Deftones - White Pony (2000)

Label: Maverick

met Rodleen Getsic

8. Korea (3:23)
  9. Passenger (6:07)

met Maynard James Keenan

10. Change (In the House of Flies) (4:59)
  11. Pink Maggit (7:32)
  12. The Boy's Republic * (4:35)
  13. Back to School (Mini Maggit) * (3:57)
avatar van Nightrider
Pink Maggit is zeker weergaloos maar het album is zo goed dat het voor mij een van de 'slechtste' nummers van de cd zou zijn. Hoewel het wel het meest sfeervolle nummer is van de cd. Met de langzame heartbeats die het nummer afsluiten... Prachtig. Maar nog niet half zo prachtig als andere nummers van het album. Digital Bath, Knife Prty en Passenger staan bij mij geselecteerd als favoriete tracks en staan voor mij dus nog een niveautje hoger dan Pink Maggit.

djeffibrelich
ja zelfde verhaal bij mij, de hele plaat is alleen maar gevuld met weergaloze nummers dat pink maggit meteen ook voor mij een van de "slechtste'' nummers wordt.

slecht en pink maggit in een zin.

djeffibrelich
samen met teenager is pink maggit idd ook het meest sfeervolle nummer.

Kid A(cid)
djeffibrelich schreef:
ik luister al sinds mn viertiende naar white pony, sinds ik op de middelbare school zat
en het is dan ook echt het enige dat ik van alles wat ik in mn pubertijd luisterde nu nog steeds luister.
ik vind dit oprecht een van de meest indrukwekkende albums ooit gemaakt(tenminste van alles wat ik ooit heb gehoord)
ik vind het niet eerlijk dat mensen deze band in de nu-metal categorie plaatsten want dit is alles behalve nu-metal

5 sterren krijgt ie van me

Sonic Youth luisterde je toch ook al sinds je puberteit?

djeffibrelich
yep, dat vind ik nu ook nog steeds leuk, maar wel minder leuk als toen ik wat jonger was.

avatar van Ryder
Dit album is van alle Deftones albums toch wel het meest nu-metal te noemen.
Dit album was volgens mij ook het best verkopende album tot nu toe.
Zou het één met het ander te maken hebben?
Er ziten ook zeker pareltjes op deze plaat met Digital Bath, Korea en Passenger.

De titel van dit album slaat ook op de welbekende drug cocaine, al denk ik dat chino (ook) aan de speed zat. Gezien zijn toen magere figuur en nu toch wel fors te noemen, hoef je je dus niet af te vragen, waar ze de inspiratie vandaan haalden...

Maar deze geoliëde machine is nog niet te stoppen, Deftones is eigenlijk de enige band die me tot nu toe niet teleur gesteld heeft. Ze zijn experimenteel, niet zo vreselijk commercieel.
En maken stevige en heerlijke chill tracks.

The Deftone
Ik vind eigelijk alleen Adrenaline en Around the fur nu-metal albums van Deftones..

djeffibrelich
de titel van het album slaat op cocaine en sex-dromen.
als je droomt over witte pony's dan droom je blijkbaar over sex.
in de teksten kan je ook veel verwijzingen vinden naar sex en/of drugs en mischien zelfs prostitutie.

"downtown pony work your pitch"

The Deftone schreef:

Laat Around the Fur zelfs maar weg

avatar van Ryder
het ligt er maar aan hoe je nu-metal omschrijft, ik zou het makkelijk in het gehoor (laag drempel), goed in elkaar gezet
en in elk nummer word een bepaalde formule herhaald (denk aan Korn en LP, niet Deftones).

Adreneline is toch het rauwste werk en heeft meer een 'beuk'-sfeer , bij nader inzien is around the fur toch ook wel nu-metal te noemen ja, maar het was commercieel volgens mij niet zo'n succes als 'White Pony'.

The Deftone
bennerd schreef:
Laat Around the Fur zelfs maar weg

Dat zou je idd kunnen zeggen ja.. al vind ik op Around the Fur een aantal nummers nog wel een beetje nu-metal achtig.

avatar van bver
Wat mij betreft het allerbeste album van de Deftones. Meesterlijk van begin tot eind.....

clutch
The Deftone schreef:

Op around the fur is nog wat rap te vinden hier en daar, de rap is hier vervangen door een melancholieke sfeer die dit album van de nu-metal bagger van destijds deed onderscheiden. en dat is de deftones goed gelukt. blijft een sterk album dit.

Wat is dit toch een waanzinnig geweldig album. Dit is zo'n album waar je gewoon nooit genoeg van krijgt net zoals Aenima van Tool. De dreiging en meeslependheid van Passenger geweldig. En de emotie van Digital Bath. Bravo. Bravo. Bravo.

avatar van fluidvirgo
Zeker hun beste, meer diepgang en variatie dan bij de voorgaande twee platen! Die drumpartij op Knife Prty; mepwerk van de bovenste plank!

****

Gish
Wat mij betreft met grote voorsprong het meest opwindende metal album op deze aarde. Gewoon keigoed !!

Zijn er hier gebruikers die de liefde voor dit album met mij delen maar die nog betere titels kennen ? Ik hoor het graag.

djeffibrelich
nope, dit blaast alles weg!
alleen sommige nummers van de deftones zelf overtreffen mischien nog de nummers op dit, het beste art-metal album.

djeffibrelich schreef:
nope, dit blaast alles weg!

Art Metal? Nog een Metalgenre?

(En ik die dacht dat enkel Otep zich Art Metal noemde)

art metal?

hahahah

what a laugh

ken er nog een:

pinokiometal

snijd ook geen hout (of juist wel)

Pinokiometal, kan perfect hoor

djeffibrelich
het is kunstzinnige rockmuziek, punt.
dus je kan het wel degelijk art-metal noemen, maar eigenlijk geef ik zelf de voorkeur aan art-rock, stephen carpenter is een metal-gitarist , maar ze houden van en spelen verschillende soorten rockmuziek.
je bent onwetend als je denkt dat deftones alleen maar staat voor wat beukmuziek.
sommigen kunnen niet eens de shoegaze-invloed hierop horen, en naar een bands artwork kijken is waarschijnlijk ook moeilijk, of niet belangrijk.

djeffibrelich schreef:
het is kunstzinnige rockmuziek, punt.

Ik zeg ook niet dat Deftones enkel beukt (verre van zelfs), en het artwork van Deftones heb ik nooit wat gevonden.

Mijn reactie was enkel gericht op de term Art-Metal. Vreemde benaming, en het lijkt mij gewoon weer eens om een "niet te labelen band" te labelen. Deftones is uniek, dat zal ik zeker nooit ontkennen, maar je hoeft toch niet op alles een genre te plakken?

EDIT: Kunstzinnig vind ik het ook niet echt, bedoel je niet eerder dat je het extreem geniaal vindt?

djeffibrelich
er wordt over alles nagedacht, daarom is het kunst, het is niet zomaar dat ze een albumcover maken van een doodshoofd met mooie rozen eromheen.

verder ben ik het wel met je eens dat ze niet te labelen zijn, dus negeer mijn art-metal opmerking maar.
maar als je ze iets wilt noemen, noem ze kunstzinnig

avatar van bennerd
Ik denk overigens dat iedere muziek wel kunstzinnig is. Over alles wordt wel genoeg nagedacht om "kunst" genoemd te worden.
(Nu niet om je terug aan te vallen hoor, want ik viel enkel die term aan )

Joy
en ik vind het een onzin term , alleen al omdat je die sticker op ikweeniethoeveel muzikanten/bandjes kan plakken die exact hetzelfde doen met de muziek die ze maken, namelijk er hun eigen stempel op willen drukken, tot en met de letterkeuze op de cd hoesjes toe

op die hoop kun je deftones dan ook gooien, niets bijzonders als je er die criteria op loslaat

djeffibrelich
het was een reactie voor jou joy, jij moest toch zo lachen toen ik het art-metal noemde?
ik neem dan aan dat je het dan dus niet kunstzinnig vindt, en dan gok ik ook dat je het maar beukmuziek vindt, want dat is vaak het beeld dat mensen die niet de grootse fan zijn van deze band hebben.
of je moest alleen zoals jezelf zegt alleen lachen om de term die ik gebruikte, die ik nog steeds liever hoor dan dat dit gewoon metal genoemd wordt,dat is voor mij pas onzin, om deze band gewoon metal te noemen, zonder de art ervoor.

@ bennerd: elke muziek is mischien kunst , maar je hebt bandjes die maar wat vaags uitbrengen zonder zin of betekennis, deftones hebben gewoon een goed gevoel voor stijl, dat had ik eigenlijk moeten zeggen.
je hebt bandjes en je hebt een groep artiesten, defones zijn voor mij een groep artiesten.
ik ben een grote fan.

djeffibrelich schreef:

sorry hoor maar wat een onzin weer

je neemt wel erg veel aan

e neemt gemakshalve aan dat ik:

a - dit beukmuziek vind (heb ik nergens gezegd)
b - ik niet de grootste fan ben van deze band

a - ik vind dit behoorlijk lekkere muziek, deftones heeft meer in huis dan alleen het beuken,dus d eopmerking zou mij niet passen

b - ik vind het behoorlijk lekkere muziek, niet wat ik het liefste draai, maar kan het wel degelijk apprecieren

verder moet je muziek nu eenmaal ter communicatie in een hokje zetten maar een hokje als art metal en je onderbouwing daarvan is veel te breed om daar deftones in onder te brengen

maar ga je gang, tis jouw hokje, hoe stupide ik die ook vind

djeffibrelich
leuk om te horen dat je het lekkere muziek vindt.

Joy
ben je gek, gisteren ja, vandaag nie meer

avatar van Lexicon Devil
Na dit album ben ik even afgehaakt, een grote hype om dit album maar voor mij is het vernieuwende er helemaal af. Het boeit me niet meer.
Het komt weeeeeer op hetzelfde neer....rustig in het begin van de nummers en daarna gaat meneer schreeuwen. Is dit het handelmerk in stand houden? Hopelijk niet, want beter als adrenaline en around the fur vind ik het absoluut niet klinken.