menu

Toto - The Seventh One (1988)

mijn stem
3,53 (391)
391 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Columbia

  1. Pamela (5:10)
  2. You Got Me (3:13)
  3. Anna (4:55)
  4. Stop Loving You (4:30)
  5. Mushanga (5:36)
  6. Stay Away (5:31)
  7. Straight for the Heart (4:12)
  8. Only the Children (4:11)
  9. A Thousand Years (4:53)
  10. These Chains (5:00)
  11. Home of the Brave (6:48)
  12. The Seventh One * (6:21)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 53:59 (1:00:20)
zoeken in:
teutoon
Ik dacht dat Stop loving you was gebruikt als muziek in een tvcommercial van een biermerk. Wie weet nog welk biermerk dat was?

2,5
Toonbeeld van slechte smaak.

avatar van Casartelli
4,0
Casartelli (moderator)
teutoon schreef:
Ik dacht dat Stop loving you was gebruikt als muziek in een tvcommercial van een biermerk. Wie weet nog welk biermerk dat was?

Dat was heineken en de zanger was een van die nationale boegbeelden der wansmaak (dát bedoelt Martin natuurlijk ), namelijk Bert Heerink.

teutoon
En zong Bert in het Engels of in het Nederlands?

avatar van Casartelli
4,0
Casartelli (moderator)
teutoon schreef:
En zong Bert in het Engels of in het Nederlands?

In het Nederlands.

Dit is de tijd van de jacht
ik geef niet op voordat jij naar me lacht


Bah, bah en nog eens bah!

En toen iets met 'heerlijk helder' uiteraard...

avatar van HiLL
2,0
Die cd heb ik destijds nog gekocht! Heerlijk........destijds.

Allmusic
Eén van de saaiste album uit de jaren tachtig, volgestopt met commerciële (power)ballads/softrock voortbordurend op het succes van Rosanna. Klinkt hopeloos gedateerd.

teutoon
Allmusic schreef:
Eén van de saaiste album uit de jaren tachtig, volgestopt met commerciële ballads voortbordurend op het succes van Rosanna. Klinkt hopeloos gedateerd.


IK kan me vergissen hoor maar ik tel hooguit 3 ballads .

avatar van gemaster
Casartelli schreef:

In het Nederlands.

Dit is de tijd van de jacht
ik geef niet op voordat jij naar me lacht


Bah, bah en nog eens bah!

Ik vind Bert Heerink ook heel erg, maar qua teksten is dit toch niet zoveel hoger dan Toto?

Overigens ben ik geen teksten man en vallen ze me alleen op als ze heel erg goed zijn of heel erg slecht.

2,5
Tja. Toto.
Toch niet de meest hoogstaande muziek die er bestaat. Sterker nog, muzikaal en tekstueel stelt het allemaal maar weinig voor. Dat heb ik jarenlang geweten en dat weet ik nog.
De pest van ouder worden is dat ik laatst Pamela hoorde en dat ik er wel behoorlijk melancholisch van werd. Wat is dat toch? Dat je uitgerekend jeugdsentiment krijgt van een klotenummer als Self Control van Laura Branigan....?
Vooruit, toch 2.5 ster voor deze studiomuzikantenkitsch.

teutoon
Martin schreef:
Tja. Toto.
Toch niet de meest hoogstaande muziek die er bestaat. Sterker nog, muzikaal en tekstueel stelt het allemaal maar weinig voor. Dat heb ik jarenlang geweten en dat weet ik nog.
De pest van ouder worden is dat ik laatst Pamela hoorde en dat ik er wel behoorlijk melancholisch van werd. Wat is dat toch? Dat je uitgerekend jeugdsentiment krijgt van een klotenummer als Self Control van Laura Branigan....?
Vooruit, toch 2.5 ster voor deze studiomuzikantenkitsch.


Leg eens uit dat het muzikaal niks voorstelt, afgezien of je ervan houdt?

5,0
studiomuzikantenkitsch ??????????????

deze mannen spelen het allemaal live , zonder die pro-tool shit, en live heb je ze nog nooit gehoord of gezien, dus a.u.b zeg maar niks meer !

en dan toch nog 2.5 * geven ?? zo zie je maar je verhaal slaat dan helemaal nergens op.

teutoon
Ach Martin mag best 2,5 geven alleen zn verhaal gaat gewoon nergens over. Niet muzikaal? Wat is dan volgens jou wel muzikaal. Ten eerste spelen de bandleden vanaf jongs af aan muziek, de muzikaliteit druipt ervan af, en ze zijn zo melodisch als ik weet niet wat.

Dat je daar niet van houdt is heel wat anders, maar dat heeft helemaal niks met muzikaliteit te maken of gebrek daaraan.

avatar van Paalhaas
TOTO schreef:
studiomuzikantenkitsch ??????????????

deze mannen spelen het allemaal live , zonder die pro-tool shit, en live heb je ze nog nooit gehoord of gezien, dus a.u.b zeg maar niks meer !

en dan toch nog 2.5 * geven ?? zo zie je maar je verhaal slaat dan helemaal nergens op.

En daar gaan we weer... Alsjeblieft, TOTO, blijf toch eens rustig in je commentaar.

2,5
TOTO schreef:
studiomuzikantenkitsch ??????????????

deze mannen spelen het allemaal live , zonder die pro-tool shit

Dat mag je dan ook verwachten van studiomuzikanten.

2,5
teutoon schreef:
(quote)


Leg eens uit dat het muzikaal niks voorstelt, afgezien of je ervan houdt?

Tja, natuurlijk kom je niet om smaak heen, maar Toto was een band vol prima studiomuzikanten die een soort zielloze powerpop voor de massa maakte. Beetje boerenpummelmuziek. In de juiste stemming best geinig, maar veel heeft het natuurlijk niet om het lijf.
Beetje inwisselbaar. Anonymous noemt allmusic.com het terecht.


teutoon
@ Martin je hebt toch geen review nodig om je eigen mening te vormen? En nogmaals doe muziek kan je niet bevallen, maar muzikaal is het wel, mooie overgangen enzovoort.

avatar van Paalhaas
teutoon schreef:
@ Martin je hebt toch geen review nodig om je eigen mening te vormen? En nogmaals doe muziek kan je niet bevallen, maar muzikaal is het wel, mooie overgangen enzovoort.

Het is muzikaal? Dat is toch wel het minste wat je van muziek mag verwachten, niet?

avatar van HiLL
2,0
Haas...

teutoon
Paalhaas schreef:
(quote)

Het is muzikaal? Dat is toch wel het minste wat je van muziek mag verwachten, niet?


Ja daarom, daarom vind ik ook dat Martin onzin lult. Wat mij betreft geeft hij dit album een 1, maar lul geen onzin aub.

avatar van Yak
Yak
Ik heb er eerlijk gezegd niet veel zin in dat de oeverloze Toto-discussies zich nu van het Toto-topic naar de albums gaan verplaatsen. We weten nu onderhand wel dat er zowel felle voorstanders als felle tegenstanders van deze band zijn, dat hoeven we echt niet elke week nog een keer te bevestigen door middel van een moddergevecht.

avatar van Paalhaas
teutoon schreef:
(quote)


Ja daarom, daarom vind ik ook dat Martin onzin lult. Wat mij betreft geeft hij dit album een 1, maar lul geen onzin aub.

Het is toch geen onzin als Martin deze muziek inwisselbaar, nietszeggend en oninteressant vindt? Het is wel onzin om te zeggen dat Martin een review nodig heeft om zijn mening te vormen. Het enige wat hij namelijk daarover zegt, is dat hij het er mee eens is. En dat gebeurt nogal eens, ook onder mensen met een eigen mening. Laat je toch eens niet zo op de kast jagen door mensen die niet van Toto houden. Dat is hun goed recht, en daar kun je gewoon als een volwassene mee omgaan.

teutoon
@ Paalhaas

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat hij niet kan zeggen dat dit niet muzikaal is. Dat bedoel ik dus, dat hij het geen zak aan vindt kan ik begrijpen en daar heb ik geen problemen mee.

Ik ga hier dus wel volwassen mee om, maar het gaat er bij mij niet in dat dit niet muzikaal is. Dan moet je bij Hardcore zijn, dat is amuzikaal.

Begrijp je het?

avatar van The Scientist
teutoon schreef:
Dan moet je bij Hardcore zijn, dat is amuzikaal.


Dit is net zo erg een mening als zeggen dat toto a-muzikaal is. (Ik geef zelf beiden geen ongelijk)

Maar laten we nou alsjeblieft eens ophouden iedereens woorden tot in de puntjes te analyseren...
Als iemand zegt dat ie toto niet goed vindt kun je daar ook NIET op reageren, en al helemaal niet zijn (zogenaamde) gebrek aan inzicht af te kraken...

Dus nog maar eens:
Je hoeft niet altijd te reageren als iemand zegt dat hij toto niks vindt!!!!

Dat geld natuurlijk ook andersom, je hoeft ook niet altijd te reageren als iemand Toto de hemel in prijst.. ik begin steeds meer die wisselwerking te zien waardoor men elkaar zo ophitst (ik zie ook in dat ik daar vroeger ook fout in heb gezeten).

avatar van The Scientist
Helemaal gelijk in Obsessed!!!!!!

teutoon
@ The scientist

Dit vind ik nu weer flauw. Als iemand zou zeggen dat Radiohead niet muzikaal is en K3 wel dan zou je daar ook tegen in gaan.

Je bent muzikaal als je goed je instrument bespeeld en er veel mee doet.

Ik reageer dus niet altijd als iemand Toto niks vindt, maar ik vind dit hetzelfde als dat iemand zegt dat een Porsche ene slechte wegligging heeft. Onzin dus.

Toine Rorije
teutoon schreef:
Je bent muzikaal als je goed je instrument bespeeld en er veel mee doet.

Dat is niet waar. Muzikaliteit is iets heel anders dan instrumentbeheersing. De totommensen kunnen dan wel perfect met hun apparaat overweg, bijzonder muzikaal zijn ze niet.

avatar van The Scientist
Ik ga niet weer aan deze discussie beginnen dus reageer ALSJEBLIEFT niet op deze post (ik zal zelf iig niet verder reageren)

Ik kan alleen zeggen dat ik het hier NIET mee eens ben:

Je bent muzikaal als je goed je instrument bespeeld en er veel mee doet.


dit is slechts 1 mogelijkheid om muzikaal te zijn, maar er zijn er meer, maar dat is mijn mening!!!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:49 uur

geplaatst: vandaag om 00:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.