Accept - Balls to the Wall (1983)

West-Duitsland
Label: RCA

1. Balls to the Wall (5:43)
  2. London Leatherboys (3:57)
  3. Fight It Back (3:33)
  4. Head over Heels (4:24)
  5. Losing More Than You've Ever Had (5:07)
  6. Love Child (3:34)
  7. Turn Me On (5:11)
  8. Losers and Winners (4:19)
  9. Guardian of the Night (4:24)
  10. Winter Dreams (4:53)
  11. Up to the Limit [Live] * (5:02)
  12. Head over Heels [Live] * (5:56)
avatar van Edwynn
Voor mij was het de kennismaking met Accept. In die zin is Balls To The Wall een album dat enkele nostalgische gevoelens bij me oproept. Bij nadere beschouwing denk ik dat ik Restless And Wild ook beter vind. Urgenter of relevanter, zo je wilt. Maar voor nummers als Balls To The Wall, Head Over Heels en Fight It Back mag je me (vrijwel) altijd wakker maken.

avatar van Kronos
Mijn eerste album van Accept was Restless and Wild. Later volgde nog Breaker en mijn jongste broer kocht het debuut. Daar bleef het bij. Pas de afgelopen jaren heb ik alles tot en met Russian Roulette aangeschaft. Uiteraard heeft dat niet eenzelfde impact, maar ik vind het allemaal de moeite. Al is I'm a Rebel wel een twijfelgeval.

avatar van Brutus
Prima Album, samen met het eerste album.

avatar van Rockfan
Brutus schreef:
Prima Album, samen met het eerste album.

Hmmm...de eeste twee van Accept vind ik nou niet zo best eigenlijk. Het begon pas interessant te worden bij Breaker gevolgd door het uitstekende Restles and wild. Of je moet natuurlijk Breaker als hun eerste beschouwen. Dat kan ook natuurlijk

avatar van gigage
De songs en soloos zijn van hetzelfde niveau als op restless and wild. Alleen klinkt het een pak minder venijnig. Dat krijg je ervan als je een succesje boekt, dan gaat eoa producer er zich mee bemoeien en moet het allemaal wat gelikter. Alsof dat zoiets lukt met zo'n stem als van Udo. Gelukkig slaat het nog niet helemaal door zodat ook Balls to the wall een lekker Metal album is. Fight back en Love child zijn voor mij de album picks.

avatar van Lau1986
Heerlijke plaat. Het opent al geweldig met het titelnummer. Mijn kennismaking met de band en die smaakt naar meer. Lekkere heavy metal.

avatar van Karma_To_Burn
Zonder twijfel een HEERLIJKE PLAAT en JA dat moest in hoofdletters!
Balls to the Wall, Fight It Back , Turn Me On & Losers and Winners deze plaat kent velen hoogtepunten en de rest van het album blijft op niveau!
Dit album op CD en pas vanaf een paar dagen ook op vinyl, i love it en ken nog lang niet alles van Accept!

avatar van Pietro
Voor mij persoonlijk het beste werk van Accept, wat vooral komt door ijzersterke nummers als Winners & Losers, Love Child en Head Over Heels. Gek genoeg heeft het titelnummer mij altijd wat minder kunnen bekoren en datzelfde geldt min of meer ook voor London Leatherboys. Voor de rest is dit een plaat die van voor tot achter blijft boeien. Ik vind ‘m net iets sterker dan Restless & Wild.

De beklemmende, dreigende sfeer die deze plaat uitstraalt helpt ook mee in mijn beoordeling, waarbij ik de lelijke albumhoes op de koop toe neem: 4*.

Vermakelijk album! Neem zo'n nummer als Turn me on: kei-simpel, maar wel 300% effectief! Ook het gruizige bas geluid in dit nummer valt zo goed. De rest van het album klinkt ook al zo uber-stoer met een ophitsende Udo en een aanstekelijke drive. Behoort samen met Metal Heart en Restless & Wild tot mijn favorieten van Accept.

avatar van jailhouserocker1
Titelnummer vind ik een van de zwakste nummers van Accept uit de beginperiode.