The Undertones - The Undertones (1979)

3,99

Punk / Rock
Label: Sire

1. Family Entertainment (2:43)
  2. Girls Don't Like It (2:18)
  3. Male Model (1:58)
  4. I Gotta Getta (1:54)
  5. Teenage Kicks * (2:28)
  6. Wrong Way (1:27)
  7. Jump Boys (2:41)
  8. Here Comes the Summer (1:45)
  9. Get over You * (2:46)
  10. Billy's Third (1:57)
  11. Jimmy Jimmy (2:44)
  12. True Confessions (2:23)
  13. (She's a) Runaround (1:50)
  14. I Know a Girl (2:38)
  15. Listening In (2:26)
  16. Casbah Rock (0:56)
  17. Smarter Than You * (1:39)
  18. True Confessions * (1:56)
  19. Emergency Cases * (1:58)
  20. Really Really * (1:52)
  21. She Can Only Say No * (0:54)
  22. Mars Bars * (2:10)
  23. One Way Love * (2:16)
  24. Top Twenty * (2:14)
  25. You've Got My Number (Why Don't You Use It!) * (2:40)
  26. Let's Talk About Girls * (3:35)
  27. Casbah Rock * (0:56)
43 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Lukas
deric raven schreef:
Zou een mooie nickname zijn.
Theun der Tones.

Zou een mooi duo zijn:

The und Ertones

Hier spettert het spelplezier vanaf. En dat is buitengewoon aanstekelijk. Geniaal is zijn eenvoud: 2 minuten, 3 akkoorden, moeilijker hoeft het niet te zijn. Naast de zanger met de wereldstrot waren de broertjes O'Neill bepalend voor het geluid: ze schreven bijna alle nummers.Geheel in lijn met de lengte van hun nummers stop ik met verder mijmeren hoe goed ze waren.

avatar van Don Cappuccino
Ik luister veel naar Prog en nog meer verschillende muziekstijlen die niet echt toegankelijk zijn en af en toe vind ik het echt heerlijk om eens een Punk-album in mijn stereo te doen, niet te moeilijk, gewoon lekker simpel. En daarom ben ik erg blij dat Ataloona mij dit album heeft gegeven in Ga dit album eens reviewen-topic. Want dit is gewoon een heerlijk Punk-album zonder te veel poespas, lekkere drums en gitaar. Eentje die je opzet en even lekker relaxed of tekeer gaat. Een nummer voor nummer review vind ik dan ook onzin, deze is om op te zetten en gewoon lekker te relaxen. Dit album is niet om tot in de puntjes te analyseren. Daar is Punk niet voor. Maar hij krijgt 4 sterren. Eentje die ik vaker ga opzetten!

avatar van Ataloona
En Teenage Kicks is gewoon het lekkerste nummer(tje) ooit.
Niet het beste maar gewoon super euh... goed!

avatar van Poeha

Ik kwam dit album net tegen in de K.O. Greatest Hits of 1979.
Was er toch benieuwd naar.

Nooit geweten dat Feargal Sharkey ooit in deze band heeft gezeten.
Even luisteren of het een aanschaf waard is.

avatar van wibro
Poeha schreef:
Ik kwam dit album net tegen in de K.O. Greatest Hits of 1979.

Ook om die reden vanavond dat album weer eens beluisterd. Klinkt zeker niet slecht. In ieder geval stukken beter dan dat andere album in de battle "Join Hands" van de tegenstander Siouxsie en de rest.
Mooiste nummers op dit album van de Undertones 'Teenage Kids' en 'Wrong Way'.

Is dit de goede hoes? Originele is toch met de band er op en de pijl

avatar van dazzler

Grootfaas schreef:
Is dit de goede hoes? Originele is toch met de band er op en de pijl

Soms loont het echt om een paar berichten terug te keren in de tijd.
De discussie over de originele hoes loopt al lang op deze site.
Crew-lid freddze hakte daarom ooit de knoop door.

freddze schreef:
meer bepaald hier kan je zien dat de zwart-wit hoes met de groenige letters de enige echte originele LP cover is.

En dit is een heruitgave uit 1983: Undertones, The - The Undertones (Vinyl, LP, Album) at Discogs .

avatar van Alicia

Ik vond de Undertones best een aardig bandje, maar een beetje aan de zoete kant. Het is meer pop'nrock'nroll met een punksausje. Anders dan de rauwe punk van bijvoorbeeld Buzzcocks of The Damned in deze periode.
Maar sowieso was dit echt een hele leuke tijd in de popmuziek!
"My Perfect Cousin" (Hypnotised,1980) is bijvoorbeeld een heel leuk nummertje...
dat zong ik altijd wel mee!

avatar van Rudi S
Zelden zoveel plezier beleefd aan een album als ik aan dit album heb beleefd.
Toch maar een prominente plaats gegeven in mijn top 10, mooie herinneringen, mooi album.

avatar van Rudi S
In 1978 kreeg ik een singel in de hand gedrukt in mijn favoriete platenzaak (Bullit in Eindhoven).
Ik zou dit weleens heel goed kunnen gaan vinden.
In die tijd was ik heel erg in de (leukere) punk en new wave.
Deze single “Teenage Kicks van The Undertones heeft destijds heel wat op zijn kop gezet, ik was dus direct een Undertones fan voor het leven.
Voordat in 1979 het debuut eindelijk uitkwam had ik al enkele singels in de kast staan.
En wat een debuut, de soundtrack van een mooie zomer in 1979, ik heb de hele LP helemaal grijs gedraaid en zeker mijn plaat van het toch al mooie jaar 1979.
Teenage kicks stond niet op de LP maar wel 14 andere punkpop pareltjes.
Het album werd gekenmerkt door de heerlijke liedjes van voornamelijk John O'Neill , de gedreven zang van Feargal Sharkey en de kostelijke achtergrondkoortjes.
Here comes the summer is het mooiste nummer, maar ook single Jimmy, Jimmy, Jump boys (koortje) , het mooie True Confessions (wat al richting volgende albums gaat) en I Gotta Getta.
Ach alles is mooi hier, geweldig album en zo goed als hier zouden ze nooit meer worden.

kistenkuif
Erg leuk vitaal en springerig album. Samen met bv. Buzzcocks, Squeeze en Supergrass wegbereiders voor de wel wat loggere latere Britpop-golf (?) Punk zou ik het niet willen noemen. Opkikkers wel.

avatar van brandos
kruug zegt (kort en goed):
Hier spettert het spelplezier vanaf.....
Inderdaad, anderen mogen hoog opgeven over 'never mind the bollocks' maar ik luister toch veel liever deze. Poppy en escapistisch misschien, maar uiteindelijk onweerstaanbaar. Zonder zwakke momenten. En waar ik nooit enorm enthousiast werd van Feargul Sharkey-solo is ie hier de goede man op de juiste plek, net als de anderen. Aanrader!