Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974)

Label: Charisma

1. The Lamb Lies Down on Broadway (4:55)
  2. Fly on a Windshield (2:47)
  3. Broadway Melody of 1974 (1:58)
  4. Cuckoo Cocoon (2:14)
  5. In the Cage (8:15)
  6. The Grand Parade of Lifeless Packaging (2:45)
  7. Back in N.Y.C. (5:49)
  8. Hairless Heart (2:25)
  9. Counting Out Time (3:45)
  10. The Carpet Crawlers (5:16)
  11. The Chamber of 32 Doors (5:16)
  12. Lilywhite Lilith (2:40)
  13. The Waiting Room (5:28)
  14. Anyway (3:18)
  15. Here Comes The Supernatural Anaesthetist (2:50)
  16. The Lamia (6:57)
  17. Silent Sorrow in Empty Boats (3:06)
  18. The Colony of Slippermen (8:14)
  19. Ravine (2:05)
  20. The Light Dies Down on Broadway (3:32)
  21. Riding the Scree (3:56)
  22. In the Rapids (2:24)
  23. It (4:58)
Ja inderdaad een beetje super 8 werk met navenant slecht geluid ... Goed ik heb deze ook voor 2 knaken gekocht geloof ik ...

shappy1010
vigil schreef:

Dat zouden we toch eigenlijk eens aan Peter zelf moeten vragen

Deze plaat is in ieder geval geen favoriet van de leden zelf (althans Mike en Tony) die prefereren toch de Gabriel loze platen (Trick, W&W en Genesis)

Dit zal je verbazen, het is de favourite plaat van Collins. In het laatste interview wat hij gegeven heeft met Tony & Mike zei hij dat hij dit de beste Genesis album vind, "because there is so much music on there". Overginds antwoorde op deze vraag Tony "duke" en Mike zei dat ie het eigenlijk niet wist.

avatar van vigil
shappy1010 schreef:

Dan lullen ze maar wat los in de ruimte! Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat Mike en Tony "kant A" van Genesis - Genesis het beste vonden wat ze ooit gedaan hadden. Dus in dat opzicht

avatar van ChrisX
Over video-beelden: er circuleert best wel veel kwalitatief goed materiaal in fankringen. Het allerbeste wat ik tot nu toe heb gezien is het Shepperton concert dat is opgenomen voor de BBC (saillant detail: er is volgens mij geen publiek in de studio). Laatste keer dat ik het heb gezien was vorig zomer en dat was de nieuwste versie.

Het is een gedigitaliseerde kopie van de originele filmopnames waarbij een fanatieke fan frame-by-frame heeft zitten kopieren. Zoek maar bij YouTube op Genesis en Shepperton en je krijgt een idee van de kwaliteit.

Maar, er is hoop... in The Farm is nu iemand bezig om alle live-tapes op orde te krijgen. Als ze nu ook nog een perfect klinkende soundtrack vinden van het Shepperton concert dan is de ultieme DVD geboren

shappy1010
vigil schreef:

Dat doen alle artiesten wel een beetje, Banks zei ook geloof ik dat hij deze vraag nooit hetzelfde heeft beantwoord, en als Collins dit werkelijk zo geweldig vind had hij toch zijn invloed kunnen gebruiken om geen afscheid te nemen van ouder materiaal tijdens latere concerten, alhoewel ze de de titeltrack en In The Cage tot laat in hun carriere in de setlijst hadden zitten. (Daarbij vind ik ook dat Collins In the Cage stukken beter kan zingen dan Gabriel, maar dat ten zijde)

avatar van Yak
Yak
Berichten verplaatst naar Genesis

avatar van Hans Brouwer
Deze cd van Genesis ontbrak in mijn collectie (had 'm vroeger wel als lp). Vanmorgen was ik in Utrecht en daar lag de "definitive edition remaster" (dubbel cd) voor € 6,99 bij Plato in de bakken. Dus de cd toch maar aangeschaft. Hoewel ik de stem van Peter Gabriel niet zo apprecieer kan ik niet anders zeggen dan dat het toch wel een heel goede / mooie cd is. Als remaster klinkt het in ieder geval heel gaaf 4*

avatar van HiLL
Damn ik heb hem vandaag voor €9.99 gekocht! Grrr baal ik dan toch een beetje van, maar ach dit is al goedkoop. Hij was al zo lang nog zo duur.

Enne wat een heeeerlijke stem heeft Gabriel toch!

avatar van Flipper
Hans Brouwer schreef:
Als remaster klinkt het in ieder geval heel gaaf 4*

Gewoon blijven draaien Hans. Wanneer The Lamb haar geheimen prijsgeeft, ben je helemaal verkocht en is het 'bye bye Invisible Touch'

avatar van Flipper
'The master himself' (solo) met zijn uitvoering van 'Fly on a windshield'.
Klik hier

Flipper schreef:
Flipper, oude liefde roest niet!!

avatar van SemdeJong
Deze toch maar weer eens gaan luisteren. Duurt mij toch iets te lang. Zal er vaker naar moeten luisteren om het echt te gaan waarderen. Komende week nog eens draaien en kijken of ik mijn stem bij moet stellen.

avatar van SemdeJong
Op dit forum is er over dit album zoveel geschreven dat ik deze cd weer eens uit de kast ben gaan halen. Heb heb de afgelopen tijd diverse malen gedraaid om voor mij zelf een goed oordeel te kunnen vellen. Viel in het begin tegen, waarschijnlijk daarom al lang niet gedraaid. Maar als velen dit album erg goed vinden, moet je je zelf wat tijd gunnen. Over het algemeen een goed album. Af en toe wat geneuzel. Nummers kunnen soms korter, maar over het geheel toch wel een goed album. Stem van Phil Collins ligt mij niet dus geluk dat Peter Gabriel zingt. Heeft hier nog een lekkere jonge stem. Stem is later veel voller geworden. Blijf het album voorlopig nog een tijdje draaien om te kijken of ik mijn cijfer bij stel.
Begin met een 3,5.

Omayyad
SemdeJong schreef:
Begin met een 3,5.

U zijt genereus!

avatar van schizodeclown
Momenteel ben ik op genesis verkenning en luister de platen op chronologische volgorde,maar bij deze heb ik nou al 7 luisterbeurten en 5 dagen nodig gehad om het te kunnen 'overzien',en ik doe het echt met plezier .

Dit begint steeds meer te ruiken naar de ultieme progrockplaat inderdaad,dit is dus echt muziek naar mijn hart ;melodische ontoegankelijke composities, waar je ook nog eens tot in de eeuwigheid meer in kan ontdekken .

Alle liedjes hebben wel een aparte songstructuur,en bij elk liedje pakt dat ook gewoon super uit,wat 1 van de zovele redenen is om dit 1 van de beste albums ooit te mogen noemen.

Minpuntjes vind ik dan dat de a-kant meer alle topliedjes bezit,
terwijl kant-b een hoop (niettemin super)instrumentalen + de 2 mindere nummers van dit album heeft,zodat die onderdoet aan kant a, waardoor het album met zijn toch al lange duur moeilijk uit te zitten is.En de afsluiter haalt het niet bij de rest van het album waardoor het een nogal teleurstellend einde is van de Gabriel-era en het album zelf natuurlijk.

Maar goed,misschien haal ik nou de minpuntjes aan door het luxeprobleem van deze magnifieke album,en ik ben nog maar bij luisterbeurt 7,dus ik geef deze 5***** met de optie omhoog

schizodeclown schreef:
Beste S.clown, ik ben zeer benieuwd wat je van het latere werk van Genesis vindt. Met name je mening over "Invisible Touch" hoop ik nog eens te lezen .

Hans Brouwer schreef:

Beste Hans,ik zal je eerlijk moeten toegeven dat ik niet zeker weet of ik hun latere werk ga luisteren,aangezien ik al wat nummers daarvan ken.

Ik moet zeggen voor commerciele top 40 muziek was dat wel aardig en Mama is natuurlijk een klassieker,maar we zullen zien,zeg maar een hele goeie nummer uit ''Invisible Touch'',dan luister ik hem en aan de hand daarvan beslis ik of ik de album luister

avatar van HiLL
Clown bespaar je de moeite

avatar van the viking
Niet geschoten is altijd mis Hill

avatar van Waldo Jeffers
schizodeclown schreef:

zal ik even antwoorden ipv hans... Persoonlijk vind ik The Brazilian, Land Of Confusion & Domino de 3e beste nummers van Invisible Touch, dus misschien dat je daar al mee wegkan?

Waldo Jeffers schreef:

Jah,Land of Confusion ken ik dus al,als meer nummers van die kwaliteit zijn, wil ik het opzich wel een kans geven,maar ik denk dat het zowiezo niet zo goed zal zijn als hun jaren 70 werk.

avatar van HiLL
Land of C is een heerlijk nummer, maarja de rest.

avatar van schizodeclown
Oei oei,wel, laat ik dan the Brazilian en Domino toch nog uitproberen,maar ik vrees dat ik hetzelfde ga denken als jou

avatar van Casartelli
schizodeclown schreef:

ik zou in dit rijtje graag Domino willen vervangen door Tonight tonight tonight... Domino is een wel erg geforceerde poging een epic te maken.

Je kunt trouwens ook gewoon het hele album een keer luisteren, veel langer dan een minuut of veertig duurt het toch niet.

Casartelli schreef:
Behalve als je 'm op repeat zet. En die kans is heel groot!! .

Casartelli schreef:

avatar van schizodeclown
Trouwens om nog back on-topic te gaan,iedereen die hier een oordeel(cijfer)wilt geven,moet hem eerst op ze minst 4 a 5 keer luisteren,dat is wel zo eerlijk

avatar van Sgt. Revolver
[quote="Inderdaad ,eigenlijk wou ik Genesis op chronologische volgorde luisteren, maar het is maar de vraag of dat allemaal de moeite waard is, om al die 80's albums te luisteren,maar als deze dan zo aangeraden wordt zullen we het maar eens proberen he,ben benieuwd [/quote]

Van de Genesisalbums uit de 80's is "Duke" zeker aan te raden. Daarna werd het allemaal een stukje minder, alhoewel er op "Genesis", "Invisible Touch" en op het 90's-album "We Can't Dance" zeker nog een paar aardige nummers staan.

Jessie
nadat mijn vader me deze plaat liet horen , wist ik direkt dat ik heel mijn hip hop zooi naar de vuilbak ging kieperen , wat een schoonheid !

Jessie schreef:

Wow welcome,join the club,sinds wanneer ben jij ook bekeerd?