Apollo Brown & Guilty Simpson - Dice Game (2012)

Label: Mello

1. Freezing Dice (0:21)
  2. Reputation (3:11)
  3. Let’s Play (3:13)
  4. One Man (3:28)
  5. I Can Do No Wrong (3:21)
  6. Potatoes (2:51)

met Torae

7. Change (3:14)
  8. Dear Jane (3:17)
  9. Lose You (3:02)
  10. Ink Blotches (3:04)
  11. Neverending Story (3:15)
  12. The Cook Up (3:46)
  13. Truth Be Told (3:26)
  14. Nasty (3:44)

met Planet Asia

15. Wrong Hand (3:18)
  16. How Will I Go (3:58)
avatar van overmars89
Dit album was voor mij na Kendrick de hardste release van 2012!

Dit is voor mij hoe Hip/Hop hoort te zijn!
Alleen maar gruwelijke beats met een heerlijke no-nonsens rapper

avatar van Shelter
I Can Do No Wrong

avatar van Nr.4
Wat de meneer boven mij zegt ja, heel veel aan het draaien de laatste tijd. Gruwelijke track, van een nog altijd knallend album.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind Guilty Simpson een leukere en interessantere rapper om naar te luisteren dan O.C., dus dit album geniet mijn voorkeur als ik moet kiezen. Dice Game is sowieso de beste samenwerking tot van Apollo Brown met een rapper. De combinatie van de lompe, zware stem van Guilty en de triomfantelijk producties van Apollo Brown pakt erg goed uit.

avatar van Harderwiek
Damn, dat tweede deel van deze plaat blijft toch zo ontiegelijk hard!! Zo simpel, maar ongelofelijk effectief

avatar van Nr.4
Vorige week deze twee heren in Castricum (!) bezig gezien, was erg tof. Dit album er daardoor ook weer veel bij gepakt de afgelopen week en het blaast me steeds meer omver. Knaller na knaller.

bennerd
Deze valt me voorlopig wat tegen in vergelijking met de samenwerkingen met O.C. en Ras Kass. Iets aan Guilty Simpson bevalt me niet.

avatar van -SprayIt-
Wat een heerlijke bangers, stuk voor stuk. Sterke teksten op keiharde beats. Ietwat eentonig en soms net wat beter gedaan, maar wat heb ik lopen genieten van deze plaat. Dikke 4*

avatar van Johnny Marr
Jammer dat Apollo Brown z'n albums bijna allemaal 50 minuten à een uur duren. Veel van z'n projecten zouden best wat meer de speelduur van een No Question mogen krijgen ofzo. Anders wordt z'n sound wat vermoeiend na een tijdje. Zo ook deze weer, allemaal sterke nummers en dope beats hoor, maar te lang weer. Jammer.

Nasty is wel een dik hoogtepunt zeg, damn wat een banger

avatar van Nr.4
Weinig albums die zo schreeuwen om keihard gedraaid te worden als deze. Bij elke beat moet je gewoon even zo'n vuil gezicht trekken als ie begint , gruwelijk. Apollo Brown was hier op z'n best wat mij betreft. Guilty's raps kan ik sowieso hele dagen naar luisteren, stoer en super relaxt tegelijk. I can do no wrong is een persoonlijke favoriet, als ik die luister geloof ik de titel ook nog.

avatar van Niek
Heb deze een paar keer geprobeerd maar vind het alles bij elkaar iets te vlak om me echt enthousiast te krijgen. Guilty Simpson klinkt als een Killer Mike maar dan minder scherp en/of hard. De producties van Apollo Brown zijn best lekker (met name die van Reputation) maar wel vrij eendimensionaal. Zoiets als Ink Blotches (staat nu toevallig op) hebben we toch al honderd keer gehoord? Niet zo onder de indruk dus jammer genoeg.

avatar van Venceremos
Fijne Deep Soul samples, weer een smaakvol plaatje op mijn tocht door post-2006 hip-hop!