The Pop Group - Y (1979)

Rock / Funk
Label: Radar

1. She Is Beyond Good and Evil * (3:23)
  2. Thief of Fire (4:36)
  3. Snowgirl (3:21)
  4. Blood Money (2:58)
  5. We Are Time (6:29)
  6. Savage Sea (3:03)
  7. Words Disobey Me (3:27)
  8. Don't Call Me Pain (5:36)
  9. The Boys from Brazil (4:16)
  10. Don't Sell Your Dreams (6:40)
  11. 3:38 * (3:40)
avatar van wibro
Neen hoor niels94, mag gewoon blijven staan. Dit soort albums levert vaak interessante discussies op en voorkomt in ieder geval dat het een saaie boel wordt op MusicMeter.

avatar van Cellulord
wibro schreef:
Is dit muziek? Neen dus.

Het 2de maal dat ik vandaag zulk een opmerking tegenkom op mume.
Dit is weldegelijk muziek, zelfs van een hoog niveau.
Deze plaat bevat o.a. free jazz, dub reggae, noise, funk,avant-garde

herman schreef:
Fijn artikel afgelopen week bij The Guardian.

...good to be reminded of how singular and beautifully abrasive the Pop Group could be, and how dreadfully conservative most rock music since sounds in comparison.

avatar van Jean-Maurice
Bizarre plaat maar wel héél erg goed!

Cellulord schreef:

Het 2de maal dat ik vandaag zulk een opmerking tegenkom op mume.
Dit is weldegelijk muziek, zelfs van een hoog niveau.
Deze plaat bevat o.a. free jazz, dub reggae, noise, funk,avant-garde

Helemaal mee eens Cellulord (ik luister nu naar How much.... btw), dan kan net zo goed alle Free Jazz platen ook van MuMe af. Lees net een muziekvariant van het Oktober Fest, nou verder weg kan je niet zijn van het hoempapa "alle dagen hetzelfde" Oktober fest.

Niet voor mietjes deze muziek, misschien moet Mark Knopfler een dagje in de studio met Mark gaan zitten (: