Toto - Isolation (1984)

Label: Columbia

1. Carmen (3:25)
  2. Lion (4:46)
  3. Stranger in Town (4:47)
  4. Angel Don't Cry (4:21)
  5. How Does It Feel (3:50)
  6. Endless (3:40)
  7. Isolation (4:04)
  8. Mr. Friendly (4:22)
  9. Change of Heart (4:08)
  10. Holyanna (4:19)
vielip schreef:

Dat past Joseph zeker! Alleen is het Fergie Frederiksen die op dit album zingt vriend....

Ach wat maakt het uit. Het zangwerk is gewoon top waardoor alles klopt aan dit album

avatar van m1997
m1997 schreef:

Alleen Holyanna vind ik niet heel erg goed. Hij is niet slecht, maar ik luister hem verder ook niet

Mening is veranderd. Heerlijk nummer nu ik er aan gewend ben!
Alle nummers zijn wat mij betreft dus prima in orde.

Dit album wint het qua stevigheid ( lees: het gave soleerwerk van Lukather) van de laatste plaat

avatar van JelmerHolwerda
Vind het voor deze plaat ook heel moeilijk om twee favoriete tracks aan te wijzen. Staan zoveel lekkere songs op.

Voor jou één gaaf album?? Zo ja dan is natuurlijk een 5.0 je oordeel

avatar van Olivia
Mijn moeder had deze opstaan in de auto, dus ik dacht: Ga hem ook weer eens luisteren.
Ik las al eens ergens in een interview dat dit album een 'fan-favourite' is geworden, juist omdat het een minder bekend album is, totaal anders van stijl en omdat Fergie er nu niet meer is, is-ie alleen nog maar interessanter geworden (er is tenslotte geen herhaling meer van mogelijk).

Mijn favorieten zijn Mr. Friendly (vooral vanwege het intro), Endless en Isolation. Heerlijke jaren 80 die -okay toegegeven- achterhaald is, maar af en toe nog best eens beluisterd mag worden en zeer gewaardeerd bovendien!

Ik ben benieuwd of er nog iets live gespeeld gaat worden van Isolation. Ik meen dat het nummer Isolation nog te horen is op de Falling in Between Live?
In ieder geval denk ik dat Joseph Williams de hele hoge noten niet gaat halen, maar mogelijk kunnen ze dat overlaten aan een achtergrond-zangeres om die stukken op te vangen?
Op 'Lion' klinkt Frederiksen ook bijna vrouwelijk vind ik, dus kan best vind ik!

avatar van horned_reaper
Nummer 3 t/m 7 is puur genot

Toch wel een lekkere CD dit. Heb 'm jaren nauwelijks geluisterd, was niet zo m'n ding. Maar gisteren weer eens aangezet, als voorbereiding op Ziggo Dome morgen, en het is me nog nooit zo goed bevallen!

avatar van Poeha
horned_reaper schreef:
Nummer 3 t/m 7 is puur genot

Dat geldt voor het hele album uitgezonderd misschien Lion.
Helaas moet ik het concert van Toto a s. zondag in Enschede alsnog laten schieten

avatar van m1997
Poeha schreef:

Dat geldt voor het hele album uitgezonderd misschien Lion.

Lion is dan juist weer mijn favoriet op dit album.
Leuk hoe smaken kunnen verschillen

gar
Weet iemand hoe de Rock Candy remasters van Isolation, The Seventh One, Turn Back, Hydra, Toto, Fahrenheit en IV klinken?