Toto - The Seventh One (1988)

Label: Columbia

1. Pamela (5:10)
  2. You Got Me (3:13)
  3. Anna (4:55)
  4. Stop Loving You (4:30)
  5. Mushanga (5:36)
  6. Stay Away (5:31)
  7. Straight for the Heart (4:12)
  8. Only the Children (4:11)
  9. A Thousand Years (4:53)
  10. These Chains (5:00)
  11. Home of the Brave (6:48)
  12. The Seventh One * (6:21)
één van de beste albums, met de bekende hits Pamela en Stop Loving You.
maar de mooiste nummers zijn toch Mushanga en Home of the Brave.

avatar van EmDee
I couldn't agree more!

goed zo EmDee, eindelijk weer eens iemand met smaak.

1,5
Toto, vlak en poppy dat is wat in mij opkomt. Dit album klinkt gewoon ontzettend gedateerd en bovendien erg eighties.

Neem nou een nummer als "straight for the hart", verschrikkelijk. Dat ik dit ooit goed heb gevonden. Kennelijk is mijn muzieksmaak de afgelopen jaren toch teveel veranderd. 2 sterren voor de moeite.

Toto is één van de bands die alleen maar tijdloze muziek maakt, bijna alles wat na 1995 of zo gemaakt is, van andere bands, vind ik gewoon troep.
en jij doet alsof iets dat 'eighties' klinkt direct slecht is, in die periode werd tenminste wel fatsoenlijke muziek gemaakt, net als in de seventies, sixties en fifthies.
begin jaren '90 kwam er nog een enkele keer een aardig nummer uit, maar zoals ik al zei, na midden jaren '90 vind ik gewoon rotzooi.
hip hop, r& b en van die walgelijke 3FM troep zoals Kane en Krezip werd toen onbegrijpelijk populair

TOTO schreef:

na midden jaren '90 vind ik gewoon rotzooi.

alsof dat de enige muziek is die in die tijd werd gemaakt

íets verder kijken dan je neus lang is zou je niet misstaan.

avatar van BoordAppel
Wat Hobbes zegt. Er is meer in de wereld dan Toto.

TOTO schreef:

Als je in de jaren tachtig bent blijven hangen zal het best tijdloze muziek zijn ja. Ik vind het echter niet goed, ik krijg er nauwelijks een gevoel bij, het doet me gewoon niks.

Wat radio betreft: Je moet helemaal niet naar 3FM of 538 of welke andere zender ter meerdere eer en glorie van de DJ's dan ook luisteren, probeer KINK FM eens.
Natuurlijk is er in de eighties ook goede muziek gemaakt, maar het gros van wat toen op de radio werd gedraaid was echt niet veel beter dan nu. (allebei kut dus)
Muziek op de radio moet namelijk veel luisteraars trekken en is dus bijna altijd vlak en zoutloos van samenstelling, zodat zoveel mogelijk mensen het slikken.

t is gewoon een VET goed album. Ze werden NIET voor NIETS
overladen met awards!!! Hierna waren ze niet weg te slaan.
Duzz reden genoeg. Neem nou de vet goede songs:Musjanga,Pamela,Stop loving you!!!

superalbum

Topalbum met tophits.

avatar van gemaster

Shit vergeten

shappy1010
Of je nu wel of niet van de meezingers van Toto houd, of het je nu wel of niet "bezield". 1 ding kan niemand ontkennen, de mannen van Toto behoren tot de beste muzikanten ter wereld. Ze spelen op zoveel albums mee en stonden op het podia met alle groten der aarde. Steve Lukather is een inspiratie voor veel gitaristen zowel in de pop als hardrock, om over topdrummer Jeff Porcaro maar te zwijgen, welke tot één van de beste drummers alle tijden word gerekend. Iedere muzikant zal altijd een warm gevoel bij Toto krijgen.

Ik kan me voorstellen dat als je gaat voor de wat meer depressievere of crunch stijl als Nirvana, deze 7th album, ondanks de muzikale en vokale hoogstandjes je niet zo zal bekoren. Gelukkig zijn de latere albums van Toto (mindfields) weer een stuk zwaarder en zullen ook dit publiek wat meer aanspreken.

(dus hammerhead, ipv je ongezouten commentaar, kun je ook gewoon eens gaan luisteren naar muziek met je twee oortjes aan de zijkant van je hoofd)

avatar van BoordAppel
shappy1010 schreef:

Iedere muzikant zal altijd een warm gevoel bij Toto krijgen.

Nee hoor.

avatar van tims
shappy1010 schreef:

Dus iemand die ongezouten kritiek geeft op een album van Toto heeft niet goed geluisterd? Je zou het ook anders op kunnen vatten: Hij heeft juist heel goed geluisterd!

shappy1010
Het ging mij meer om de posts onder mindfields.
Degene met de grootste bek hebben zekers te weten deze album nooit geluisterd. Het gaat hier niet om kritiek, maar om respectloos afgekraak van mensen die hier hun commentaar over een artiest of band posten. Deze site zal, net zoals zoveel sites op het internet, geen lang leven zijn beschoren als het nu al zo word ingevuld.

avatar van starbright boy
Ik lees daar niks wat ik te ver vind gaan, niemand beweert bovendien dit specifieke album gehoord te hebben (er zijn ook maar 3 (hoge) stemmen). Ik lees alleen wat verbaasde en geirriteerde reacties op een dag dat de site wel heel erg in het teken begon te staan van Toto.

starbright boy schreef:

Tja Toto fans zijn erg loyaal en vooral in NL talrijk. En de meesten worden een beetje moe worden van het standaard gezeik van "oh die stomme 80's band", "Leven die dan nog?" "oh van dat africa nummer?"etc. Das errug irritant...

avatar van Onderhond
Das errug irritant...

Niet veel irritanter dan mensen die beweren dat X of Y objectief gezien de beste is, or mensen die beweren dat je niet kan ontkennen dat iemand goed/slecht is.

shappy1010 schreef:

Dit is dus de enige Toto plaat die ik heb, vroeger (10-12 jaar geleden) luisterde ik 'm nog wel, maar dit album is gewoon niet tijdloos. Het grappige is dat juist de band waar jij niets mee hebt (Nirvana - getuige je bijdrage aan Nevernind) een wereld voor me deed opengaan, dat was pas echte emotie.
Toto doet mij tegenwoordig echt helemaal niets meer, het is zo erg dat ik niet meer objectief naar Toto kan luisteren. Dus de nieuwere albums boeien me eerlijk gezegd geen zier. Wat mij betreft is Toto gewoon een dikke KUTband. Hier wilde ik het voor vandaag bij laten.

Dit is voor mij ook een van de top albums van Toto

Dit album was mijn eerste kennismaking met Toto en na mijn bescheiden mening hun beste , deze cd zit vol met melodieuse songs en ook tekstueel vind ik hem ook best goed want de meeste teksten van Toto zijn lachwekkend slecht maar op deze cd zijn ze op bepaalde nummers wel goed(Only the childeren,Home of the brave,Stop loving you).Al wacht ik nog steeds op"The Eight One".

Die zal er nooit komen

shappy1010

Ah dus ik luister niet met emotie! Dat is het! Verdorie dat ik daar nou niet eerder ben achter gekomen. Je hebt helemaal gelijk. Ik vernietig al mijn cd's en begin opnieuw.

Ik vind dit een heel goed album van Toto. En de stem van Joseph Williams doet het em voor mij! Hij kan (of kon) geweldig zingen. Voor dit album hoeft Toto zich zeker niet te schamen.

1,0
bombastisch amerikaanse vrolijke deuntjes rock. Bah.

Toto; was leuk in de pubertijd, maar blijft niet hangen hoor ik neem niet eens de moeite om te stemmen.

avatar van janneman
goh leuk Toto in de top 100.
jammer allen dat deze er niet bij hoort maar dat heb ik met meer albums.
het zijn allemaal risicoloze liedjes die perfect geproduceerd zijn.

mushanga en home of the brave zijn de echte uitschieters voor mij.

de rest is ok maar twaalf in een ...............

ik zit de top 100 te bekijken en zie dat IV er niet eens bijstaat in die lijst.