Queens of the Stone Age - Queens of the Stone Age (1998)

Label: Loosegroove

1. Regular John (4:35)
  2. Avon (3:22)
  3. If Only (3:20)
  4. Walkin' on the Sidewalks (5:03)
  5. You Would Know (4:16)
  6. The Bronze * (3:45)
  7. How to Handle a Rope (3:30)
  8. Mexicola (4:54)
  9. Hispanic Impressions (2:44)
  10. You Can't Quit Me Baby (6:33)
  11. These Aren't the Droids You Re Looking For * (3:07)
  12. Give the Mule What He Wants (3:09)
  13. Spiders and Vinegaroons * (6:27)
  14. I Was a Teenage Hand Model (5:01)
avatar van Ducoz
BB King schreef:
zoiets wordt veelal niet door een artiest bepaald, maar door een platenmaatschappij.....

Rekords Rekords is zijn eigen label, dus dat heeft hij zelf in de hand
daar is deze namelijk op gerereleased
Rekords Rekords - rekordsrekords.com

Ik was nog maar 9 toen deze plaat uitkwam en heb pas later queens of the stone age opgepikt. Tegen dat ik er cd's van begon te kopen was die eerste al niet meer verkrijgbaar op conventionele manier. Dus ik ben ten eerste al blij dat ze die nog eens hebben uitgebracht, want ik heb geen zin om 30-40 euro te betalen voor een cd met krassen op.
En door de tournee die er aan gekoppeld werd, kregen de fans ook meteen de kans om enkele oudere nummers eindelijk eens live te horen. Ik had ze al 2x live gezien, maar vele nog nooit gehoord. Nu 2x op 1 maand tijd . Bovendien heb ik deze plaat pas echt beter leren kennen in aanloop naar deze optredens en daar ben ik blij om.
Favorieten: How to handle a rope, Walkin' on the sidewalks en The bronze(op de nieuwe uitgave dan toch)

avatar van Arrie
Ducoz schreef:

Laatst zei hij in een interview dat hij Sick was of playing the old stuff.. hij wil een nieuwe plaat maken, nieuwe nummers spelen inplaats van nummers die hij al heel z'n carrière speelt, zei hij.

Dus deze tour was weldegelijk voor het geld, sowieso een album 2x uitbregen doe je niet omdat je zoveel van muziekmaken houd, want er is sinds '98 niets meer voor deze plaat opgenomen... Net als limited editions en deluxes... voor de fans... maar ook voor het geld.

Feit is natuurlijk wel dat het album zo goed als niet meer te krijgen was en het dus eigenlijk ook een gunst was aan de liefhebbers die hem nog wilden hebben. Hij zal het vast niet hebben gedaan als ie er helemaal niks mee kon verdienen, maar het is wat mij betreft wel een goede actie.

FightForMore
Geweldig debuut van QOTSA met uitschieters zoals Avon, Regular John en If Only.

Germ Stoned
Ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest toen ik enkele maanden geleden dit album in de winkel zag liggen. Ik heb het meteen gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Ik had al hun andere cd's al in mijn bezit en dit was dan echt wel de kers op de taart. Jammer genoeg koste deze heruitgave wel meer dan de andere cd's maar soit dit is echt wel een strak album dat ik bijna dagelijks beluister.

avatar van Banjo
mexicola is ook een pareltje hoor! echt een heerlijk door zaag nummer geweldig!

avatar van captain scarlet
Met dit debuutalbum hebben de Queens de lat vrees ik meteen zo gruwelijk hoog gelegd, dat ze dit zelf waarschijnlijk nooit meer gaan overtreffen. (wat niet wil zeggen dat de meeste van hun latere albums ook niet van een zeer hoog niveau zijn)

avatar van IllumSphere
Het album begint sterk met de drie eerste nummers en blijft dit niveau aanhouden. Zoals captain scarlet al zei hebben de mannen van QOTSA de lat al hoog gelegd bij hun debuut en dat hoor je ook bij het beluisteren van dit album. Een vier en een half.

avatar van muismat
Queens is een band die bij mij inmiddels is uitgegroeid tot de beste band van de afgelopen 10 jaar, damn wat een power hebben die mannen.
Ik heb ze pas een keer live mogen aanschouwen maar zo gauw ik de kans krijg gaan we dat over doen.

avatar van oceanvolta
Wat een geweldige plaat! QOTSA heeft nog geen slechte plaat uitgebracht. Ik heb deze nu ook verhoogd naar 4,5* en hiermee staat hij op gelijke hoogte met Era Vulgaris. Alleen Songs for the Deaf scoort nog hoger bij mij.

Wat mij opvalt is dat dit album blijkbaar steeds meer gewaardeerd wordt, gezien de statistieken. Verder zie ik dat mijn favoriete nummer, The Bronze, de minste stemmen heeft gekregen. Ik zou zeggen als het nummer niet op jouw cd staat, het is immers een bonustrack, check het even of nog liever, koop de cd waar dit nummer als bonustrack op staat.

avatar van Ernie
De enige plaat van de Queens die ik nog niet ken! Van Rated R tot Lullabys to Paralyze hebben ze niet teleurgesteld met Songs for the Deaf als ultiem meesterwerk naar mijn mening. Era Vulgaris bevat een paar mooie songs maar pakt mij niet zoals de 3 voorgenoemde en vind ik hun minste. Ben heel benieuwd naar hun vroege sound zo vlak achter de break-up van Kyuss ( er spreekt een heel grote fan van Kyuss hier ) en de split EP. Ik zie de 2 groepen ook echt apart zoals ik al eens in stukje bij Songs For The Deaf heb verwoord... Kyuss = Stonerrock van de beste soort. QOTSA = iets anders dat ook verschrikkelijk goed is but Stoner it ain't..

avatar van Ernie
Dit wordt toch al een 4* na nog eens een beluistering met koptelefoon! Heerlijk album en wat zingt Joshua Homme hier toch mooi op. If Only is met dat hoog gezongen refrein nu al een dikke favoriet Op de 2 openingsnummers en You can't quit me baby hoor ik nog wat kleine Kyuss-grooves doorkomen maar voor de rest is hierop al goed te horen dat ze een andere richting uitgingen dan stoner.

En orgineel bij met alle 14nr's erop

Mexicola

avatar van Shelter
Avon, If Only, You Would Know zijn mijn favorieten.

avatar van Gründafjørdøhur
Die gitaarpartij lijkt van If Only lijkt trouwens echt gigantisch op I Wanna Be Your Dog van The Stooges, of ben ik de enige?

Uw beste vriendin is eigenlijk diegene die je al jaren tussen de lakens wil krijgen?

One advice: give the woman a glass of white wine, play Regular John, and your wish will come true

avatar van schizodeclown
Rock n Roll in de hoogste graad! De songs hebben zo'n geweldige groove en drive. De riffs zijn om je vingers bij af te likken, de solo's maken het episch en Josh Homme is 1 van de beste zangers ooit. QOTSA zijn hier majestueus en deze plaat staat als een paleis. 5*

avatar van crosskip
Voor de liefhebbers: een gruwelijk lekkere live-uitvoering van Walkin' On The Sidewalks. Dave Grohl zn laatste optreden met de band als ik het goed heb en dan ook nog eens een Lanegan in topvorm op leadzang. Gaat dat checken!

avatar van spoon
crosskip schreef:

Rond 2002 met Grohl, Lanegan en Oliveri waren ze de beste rockband.. ooit?!

Hun.Beste.
Punt.