Deftones - White Pony (2000)

Label: Maverick

met Rodleen Getsic

8. Korea (3:23)
  9. Passenger (6:07)

met Maynard James Keenan

10. Change (In the House of Flies) (4:59)
  11. Pink Maggit (7:32)
  12. The Boy's Republic * (4:35)
  13. Back to School (Mini Maggit) * (3:57)
djeffibrelich
bedankt nightrider maar ik vindt het zooo ingewikkeld

djeffibrelich
oh en ik denk dat het vrij duidelijk is wanneer iets een citaat is, het hoeft niet echt perse in een mooi rechthoekig hokje

lambf
djeffibrelich schreef:

Maar het staat/is wel iets duidelijker zo

DonDijk
djeffibrelich schreef:

dat hoeft niet per se,maar het is veel overzichtelijker.voor jezelf maakt het mischien niet zoveel uit,voor andere users is het gemakkelijker.

DonDijk schreef:

overzichtelijk genoeg heren?

DonDijk

overzichtelijk genoeg heren?

ben trots op je

alsjeblieft

avatar van Haveaniceday
Joy schreef:
maar....waarom is deftones live zo ontzettend kut en niet om aan te horen?

snappen nog steeds niet dat snoeihard qua decibels zelden beter is

Misschien bij eerdere concerten, maar afgelopen 25 maart was het gewoon goed. Geluid niet te hard, zang lijkend op zoals het op de albums staat. Het viel me allemaal alleszins mee

En wat de CD betreft: zeker leuk

Haveaniceday schreef:

En wat de CD betreft: zeker leuk

Ik ben er ook geweest, stond helemaal vooraan en het was supervet. Brabants dagblad schreef dat het een middelmatig concert was. Dat snap ik niet. Deftones zijn niet meer zo goed als een jaar of tien geleden maar ik vond ze zondag toch behoorlijk goed. Nou ja, zo'n kutjournalst weet niet waar hij over lult.

djeffibrelich
sommige journalisten weten inderdaad helemaal niet waar ze over praten als ze het over deftones hebben.
maar live zijn ze zeker wel goed, vooral als je bedenkt dat chino morenos stem bijna hetzelfde klinkt als op albums, wat het nog indrukwekkender maakt.
dat betekent dus dat zn stem niet met de computer en met studio-trucjes bewerkt is, wat ik zelf ook dacht toen ik voor het eerst naar ze luisterde,en daarbovenop lijkt het me wel een moeilijke opgave om sommige nummers van ze live te dupliceren(zon journalist mag het een keer zelf proberen, kijken wat ie er dan over zegt).maar het zijn niet de meningen over de live-optredens die het meest storen, het is de perceptie van deftones in het algemeen.maar ja het hangt er natuurlijk van af wat voor journalist het is , hier heb ik een citaat van een belgische recensent die wel positief is en die wel weet wat hun muziek precies inhoudt:"Onwetenden kleven op de Deftones het label 'Nu-Metal', maar na 驮 luisterbeurt zal deze onwetende mens dan ook half-doof in het ziekenhuis liggen. De Deftones maken g驮 nu-metal! Ze maken een eigen genre dat eigenlijk opvallend breeddenkend is.''

avatar van bennerd
...Onwetenden kleven op de Deftones het label 'Nu-Metal', ...''

Ze speelden Nu-Metal op hun eerste plaat, maar vanaf Around the Fur is die al verder te zoeken.

Maar Deftones is een speciale band, ze hebben een eigen geluid.
(Helaas komt die bij mij niet zo goed uit, maar dat terzijde )

bennerd schreef:

Maar Deftones is een speciale band, ze hebben een eigen geluid.
(Helaas komt die bij mij niet zo goed uit, maar dat terzijde )

ja dat is nog een debat, ik geloof dat ze alleen nu-metal genoemd worden omdat ze uit dezelfde tijd komen toen de hele nu-metal hoepla populair was, die eerste plaat is inderdaad wel een beetje doordrenkt met laag gestemde basslijnen in de stijl van korn, en dat is denk ik wel een van de kenmerken van nu-metal.
around the fur was waar ze echt een " eiland '' werden en een totaal eigen genre creerden, je zou denken dat de nu-metal sticker dan weg zou gaan, maar jammer genoeg niet
als je de laaste drie albums van deftones nu-metal wil noemen is er toch echt iets mis.

en mischien een tip als je geluid nietgoed uit komt(ik neem maar aan dat je gitaar speelt)
probeer wat effect-pedalen te gebruiken
ik weet dat stephen carpenter distortion en fuzz gebruikt

djeffibrelich schreef:

Je hebt helemaal gelijk, deftones is ook niet met een andere band te vergelijken ofzo. Het is ook moeilijk als iemand aan je vraagt wat voor muziek deftones maken. Dat is niet in een of twee woorden uit te leggen.
Tja die journalist zei ook dat hun titelloze album slecht was en dat hun nieuwe album berust op op oud materiaal, maar een slechte uitvoering daarvan is. Lijkt me duidelijk dat dit iemand is die de deftones amper kent en zich hier en daar heeft laten informeren.

dimwit
en hij had er ook geen probleem mee deftones gewoon nu-metal te noemen.

Joy
wedrerom, who fukking cares, ast maar lekker klinkt en dat doet het bijvlagen

avatar van Nakur
Dit albumk behoord tot mijn eerste metalalbums en na honderden andere polaten in het genre gehoord te hebben staat White Pony nog als een paard boven water. erg mooi, 3,5*

dimwit schreef:
en hij had er ook geen probleem mee deftones gewoon nu-metal te noemen.

Ja dat is typisch zon geval van ik luister die cd even snel elk liedje 30 seconden, als het niet catchy klinkt ga ik verder, en dan ook nog even snel informatie over de band opzoeken en me er verder niet in verdiepen.
als iemand zich een muziekjournalist wil noemen en het lef heeft om alles van deftones met en na white pony nu-metal te noemen,mag die van mij terug naar de schoolbank om zn popgeshiedenis te leren en vervolgens de cd wat vaker in de speler te schuiven en echt te luisteren.zulke uitspraken gaan er bij mij niet in natuurlijk.

clutch
Nog altijd een hele goeie CD, hij blijft gewoon boeien. Hele mooie stijl en prachtige songs.

The Deftone
Dit vind ik echt een fantastische cd, Een mix van harde en softere nummers, met goede teksten, en na deze cd is Deftones idd geen nu-metal te noemen, en ik heb dat bericht uit het brabants dagblad ook gelezen en ben het er absoluut niet mee eens. Ik ben ook bij het concert geweest en het was gewoon goed. Misschien niet zo goed als rond de tijd van deze cd, maar dat doet geen een band.

clutch
Met deze CD heeft Deftones laten zien dat ze veel meer zijn dan de dagelijkse nu-metal prul ala Slipknot en Limp Bikzit toen die tijd. Live werd er echter niet veel beter op. Chino verscheen vaak dronken en stoned op het podium.

clutch schreef:

Hoevaak heb je dat nou al tegen iedereen gezegt??
tegen mij in ieder geval heel vaak.

djeffibrelich
hey btw, weet iedereen al dat chino tijdens de tour in de tijd van white pony vaak dronken en stoned op het op podium op kwam?

avatar van bennerd

Nee jong, dat moet ik even gaan posten bij "White Pony" van Deftones

The Deftone schreef:

Hoevaak heb je dat nou al tegen iedereen gezegt??
tegen mij in ieder geval heel vaak.

In je eerste post zei je nog dat deftones live goed waren rond de tijd van de white pony, ik dacht dat je nog niet wist dat Chino toen dronken en stoned op het podium stond. Maar nu weten we het denk ik wel

clutch schreef:

Dat concert was niet ronds de tijd van white pony.

sxesven
Deze toevallig pas weer eens gedraaid. Was 't vroeger (zo 7 jaar terug) nog een ultieme favoriet die beslist 5* zou hebben gekregen, vind ik de 3,5* die ik ervoor heb gegeven eigenlijk volkomen terecht. Dat wil dus zeggen: niet geniaal, maar wel degelijk een zeer fijne plaat. Wat ik nu veel meer ervaar dan vroeger is het hit & miss gehalte van deze plaat; vroeger vond ik alleen Elite niet te verteren (nog steeds niet trouwens, wát een grafnummer), tegenwoordig trek ik lang niet alles meer. Een nummer als Korea vond ik vroeger erg tof, maar de, excuses, toch wel heel erg nu-metal klinkende riffjes gaan me nu danig de keel uit hangen.

Verder vocht Deftones altijd terecht tegen het nu-metal predikaat dat ze opgespeld kregen, want White Pony laat een eclectisch geluid horen dat totaal niet in de traditie van de rap-schreeuw-chugga-riff past. Met nummers als Digital Bath, Pink Maggit en (natuurlijk) Teenager spreekt dat voor zich, maar ook meer rechttoe-rechtaan materiaal als Street Carp of Feiticeira heeft toch weinig met nu-metal van doen. Een plaat als Adrenaline heb ik zelf zelfs altijd meer als een hardcoreplaat beschouwd.

Los daarvan: een paar geweldige songs. Feiticeira vind ik nog altijd een prachtige opener - toen ik destijds in de winkel de eerst tien seconden had gehoord kocht ik de plaat onmiddelijk, ook al had ik me nog zo voorgenomen 'm niet te kopen wegens geen budget. Enigszins aparte structuur (geen refrein), maar desalniettemin een song van jewelste. Ook songs als Digital Bath, RX Queen, Change (In the House of Flies), Knife Prty, Street Carp en Passenger (jaja, bijna alles dus) vind ik nog altijd geweldig. Toch een flinke 3,5* dan.

hallo allemaal deftones is mijn bandje,waarom?weet ik veel,ze hebben iets speciaals.soms spijkerhard,dan weer rustig ,ingetogen en meesleepend,maar altijd net even iets meer dan de meeste andere bands.ik weet waar je de dvd live at rock am ring kunt downloaden,voor niks,iemand interesse?

chris072 schreef:

Ik betaal er net zo lief voor.
en Deftones is ook helemaal mijn bandj, staat niet meer op 1 in mijn top 10 maar een 2e plek is ook zeker verdient.

avatar van Joy4ever
Ik heb altijd een tweeledig gevoel gehad bij dit album. Na het ijzersterke Around the Fur waren de verwachtingen hooggespannen. De heren recensenten waren vrijwel unaniem vol lof over deze White Pony. Hiermee zette the Deftones de concurrentie mijlenver op achterstand. Nu zal dat best zo zijn maar er staan mij teveel nummers op die ik maar zeer matig vind. Het is me te experimenteel. Ik begrijp er trouwens helemaal niets van dat Pink Maggit zo laag staat qua voorkeursstemmen. Dat is toch een briljant nummer?

djeffibrelich
pink maggit is weergaloos.
vooral de lyric: ''all you are is meat to me''
perfecte afsluiter.