Iggy Pop - New Values (1979)

Label: Buddha

1. Tell Me a Story (2:50)
  2. New Values (2:39)
  3. Girls (3:00)
  4. I'm Bored (2:47)
  5. Don't Look Down (3:39)
  6. The Endless Sea (4:50)
  7. Five Foot One (4:29)
  8. How Do Ya Fix a Broken Part (2:56)
  9. Angel (3:45)
  10. Curiosity (2:29)
  11. African Man (3:35)
  12. Billy Is a Runaway (2:27)
avatar van Kaaasgaaf
Dit album is niet zoveel aan, maar het nummer ''The Endless Sea'' maakt het meer dan waard. Dit nummer is bloedstollend mooi! En zeer deprimerend.

avatar van kaztor
Onderschatte plaat. Deze staat altijd in de schaduw van wat vooraf ging en dat is redelijk onverdient. Het bevatte lekkere punkrock, weliswaar niet spectaculair, maar het goede 'gevoel' zit er wel in.

avatar van Erwin.c
Nog al verrast door deze pop plaat voor nu nog even 3,5 *

beaster1256
toch minder dan zijn voorgangers maar ' endless sea ' en ' don't look down ' blijven juweeltjes .

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Goeie plaat, tal van prachtnummers; Billy is a Runaway, New Values, Five Foot One, Girls, I'm Bored.

avatar van James Douglas
Derde soloplaat van The Iguana. Deze maal zonder David Bowie maar wel met oude Stooges-maten James Williamson en Scott Thurston aan boord. Het niveau uit Berlijn wordt nergens gehaald maar er weerklinkt wel een enorm spontane plaat. Hoogtepunt, al eerder genoemd, The Endless Sea.

Ik geef toe dat kant B. even inzakt (om zich met de heerlijke Screaming Jay Hawkins-achtig gekte van 'African Man' te hernemen), maar kant A. is - en daarom neem ik graag de moeite op deze Endless Meningen Sea iets te noteren) - van voor tot achter de BESTE PLAATKANT VAN IGGY ALLER TIJDEN wat New Values tot mijn/zijn lievelingsplaat maakt.

Eindelijk heeft de man zich eens goed van z'n kleffe maat David Bowie ontworsteld en hier is ie nog overgegaan op de bombast van later.

Teksten, mensen, teksten!! Lyrics die zich snel in je hoofd beitelen ("I'm the chairman of the bored", "I wish life could be Swééédish magazines!", "Oh baby what a place to be, in the service of the bourgeoisie".....). Toffe positieve energieke lakonieke a-politieke lekker-"zieke" plaat met een ook een fantastische hoes.

avatar van iggy
Niet echt mijn favoriete Iggy plaat. Pas op I'm Bored begint mijn Iggy hart sneller te kloppen. Een prima nummer dus. Don't Look Down is heerlijk. Maar dat kan ook bijna niet anders als John Harden met zijn geweldige toeter weer opduikt ha. Ook het mooie en sfeervolle (bietje Doors achtige) The Endless Sea is prachtig. En dan heb je het eigenlijk ook wel gehad wat betreft de hoogtepunten. Beide nummers hadden trouwens even gemakkelijk op Kill City kunnen en meschien wel moeten staan. Five Foot One en Angel komen meschien nog net boven de middelmaat uit. De overige nummers duidelijk niet wat mij betreft.

avatar van Erwin.c
3.29 * schandalig lage score voor een geweldige plaat....