en Violent Femmes als referenties is sowieso niet verkeerd dacht ik. The Strokes hoor ik er dan weer niet in. Maar goed ik denk weer melodielijntjes van Placebo ('Upon This Tidal Wave Of Young Blood') en Guided By Voices ('In This Home On Ice') te horen. Het album duurt niet té lang, dat is denk ik wel een sterk punt: kort maar krachtig. 4* (voorlopig)

avatar van gemaster
Ik las net een mini interviewtje met deze band in de Nieuwe Revu. De zanger zei dat ze vaak worden vergeleken met Television, Talking Heads, Neutral Milk Hotel en Arcade Fire. Die laatste band ken ik nog steeds niet, maar die eerste 3 zijn absolute favorieten van me. Snel luisteren dus!

Haha, doen zou ik zeggen! En ja 2005? In België komt hij nu pas uit zeker. Net zoals The Arcade Fire voor mij ook een cd was die me aan '05 zal doen denken, en niet aan '04.

Electro_
Niet de mooiste hoes dit. The Skin Of My Yellow Country Teeth is best wel leuk, al houd ik niet van de rest van de muziek. (In This Home On Ice is zelfs vreselijk.) Misschien dat de klik nog moet komen.

avatar van Bart
Het is juist de stem van de zanger die me aantrekt; ik vind 'm prachtig. Hij legt emotie en nu en dan hysterie in zijn stem en dat vind ik zeer zeker mooi. Dat iemand anders daar moeite mee heeft, begrijp ik overigens wel. De stem doet me denken aan de stem van Thom Yorke en ook de zanger van The Arcade Fire kan zijn stem zo uithalen [vooral tijdens concerten]. Het nummer 'Heavy Metal' vind ik dan ook het mooiste nummer van het album. De korte interludes spreken me ook erg aan. Het geheel zorgt voor een evenwichtige plaat. De moeite waard.

avatar van gemaster
gemaster schreef:
Snel luisteren dus!

Heerlijk plaatje. De zang is erg apart, maar op een goede manier. Het onderscheidt deze plaat namelijk van andere albums. Favoriet is 'The Skin Of My Yellow Country'

Buiten Is This Love? Ken ik niet ech leuke nummers van dit album. De zanger heeft wel een erg mooie en aparte stem.

Iceman schreef:

Doet mij altijd aan Thom Yorke denken, vooral als hij een beetje hoger gaat is het hem gegoten

avatar van mathias
Ik ga hem een dezer dagen toch es aanschaffen denk ik. De laatste tijd al veel te veel cd's gekocht, maar deze moet er denk ik toch nog maar bij

Ik heb de plaat nu ruim een half jaar in huis en hij wordt alleen maar beter. Aanwinst!

avatar van Hans Brouwer
mathias schreef:

Ik zou me nog maar eens bedenken. Onlangs deze cd geleend uit de bieb. Ik vond er weinig aan en dus maar snel weer ingeleverd.

avatar van mathias
mja hans moest je dat nu eens kunnen beargumenteren hé... 45 stemmen en bijna 4* gemiddeld dat kan al bijna geen toeval meer zijn me dunkt

avatar van HiLL
Gezien zijn top 10 kan ik mij er wat bij voorstellen. Echt een Arrow Classic Rocker.

avatar van mathias
daar lijkt het wel op ja

avatar van Hans Brouwer
HiLL schreef:

Inderdaad Hill.

Over het label:

In het kort: Een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in de winkel. Dat houdt dus in: geen muziek-dvd's, geen bootlegs of andere illegale cd's, geen Platendagen-geschenken, geen albums die in eigen beheer zijn uitgebracht

Bron: FAQ van MuMe. Ok wel te koop, das waar!

Electro_
Ja, daar zat ik ook al over te denken. Hoe zit dat nu met zo'n populair album?

avatar van Yak
Yak
Zie ook hier.

Electro_
Ah. Ik ben niet zo into die forums hierzo.

Thanks Yakkermans!

HiLL schreef:

Ach, over een jaar of 20 wordt CYHSY daar ook wel gedraaid.

herman schreef:

Ach, over een jaar of 20 wordt CYHSY daar ook wel gedraaid.

lol wie weet.

Hij is ondertussen al op het Wichita-label uitgebracht begreep ik.

Wat een cool en goed album is dit, waarom heb ik dit pas in 2006 leren kennen?

Ik vind sommige melodietjes van CYHSY ergens wat weghebben van the Cure. De muziek is totáál anders, maar puur de melodie.

Of zeg ik nu iets heel erg fouts?