Death Cab for Cutie - Plans (2005)

Label: Atlantic

1. Marching Bands of Manhattan (4:12)
  2. Soul Meets Body (3:50)
  3. Summer Skin (3:14)
  4. Different Names for the Same Thing (5:08)
  5. I Will Follow You into the Dark (3:09)
  6. Your Heart Is an Empty Room (3:39)
  7. Someday You Will Be Loved (3:11)
  8. Crooked Teeth (3:23)
  9. What Sarah Said (6:20)
  10. Brothers on a Hotel Bed (4:31)
  11. Stable Song (3:42)
  12. Talking Like Turnstiles * (2:28)
  13. Jealousy Rides with Me * (2:25)
  14. Start Again * (2:38)
  15. Bad Reputation * (4:16)
hij is wel goed maar had hem ietsie pietsie beter verwacht sinds hun vorig album...zeker geen slechte cd maja!! what sarah said is aders wel ect prachtig en i follow you into the dark also

Jornaquin
25/06 weer te zien in Paradiso en ik ga erheen

avatar van Yak
Yak
Ikke heeeel misschien ook, als het niet te snel uitverkoopt en als het met de WK-kaarten uiteindelijk toch niet goedkomt (en die kans is groot).

Jornaquin
En Yak, ga je nog zondag?

avatar van Yak
Yak
Jornaquin schreef:
En Yak, ga je nog zondag?

Yep. Over twee uurtjes pak ik de trein.

Voor mij is DCfC het elke keer net niet. Er zitten leuke nummers tussen, maar ook uit die nummers zouden ze meer kunnen halen.
Ik denk bv. aan "What Sarah Said". Je verwacht een groot spektakel, een stevig ritme met toeters en bellen..een climax, daar wordt naartoe gewerkt maar die blijft zo teleurstellend uit. Erg jammer.
Elke keer slaan ze naar mijn gevoel net de plank mis...net te weinig, net te simpel, net te saai. The Postal Service met Give Up vind ik overigens wel een topplaat.

avatar van henrico
Tja, DCFC is niet de band van de climaxes. Misschien ben ik er daarom wel zo dol op...Die ingetogenheid, de melancholie, het soms ietwat bezwerende pianospel. Ik kan er niet genoeg van krijgen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Jornaquin schreef:
25/06 weer te zien in Paradiso en ik ga erheen

Hm, gemist... enig idee of ik binnen afzienbare tijd in de herkansing kan?

avatar van Ward
Net weer eens geluisterd en ik vind DCFC toch wel een hele bijzondere band. De warmte die dit album uitstraalt, echt heerlijk. Mijn nieuwe favoriet is het schitterende openingsnummer!

avatar van FunkyMonk
Toch n heel mooi album, alsje van Indie-rock houdt. Ik kan er geen slechte nummers uithalen. 4*

Net niet ? Net wel ja!
Slechte nummers kan ik er niet echt uithalen , de i will follow you into the dark blijft me elke keer weer bekoren.

4.5*

Gaaf album..... vaak luisteren dan gaan alle liedjes helemaal in je hoofd zitten. Heerlijk om lekker in het zonnetje te luisteren!

avatar van luc011190
I do believe it’s true
That there are roads left in both of our shoes
If the silence takes you
Then I hope it takes me too
So brown eyes I hold you near
Cause you’re the only song I want to hear
A melody softly soaring through my atmosphere
Where soul meets body

Wát een kippenvelmoment

avatar van Yvonne
Als je dit mooi vindt, luister dan ook eens naar deze:

I Will Follow You into the Dark springt er met kop en schouders bovenuit, gevolgd door Soul Meets Body, daarna een hele tijd niks.

Krijgt van mij 3,5*, maar ligt iets dichter bij de 4* dan Transatl. (ook 3,5* dus).

avatar van carero
Dit album staat op nummer twee in mijn top-10. De hoogst genoteerde Death Cab plaat in mijn top-10, omdat Plans mijn eerste kennismaking met deze band was. Dit album krijgt van mij een 4,5*. Hoevaak ik ook naar dit album luister, ik krijg er steeds in brok in mijn keel van (vooral van 'Brothers on a Hotel Bed).

wcs
Zeker niet slecht maar persoonlijk doet het me niet veel, het is allemaal zo braafjes , ik mis bezieling, spelplezier, een onverwachte wending in een nummer... Het weet me niet echt te boeien

4,5 Voor dit geweldige album.

Ik vind dat dit het beste album van DCFC is.
Ze hebben talloze geweldige nummers en ik zeg niet dat de rest van de albums slecht zijn, maar dit is toch wel de grootste verzameling van hun beste nummers.
Ik vind echt bijna elk nummer gewoon geweldig.

Natuurlijk kunnen ze niet allemaal opboksen tegen de klassiekers als ''President of what?'' en ''Pictures in an Exhibition'' maar de meesten zijn toch wel goed.

Ik blijf erbij dat dit het beste album is wat DCFC tot nu toe op de markt heeft gebracht.
Maar ik hoop ook dat in plaats van hard werken aan 'n volgend album dat Gibbard wat meer tijd stopt in het nieuwe aankomende album van 'The Postal Service'.

Al met al, ;; -- SUPER.

avatar van SiSsY bOY
Ik moet deze plaat maar weer eens een kans gunnen. Heb hem een tijd geleden wel eens gedraaid maar hij is nooit aangeslagen. Het klinkt misschien vreemd maar de naam van de band staat me een beetje tegen en weerhoudt me er op de een of andere manier van om hem weer eens op te zetten.

Toch top 250 materiaal dus moet hem nodig weer eens aanhoren

Lost Highway
Ook eenvoud kan bijzonder mooi zijn.

avatar van Ryan
Elke keer weer kippenvel. Ik vind het echt de mooiste plaat van dat jaar denk ik.

avatar van fatima
100 keer eerder gehoord. Goede muzikanten zonder goede ideeën.

avatar van Selustarius
3 kwartier durend kippenvel moment

Prachtig, indrukkwekkend mooi dit album. Elk nummer is een pareltje.

Het duurde even voordat deze 'viel' bij mij. In het begin vond ik hem 'mooi' maar nu echt prachtig. Vooral track vier (en dan met name vanaf de pakweg 3 minuten) bezorgt mij oorgasme na oorgasme. 4.5*.

avatar van Ramonr
Goed album, dat wel even tijd nodig had bij mij. Voor mij staan er 9 enorm goede nummers op, maar ook 2 waardeloze toevoegingen; What Sarah Said (begint erg goed, maar die gruwelijke laatste minuten van het nummer verpesten het) en Different Names for the Same Thing (waarvan ik juist het begin pijnlijk vind, het einde van het nummer is best OK, maar zover kom ik nooit)
4* vanwege die twee rotte plekjes op dit smakelijke appeltje

Zeer fijn plaatje. Luistert heerlijk weg, ik heb geen skipmomenten weten te ontdekken. Echt een album voor in de auto op weg naar het werk. Lekker hoor.

Niet de beste DCFC, maar zeer goeie kwaliteit, zoals alle DCFC cd's. Streling voor de trommelviiezen, lekker onderuitgezakt in een luie stoel. Mensen, die deze groep kennen moeten daar maar eens snel meen beginnen. Daar zal men geen spijt van hebben

avatar van TaraB
Wat een mooi album, gevoelige en originele muziek. Soul Meets Body is geniaal.

avatar van battersea
1 euro bij de bieb. fijne popplaat. weinig over te zeggen. kwalitatief oke hoewel de stem af en toe wat zeikerig overkomt op den duur. 3,5 for starters